Segmentarea pietei - divizarea pietei relevante in grupuri relativ omogene de consumatori, avand nevoi si dorinte similare.
Segment de piata - un grup de consumatori care are un comportament relativ omogen in raport cu un produs sau un grup de produse.
Criterii de segmentare:
A. Caracteristici ale individului sau ale familiei
- demografice:
-sex
-varsta
-marimea familiei
-
- psihografice
-interese
-opinii
-aspiratii
-
- Localizare geografica
-tara
-regiune
-cartier
B. Caracteristici privind modul de folosire
- utilizarea produsului
-intensa
-slaba
- loialitate fata de marca
-puternica
-moderata
-slaba
- mod de utilizare
-combinatii de produse folosite impreuna
- situatia utilizarii
-in fiecare zi
-ocazii speciale
-moment din zi
C. Caracteristici ale mixului de marketing
- plaja de preturi
- mijlocul de promovare
- atribute ale produsului
- distributia
O companie isi segmenteaza piata astfel incat sa raspunda mai bine cerintelor clientilor potentiali. Chiar si companiile nonprofit isi segmenteaza piata pentru satisfacerea cat mai deplina a clientilor potentiali
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.