Segmentarea pietei - divizarea pietei relevante in grupuri relativ omogene de consumatori, avand nevoi si dorinte similare. Segment de piata - un grup de consumatori care are un comportament relativ omogen in raport cu un produs sau un grup de produse. Criterii de segmentare: A. Caracteristici ale individului sau ale familiei - demografice: -sex -varsta -marimea familiei - - psihografice -interese -opinii -aspiratii - - Localizare geografica -tara -regiune -cartier B. Caracteristici privind modul de folosire - utilizarea produsului -intensa -slaba - loialitate fata de marca -puternica -moderata -slaba - mod de utilizare -combinatii de produse folosite impreuna - situatia utilizarii -in fiecare zi -ocazii speciale -moment din zi C. Caracteristici ale mixului de marketing - plaja de preturi - mijlocul de promovare - atribute ale produsului - distributia O companie isi segmenteaza piata astfel incat sa raspunda mai bine cerintelor clientilor potentiali. Chiar si companiile nonprofit isi segmenteaza piata pentru satisfacerea cat mai deplina a clientilor potentiali
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).