Satisfacția în muncă în administrația publică

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 2766
Mărime: 45.62KB (arhivat)
Publicat de: Alina Negrea
Puncte necesare: 8
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor Specializarea: Administratie Publica

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Cap I
  3. Satisfactia in munca 2
  4. Satisfactie prin motivatie 6
  5. Cap II
  6. Prezentarea generala a Primariei comunei Doljesti 8
  7. Organigrama Primariei Comunei Doljesti 9
  8. Analiza Swot 10
  9. Cap III
  10. Chestionar 13
  11. Concluzii

Extras din referat

Cap I

Satisfactia in munca

Satisfactia este considerata reacţia pe care cineva o are faţă de slujba sa ,o stare emoţională plăcută sau pozitivă ce rezultă din aprecierea propreiei slujbe.

Satisfacţia în muncă “se referă la o colecţie de atitudini pe care le au lucrătorii faţă de munca lor”. Este un aspect foarte important al activităţii profesionale deoarece o mare parte din viaţa noastră este dedicată muncii, ea având consecinţe atât în plan personal, cât şi asupra organizaţiei în care se desfăşoară activitatea

Trebuie sa stii ca satisfactia in munca este influentata de expectatiile tale legate de locul de munca. Ceea ce oamenii cauta la un loc de munca este: stabilitate, salarizare crescuta, recunoastere si independent. Insa daca aceste asteptari sunt nerealiste (desi tu nu le percepi ca fiind nerealiste), insatisfactia in munca nu va intarzia sa apara odata ce aceste expectatii nu sunt indeplinite.

Daca tipul de munca pe care il depui vine in contradictie cu valorile tale, credintele si abilitatile tale, cel mai corect lucru fata de tine si fata de angajator, ar fi sa-ti schimbi locul de munca, deoarece nu vei fi aproape niciodata productiv facand o munca pe care o detesti.

Daca conditiile de munca sunt cele care contribuie la insatisfactia ta in munca atunci poti face urmatorii pasi pentru a remedia situatia:

• Mentine-ti asteptarile fata de munca, realiste;

• Asuma-ti responsabilitatea pentru munca depusa;

• Invata sa comunici eficient cu angajatorul si colegii;

• Negociaza asertiv cu seful si ceilalti angajati;

• Enumera-ti mai des satisfactiile intrinseci decat cele extrinseci.

Printre cele mai importante sfaturi pentru a obtine satisfactie in munca putem enumera urmatoarele:

Importanta jobului

Jobul de vis este cel obtinut intr-un domeniu care te intereseaza si care e important pentru tine. Asadar, importanta pe care o acorzi jobului si activitatii pe care o desfasori sunt elemente cheie in satisfactia in munca.

Realizarile

Este bine sa iti alegi o cariera in care sa ai realizari, sa evoluezi, sa inveti. E bine sa te mandresti cu realizarile tale si sa le sarbatoresti, pentru ca asta ajuta la crestrea respectului de sine.

Optimismul

Nimic nu face mersul la serviciu mai placut decat gandul ca acolo te vei intalni cu colegii tai, care sunt niste oameni minunati si cu care ai o relatie foarte puternica, aproape de prietenie. Incearca sa fii mereu optimista, pozitiva si gata de actiune. Pe cat posibil, evita sa cazi in capcana barfelor, intrigilor sau micilor gasti. Exista deja studii care arata ca relatiile cu colegii sunt o sursa mare de satisfactie in munca

Echilibrul

Chiar daca ai o cariera de succes si te simti multumita, daca viata ta graviteaza numai in jurul muncii, va veni un moment cand lucrurile se vor schimba. Un loc de munca bun iti va permite sa petreci timp cu familia si prietenii si sa practici hobby-uri care nu au nici o legatura cu jobul. Oamenii care sunt nefericiti la locul de munca se simt obositi, au insomnii si simt ca jobul le consuma tot timpul si energia; multi dintre acestia aleg sa isi dezvolte o cariera in alt domeniu, mai flexibil si mai echilibrat, desi pentru asta fac anumite compromisuri (bani mai putini, acces dificil la promovari¬).

Putem deosebi cel puţin două aspecte ale satisfacţiei:

Satisfacţia de faţetă – reprezintă tendinţa unui angajat de a fi mai mult sau mai puţin satisfăcut de diferitele faţete ale muncii sale.

Satisfacţia generală – reprezintă un indicator general, însumat al satisfacţiei unei persoane faţă de munca sa, care traversează diferitele faţete. O exemplificare a acestei satisfacţii generale ar putea-o constitui afirmaţia: “În general, îmi place munca mea, deşi asupra a două aspecte aş avea de propus nişte îmbunătăţiri”. Satisfacţia generală este o medie sau un total al atitudinilor pe care le au indivizii faţă de diferitele faţete ale muncii lor. De aceea doi lucrători pot exprima acelaşi nivel de satisfacţie generală din motive diferite.

Cele mai importante conditii care stau la baza satisfactiei in munca se impart in diverse categorii :

-Facilitati economice : posibilitatea de castig in comparatie cu alte institutii

-Facilitati socio-profesonale: posibilitatea promovarii in munca, obtinerii unui statut profesionist superior

-Orarul de lucru

-Departarea locuintei de institutiile publice , precum si de mijloacele de transport

Relatiile umane la locul de munca : sunt o sursa da satisfactie sau insatisfactie in munca. Importante pentru satisfactia in munca sunt relatiile cu colegii, respective cu seful ierarhic direct

Capacitatea de a lucra in echipa si de a te intelege bine cu colegii de serviciu cat si cu superiorii constituie un element important pentru o viata plina de satisfactii si implinire profesionala.Indiferent de cat de placuta este munca desfasurata este greu sa se pastreze un entuziasm fata de serviciu atunci cand nu exista intelegere in colectiv.Pe de alta parte, o buna intelegere intre angajati poate face ca pana o slujba de rutina sa devina placuta.Caltatea acestor relatii are o importanta esentiala.

Preview document

Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 1
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 2
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 3
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 4
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 5
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 6
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 7
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 8
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 9
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 10
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 11
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 12
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 13
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 14
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 15
Satisfacția în muncă în administrația publică - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Satisfactia in Munca in Administratia Publica.docx

Alții au mai descărcat și

Gradul de satisfacere al cetățenilor față de activitatea primăriei

1. Prezentarea temei lucrarii de cercetare Pentru România procesul de transformari din administratia publica capata noi dimensiuni. Astfel, se...

Efectele satisfacției angajaților asupra nivelului de performanță

1. Rezumat Lucrarea tratează conceptul de satisfacție al angajaților raportat la nivelul de performanță. Pornind de la premisa că satisfacția...

Avantaje și Dezavantaje ale Carierei în Administrația Publică

CAP I: Conceptul de carieră 1.1 Definirea conceptului de carieră Deşi în limbajul curent noţiunea de carieră este larg folosită, conceptul de...

Satisfacția în muncă în administrația publică

Capitolul I. Definirea conceptului de satisfactie in munca Satisfactia in munca este o stare emotiva pozitiva care rezulta din opinia personala a...

Avantaje și dezavantaje ale carierei în administrația publică

1. Conceptul de cariera Cariera este o succesiune evolutiva de activitati profesionale, de pozitii, de statusuri sociale pe care le atinge o...

Natura și Consecințele Satisfacției în Muncă

I. INTRODUCERE Ce-i face pe oameni sa fie satisfăcuţi de munca lor? Pentru mulţi manageri, satisfacţia în muncă este legată direct de motivaţia...

Satisfacția în muncă, factor de creștere a productivității muncii

CUM PUTEM FACE DIN RESURSELE UMANE O FORTA ? Imi incep pledoaria pentru satisfactia in munca, evident, cu o intrebare, considerand ca aceasta...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Te-ar putea interesa și

Managementul Carierei

Cap. I: Abordări teoretice asupra managementului carierei 1.1. Introducere in managementul carierei Managementul carierei este procesul de...

Motivarea Funcționarilor Publici și Corupția

Introducere Deşi comportamentul uman este în cele mai multe situaţii raţional şi intenţionat în cea mai mare măsură, nu sunt rare situaţiile în...

Satisfacția în muncă în administrația publică

Capitolul I. Definirea conceptului de satisfactie in munca Satisfactia in munca este o stare emotiva pozitiva care rezulta din opinia personala a...

Motivatie și Recompense în Administratia Publica

Motivatia 1.1 Formele motivatiei Motivatia poate imbraca mai multe forme, in functie de elementul generator. Acestea se clasifica – de regula- in...

Cariera funcționarilor publici

Este foarte important sa ne placa ceea ce facem. Fie ca facem ceea ce ne place sau ca facem sa ne placa ceea ce avem de facut, aceasta este baza...

Satisfacția în muncă în administrația publică

Administraţia publică locală Săbăoani , funcţionează ca toate celelalte administraţii publice  locale  în baza Legii nr 215/2001, privind...

Analiza și perpectiva serviciilor de învățământ

INTRODUCERE La inceputul secolului al XX-lea , cunoscut in literatura de specialitate drept "secolul serviciilor" , economistii si-au pus problema...

Funcționarul Public

I. Introducere 1.1 Motivarea alegerii temei În viaţa cotidiană fiecare dintre noi ne confruntăm cu situaţii care necesită serviciile oferite de...

Ai nevoie de altceva?