Satisfactia Clientilor

Extras din referat Cum descarc?

Clientul este cea mai importanta persoana din acest birou, fie prin 
prezenta sa directa, fie prin corespondenta sa. Clientul nu depinde de 
noi, ci noi depindem de client.
Clientul nu ne intrerupe atunci cand muncim; el reprezinta scopul muncii 
noastre. Nu noi ii facem o favoare servindu-l, ci el ne face noua o 
favoare oferindu-ne posibilitatea sa-l servim.
Cu un client nu se discuta in contradictoriu sau pe un ton ironic. Nimeni 
nu a iesit vreodata invingator in disputa cu un Client.
Clientul este o persoana care ne comunica dorintele sale. Este de 
datoria noastra sa le tratam intr-un mod profitabil pentru el si pentru 
noi.
Clientii reprezinta cel mai important "element patrimonial" al unei 
firme. Decizia de cumparare a acestora are ca rezultat intrarea 
produselor in consum si generarea vanzarilor. Indiferent de cat de bine 
ar fi organizate sistemul de aprovizionare si cel financiar, liniile de 
fabricatie, managementul resurselor umane, fara clienti activele firmei 
nu au nici o valoare. Baza de clienti este cel mai important activ al 
firmei. Sarcina principala a intreprinderii este de a castiga si de a pastra 
clientul. Castigarea clientilor se realizeaza cu promisiuni. Pastrarea lor 
se realizeaza prin satisfacerea nevoilor. Satisfacerea clientilor depinde 
de calitatea activitatilor celorlalte compartimente. Marketingul trebuie sa 
determine celelalte compartimente sa coopereze in scopul satisfacerii 
clientilor.
Avand in vedere ca relatiile de afaceri sunt, in primul rand, relatii 
interumane, orientarea catre rezolvarea problemelor clientilor reprezinta 
solutia desfasurarii unei activitati profitabile. In acest sens, important 
este ca nu numai departamentul de marketing al companiei, ci intregul 
personal al firmei sa aiba o mentalitate, o "cultura de marketing" al 
carei sens este satisfacerea consumatorului. Tot ceea ce li se intampla 
consumatorilor si tot ceea ce fac acestia ar trebui sa afecteze deciziile 
de marketing. Daca ignorati chiar si numai o singura informatie 
potential valoroasa referitoare la consumatori, risipiti banii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Satisfactia Clientilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!