Satisfacția clienților

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Clientul este cea mai importanta persoana din acest birou, fie prin

prezenta sa directa, fie prin corespondenta sa. Clientul nu depinde de

noi, ci noi depindem de client.

Clientul nu ne intrerupe atunci cand muncim; el reprezinta scopul muncii

noastre. Nu noi ii facem o favoare servindu-l, ci el ne face noua o

favoare oferindu-ne posibilitatea sa-l servim.

Cu un client nu se discuta in contradictoriu sau pe un ton ironic. Nimeni

nu a iesit vreodata invingator in disputa cu un Client.

Clientul este o persoana care ne comunica dorintele sale. Este de

datoria noastra sa le tratam intr-un mod profitabil pentru el si pentru

noi.

Clientii reprezinta cel mai important "element patrimonial" al unei

firme. Decizia de cumparare a acestora are ca rezultat intrarea

produselor in consum si generarea vanzarilor. Indiferent de cat de bine

ar fi organizate sistemul de aprovizionare si cel financiar, liniile de

fabricatie, managementul resurselor umane, fara clienti activele firmei

nu au nici o valoare. Baza de clienti este cel mai important activ al

firmei. Sarcina principala a intreprinderii este de a castiga si de a pastra

clientul. Castigarea clientilor se realizeaza cu promisiuni. Pastrarea lor

se realizeaza prin satisfacerea nevoilor. Satisfacerea clientilor depinde

de calitatea activitatilor celorlalte compartimente. Marketingul trebuie sa

determine celelalte compartimente sa coopereze in scopul satisfacerii

clientilor.

Avand in vedere ca relatiile de afaceri sunt, in primul rand, relatii

interumane, orientarea catre rezolvarea problemelor clientilor reprezinta

solutia desfasurarii unei activitati profitabile. In acest sens, important

este ca nu numai departamentul de marketing al companiei, ci intregul

personal al firmei sa aiba o mentalitate, o "cultura de marketing" al

carei sens este satisfacerea consumatorului. Tot ceea ce li se intampla

consumatorilor si tot ceea ce fac acestia ar trebui sa afecteze deciziile

de marketing. Daca ignorati chiar si numai o singura informatie

potential valoroasa referitoare la consumatori, risipiti banii.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Satisfactia Clientilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
929 cuvinte
Nr caractere:
5 454 caractere
Marime:
5.09KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
decizii de marketing, preferinte, clienti, nevoi
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!