Clientul este cea mai importanta persoana din acest birou, fie prin
prezenta sa directa, fie prin corespondenta sa. Clientul nu depinde de
noi, ci noi depindem de client.
Clientul nu ne intrerupe atunci cand muncim; el reprezinta scopul muncii
noastre. Nu noi ii facem o favoare servindu-l, ci el ne face noua o
favoare oferindu-ne posibilitatea sa-l servim.
Cu un client nu se discuta in contradictoriu sau pe un ton ironic. Nimeni
nu a iesit vreodata invingator in disputa cu un Client.
Clientul este o persoana care ne comunica dorintele sale. Este de
datoria noastra sa le tratam intr-un mod profitabil pentru el si pentru
noi.
Clientii reprezinta cel mai important "element patrimonial" al unei
firme. Decizia de cumparare a acestora are ca rezultat intrarea
produselor in consum si generarea vanzarilor. Indiferent de cat de bine
ar fi organizate sistemul de aprovizionare si cel financiar, liniile de
fabricatie, managementul resurselor umane, fara clienti activele firmei
nu au nici o valoare. Baza de clienti este cel mai important activ al
firmei. Sarcina principala a intreprinderii este de a castiga si de a pastra
clientul. Castigarea clientilor se realizeaza cu promisiuni. Pastrarea lor
se realizeaza prin satisfacerea nevoilor. Satisfacerea clientilor depinde
de calitatea activitatilor celorlalte compartimente. Marketingul trebuie sa
determine celelalte compartimente sa coopereze in scopul satisfacerii
clientilor.
Avand in vedere ca relatiile de afaceri sunt, in primul rand, relatii
interumane, orientarea catre rezolvarea problemelor clientilor reprezinta
solutia desfasurarii unei activitati profitabile. In acest sens, important
este ca nu numai departamentul de marketing al companiei, ci intregul
personal al firmei sa aiba o mentalitate, o "cultura de marketing" al
carei sens este satisfacerea consumatorului. Tot ceea ce li se intampla
consumatorilor si tot ceea ce fac acestia ar trebui sa afecteze deciziile
de marketing. Daca ignorati chiar si numai o singura informatie
potential valoroasa referitoare la consumatori, risipiti banii.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.