S.C. Heineken România S.A.

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Berea, mai degraba un aliment decat o bautura alcoolica, legislativ vorbind fiind catalogata drept aliment. Berea este si subiectul studiului urmator, mai exact situatia actuala a S.C. Heineken Romania S.A.

Dupa ce a fost fondata in anul 1998, compania Heineken Romania a atins performata de a deveni producatorul de bere numarul unu in Romania, in anul 2000. Din acel moment a reusit sa isi consolideze portofoliul de marci si sa se mentina pe pozitia de lider cu o cota de piata de aproximativ 26 %.

1. ANALIZA MACROMEDIULUI

Berea este un aliment cu mare trecere la romani (factorul socio-cultural) acest lucru face ca piata sa fie intr-o continua dezvoltare, consumul crescand in fiecare an, la fel ca si cifra de afaceri a celor implicati in industria fabricatiei de bere. Fiind si o tara destul de mare (factorul demografic), media consumului de bere pe cap de locuitor se afla in primele zece locuri din Europa. Clima si relieful (factorul natural) Romanie fac prielnica cultivarea culturilor de cereale necesare in fabricatia berii. Iar prin folosirea noilor tehnologii din agricultura (factorul tehnologic), se pot marii substantial catitatea de cereale scoasa la hectar. Prin crearea unui mediu de afaceri propice si prin acordarea unor facilitati (factorul politic), societatile producatoare de bere din Romania ar avea numai de castigat.

Oportunitati: a) dezvoltarea retelei de distribuite nationala si chiar internationala; b) societatea are posibilitatea extinderii nomenclatorului de produse fie prin sortimente noi de bere, fie prin produse derivate; c) incherea de contracte cu mici fermieri care sa asigure necesarul de materie prima, renuntand astfel la importuri; d) existenta unor culturi intinse orz si orzoaica in judetele Dolj, Olt, Mehedinti, materie prima in fabricarea berii; e) societatea prin potentialul sau si prin potentialul agricol al zonei in care se afla amplasate unele din fabricile sale are posibilitatea de integrare pe verticala si de diversificare.

Amenintari: a) presiunea tot mai crescanda a concurentei, bere importata sau produsa sub licenta in tara, cu renume: Beck, Carlsberg, Peroni Nastro Azzurro, Holsten, Stela Artois, Corona etc; b) emanciparea consumatorilor; c) fluctuatiile monedei nationale fata de moneda EURO sau DOLAR ; d) degradarea solului in zonele de cultura a orzului si orzoaicei; e) alternanta de ani secetosi si umezi cu efecte asupra recoltelor de orz si orzoaica; g) politicile de reducere si eliminare a consumului de alcool.

2. ANALIZA MICROMEDIULUI

Romania este o mare consumatoare de bere, ceea ce a determinat o crestere constanta a pietei autohtone de bere. Berea are o traditie destul de indelungata in Romania, piata fiind una matura in care consumatorul cauta calitate la un pret cat mai avantajos. Ritmul de crestere sustinut al pietei a avut ca efect penetrarea pe piata locala a produselor de import, marind astfel concurenta din piata. Fiecare societate dorind sa fie cat mai competititva pentru a satisface cerintele din piata.

Puncte Forte: a) S.C. Heineken Romania S.A dispune de 4 fabrici pe teritoriul Romaniei, in orasele Constanta, Miercurea Ciuc, Hateg si Craiova, avand cumulat aproximativ 1300 de angajati; b) Heineken International Group asigura pentru S.C. Heineken Romania S.A fondurile necesare pentru investitii (mai ales in tehnologie moderna) si logistica necesara dezvoltarii societatii. c) societatea beneficiaza de un management modern (in mare parte format din manageri straini cu experienta); d) structura organizationala a societatii este moderna, cuprinzand sectoarele, sectiile si compartimentele necesare unei intreprinderi moderne; e) societatea are o structura de cercetare; f) prin tehnologiile si aparatura moderna cu care este dotata, societatea are posibilitatea urmaririi eficiente a calitatii produselor, aceasta fiind o preocupare constanta a societatii; g) diversificarea sortimentala a productiei de bere: fara alcool, blonda, neagra; h) brend-uri foarte cunoscute (Heineken, Gosser, Silva, Ciuc, Golden Brau, Gambrinus, Bucegi, Harghita, Hategana, Schlossgold si Zipfer); i) linii de imbuteliere complet automatizata de capacitate mare; j) competititvitatea societatii este ridicata, prin produsele sale si preturile atractive ale acestora, are o imagine favorabila pe piata, fidelitatea clientilor fata de brend-urile sale fiind mare; k) pozitia de lider in piata cu o cota de aproximativ 26 %.

Puncte Slabe: a) infrastructura de distributie slab dezvoltata, reteaua numarand doar 7 puncte locale de distributie: Bucuresti, Ploiesti, Constanta, Craiova, Cluj, Arad, Miercurea Ciuc; b) numarul mic de furnizorilor de materii prime necesare productiei de bere; c) lipsa de experienta a muncitorilor in procesul de fabricatie a berii (majoritatea lor fiind tineri); d) influienta negativa

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • S.C. Heineken Romania S.A..docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
938 cuvinte
Nr caractere:
5 294 caractere
Marime:
18.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
firma, produse, bere, calitate
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!