Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2057
Mărime: 72.63KB (arhivat)
Publicat de: Anghel Crețu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

1. Managementul proiectelor

Proiectul se defineste ca un proces nerepetitiv care realizeaza o cantitate noua, unicat, bine definita, in cadrul unor organizatii specializate.

Proiectul are drept caracteristica, o actiune unica, specifica si noua, compusa dintr-o succesiune logica de activitati componente cu caracter inovational de natura diferita, realizate intr-o maniera organizata metodic si progresiv, avind puncte de plecare si puncte de finalizare bine definite, destinate pentru obtinerea cu succes de noi rezultate complexe, necesare pentru satisfacerea de obiective clar definite.

Fiecare activitate are urmatoarele caracteristici principale:

‹ rol bine determinat

‹ consuma resurse fizice si umane in timp bine determinat

‹ un moment de inceput si un moment de incheiere

Rolul managementului de proiect

Managementul proiectelor poate fi o profesie, o ocupatie, un rol sau o activitate;

Manageri de proiecte care supervizează proiecte întregi cu sute de persoane;

Manageri începători responsabili de o mică parte dintr-un proiect mai mare;

Uneori absenta unui manager de proiect dedicat nu pune probleme;

Activitatea de management de proiect se distribuie în întreaga aechipă ;

Alteori lipsa unui manager de proiect creează disfunctii ;

Interesele individuale pot afecta directia echipei ;

Este necesară o persoană cu o viziune de ansamblu si cu o autoritate clară.

Proiectul se desfasoara in cadrul unei organizatii care se creaza doar pe durata existentei proiectului. Organizatia nou creata se numeste "consortiu". Performanta consortiului se masoara functie de adaptabilitatea lui la realizarea obiectivelor proiectului.

Ceea ce are importanta in cadrul consortiului este viteza cu care angajatii consortiului isi unesc abilitatile si cunostintele pentru a gasii solutiile la realizarea obiectivelor proiectului.

Odata realizat un obiectiv al proiectului, membrii consortiului formeaza noi structuri diferite pentru a realiza un nou obiectiv. Membrii consortiului trebuie sa aiba competente profesionale in domeniul problematicii obiectivelor de abordat.

Flexibilitatea si adaptabilitatea care caracterizeaza un consortiu, permite permanent regruparea si recombinarea resurselor umane, fizice si informationale in scopul realizarii obiectivelor.

Membrii consortiului fac parte din organizatii de tip societati , intreprinderi, etc., bine definite. Proiectele devin puncte de stabilitate, iar organizatiile devin fluide si graviteaza in jurul proiectelor.

Proiectele reprezinta modalitatea prin care organizatiile se adapteaza contextelor in schimbare, necesitatii unei piete profitabile de tip dinamic. Asfel se poate presupune ca un produs ca rezultat al unui proiect se poate concepe in Uniunea Europeana, se produce in Asia si se vinde in SUA prin e - commerce.

In cazul in care proiectul se desfasoara intr-o singura societate/organizatie, aceasta trebuie sa aiba capacitatea de a stabili o legatura durabila intre proiectele pe care le deruleaza si obiectivele sale operationale si strategice.

Consortiul creat in cadrul proiectului este o organizatie virtuala fara delimitari spatiale in care membrii ei rezolva o problema comuna, depun un efort comun, indiferent de dispunerea in spatiu a oamenilor si a resurselor.

Se poate considera ca realizarea unor obiective anumite se poate face doar in cadrul unor proiecte cu consortii in care sunt reunite diviziuni ale unor anumite organizatii.

Consortiul proiectului ca organizatia virtuala nu are o structura organizationala fixa, aceasta fiind inlocuita cu o retea de puncte nodale, intre care nu exista conexiuni rigide.

Organizatia virtuala nu mai este compusa din departamente care lucreaza fiecare pe diferite segmente ale unui proiect ci proiectul este cel care impune structurarea pe noi departamente virtuale. Organizatiile centrate pe proiect se pot confrunta, din aceasta cauza, cu fenomenul de redundanta a activitatilor in cadrul diferitelor proiecte, dar sunt dispuse sa accepte acest neajuns in favoarea eficientei si a calitatii pentru un anumit obiectiv.

Preview document

Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic - Pagina 1
Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic - Pagina 2
Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic - Pagina 3
Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic - Pagina 4
Rolul managementului proiectelor în dezvoltarea activității agentului economic - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Rolul Managementului Proiectelor in Dezvoltarea Activitatii Agentului Economic.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Proiectelor

Proiectul este o investitie de resurse pe o perioada determinata, avand ca scop realizarea unui obiectiv sau unui set de obiective precise. In alti...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Execuția bugetară la Trezoreria Municipiului Suceava

INTRODUCERE Economia românească parcurge, începând cu anul 1990, o etapă de transformări profunde, atât la nivel structural cât şi la nivel...

Fundamentarea și Realizarea Veniturilor Bugetare ca Contribuabili sau Organe Fiscale - SC Supermag Imperial SRL

CAPITOLUL 1. ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA AGENTULUI ECONOMIC 1.1 Profilul societatii Supermag Imperial SRL Societatea comerciala Supermag...

Politica de promovare

CUVÂNT ÎNAINTE Promovarea reprezintă acea parte a procesului de comunicaţie al firmei prin care aceasta, folosind un ansamblu de metode şi tehnici...

Studiu de caz privind analiza performanțelor financiare la nivelul Municipiului Bacău 2006-2008

1. Prezentarea municipiului Bacau Municipiul Bacau,resedinta judetului cu acelasi nume,este situat in partea central-vestica a Moldovei.Pozitia si...

Știrea economică în agenția de presă

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei de investigaţie. Ştirea, este un gen publicistic care prezintă realitatea actuală, pe care o pune într o formă...

Principii etice în relațiile cu angajații firmei

ARGUMENT Am ales această temă deoarece eu cred că publicitatea și promovarea vânzărilor joacă un rol important în succesul unei firme....

Despre Ispa

Ce este ISPA Programul ISPA (Instrumentul pentru Politici Structurale de Pre-Aderare) este unul dintre cele trei instrumente de finantare...

Managementul vânzării într-o agenție de turism

Agentia de turism si activitatea acesteia Agentia de turism reprezintă o societate comercială cu rol de intermediar între agentia economică,...

Ai nevoie de altceva?