Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4417
Mărime: 30.10KB (arhivat)
Publicat de: Ludovic Ciobanu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Diana Lina
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Specializarea Administratie Publica

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1. Organizarea şi funcţionarea organizaţiei publice
  2. 1.1 Istoric
  3. 1.2 Cadrul legal
  4. 1.3 Obiect / domeniu de activitate
  5. 1.4 Organigrama
  6. CAPITOLUL 2. Relaţiile stabilite între autoritatea administraţiei publice locale şi cetăţeni şi strategii de îmbunătăţire a acestora
  7. 2.1 Centrul de Informare Cetăţeni (CIC)
  8. 2.2 Drepturile functionarilor publici
  9. Cap. 3 Concluzii şi propuneri

Extras din referat

CAPITOLUL 1. Organizarea şi funcţionarea organizaţiei publice

1.1 Istoric

Documentul care atestă înfiinţarea Primăriei municipiului Iaşi este Legea comunală din 1864, votată de Adunarea generala a României (Parlamentul) în ziua de 9 martie 1864 şi promulgată sub nr. 394 de către Alexandru Ioan Cuza la data de 31 martie 1864. Astfel, un nou capitol se deschidea în istoria administraţiei comunale moderne prin înfiinţarea Primăriei. Primul primar al Iaşilor a fost Dimitrie Guşti care a condus municipiul în cinci mandate, de numele sau fiind legate multe din realizarile edilitare ale acelor vremuri.

Actualul sediu al primăriei, fostul Palat Roznovanu, este situat în inima Iaşului, în apropierea celor mai semnificative monumente ale orasului. Cladirea impresionantă prin somptuozitate şi fastul interioarelor, a fost construită în deceniile 7 - 10 ale sec. XVIII-lea şi restaurată între 1830 - 1833 de către cunoscutul arhitect Johan FREYWALD, cel care a proiectat şi Catedrala Mitropolitană.

În ansamblu, ca arhitectură dar şi prin frescele interioare şi statuile ce împodobeau în 1830 exteriorul, palatul aparţine stilului neoclasic, cu elemente ornamentale electico-baroce. Până în 1891 când este vândută statului,clădirea este reşedinţă a familiei Rosetti - Roznovanu, cea mai puternică şi mai influentă familie în arena politică moldovă a urbei. Fiind una din cele mai importante case ale Iaşului în epocă, a găzduit numeroase personalităţi şi a fost martora unor evenimente istorice semnificative.

Între anii 1892 - 1892 Palatul Roznovanu va fi folosit ca reşedinţă temporară a familiei regale, o parte din spaţiu fiind alocat autorităţilor locale. Clădirea a jucat un rol deosebit pe scena istoriei mai ales în Primul Război Mondial, între 1916 - 1918 când a gazduit sediile ministerelor ale conducerii politice refugiate de la Bucureşti. In încăperea în care se află acum Cabinetul Primarului îşi avea biroul M.S. Regele Ferdinand, iar în actuala Sala de şedinte a Consiliului Local s-a întrunit în 1918 Consiliul de Razboi al Romaniei. In deceniile 2-4 ale secolului nostru, Palatul cunoaşte din nou stralucirea vieţii mondene de altădată, pentru ca, din 1944 să devină sediul Comitetului Orăşenesc de Partid şi din 1970 sediul Primăriei Oraşului.

După 1990 s-au perindat prin Sala Mare cele mai semnificative personalităţi ale vieţii politice româneşti, membrii ai Casei Regale, ambasadori şi reprezentanţi ale statelor din toate colţurile lumii. Administraţia publică la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale se organizează şi funcţionează pe baza principiilor autonomiei locale, al descentralizării serviciilor publice, eligibilitătii autoritătilor administratiei publice locale şi consultarea cetăţenilor în probleme de interes local.

1.2 Cadrul legal

Aparatul propriu al Primăriei Municipiului Iaşi este organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală.

Primăria municipiului Iaşi contribuie la asigurarea realizării în judeţ a strategiei şi

obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare. Principalele obiective decurg din sarcinile pe care le au departamentele din cadrul intituţiei.

Deşi atribuţiile autorităţilor administraţiei publice locale, expres prevăzute în lege,

sunt diferite, au drept scop soluţionarea problemelor colectivităţii locale.

1.3. Obiect / domeniu de activitate

Primarul, viceprimarii, secretarul municipiului împreună cu aparatul propriu al Consiliului Local constituie PRIMARIA MUNICIPIULUI instituţie publică cu activitate permanentă care duce la îndeplinire prevederile constituţiei şi ale legilor ţării, ale Decretelor Preşedinielui României, ale hotărârilor Guvernului, ale actelor emise de rninistere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, hotărârilor Consiliului Judeţean, ale Consiliului Local şi soluţionează problemele curente ale colectivităţii. Asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor.

Obiectul de activitate al administraţiei publice locale îl constituie administrarea patrimoniului local cu respectarea legilor, având o competenţă generală, dar şi una teritorială.

În acest sens poate adopta hotărâri în toate domeniile de interes local, precum:

• organizarea elaborării, administrării şi execuţiei bugetului local;

• înfiinţarea de activităţi eeonomice;

• de apărare a drepturilor omului;

• efectuarea de investiţii şi executarea de lucrări publice.

Preview document

Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 1
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 2
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 3
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 4
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 5
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 6
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 7
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 8
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 9
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 10
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 11
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 12
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 13
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 14
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 15
Relațiile stabilite între autoritatea administrației publice locale (Primaria Iași) și cetățeni - strategii de îmbunătățire a acestora - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Relatiile Stabilite intre Autoritatea Administratiei Publice Locale (Primaria Iasi) si Cetateni - Strategii de Imbunatatire a Acestora.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Raport de Îmbunătațire a Calității

I.NOŢIUNI TEORETICE Calitatea poate fi definita ca valoare(Feigenbaum,1991). Conform standardelor ISO 8402:1994 ; SR ISO 8402:1995 calitatea se...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Monografie Primăria Iași

CAP 1. Organizarea şi funcţionalitatea la Primăria Muncicipiului Iaşi 1.1. Scurt istoric Orasul Iaşi se numară printre cele mai vechi şi mai...

Birotică și secretariat - organizarea muncii de secretariat

INTRODUCERE Lucrarea de față îşi propune să prezinte principalele aspecte introductive privind activitatea de secretariat. Într-o simplă enumerare...

Organizarea și desfășurarea procesului bugetar la Primăria Iași

Cap 1. Organizare şi funcţionalitate la Primăria Municipiului Iaşi 1.1. Scurt istoric Primaria Municipiului Iaşi este aparatul de specialitate...

Studiu Aplicativ Privind Eficientizarea Activității Primăriei Municipiului Iași

Cap.I Organizarea și funcţionalitatea Primăriei Municipiului Iași 1. Cadrul general de înfiinţare și organizare a Primăriei Municipiului Iași...

Primăria Iași

Motto: „Fiecare comuna este datoare a avea o casa a comunei numita PRIMARIE...” (Legea Comunala din 1864, art. 10) 1. Sinteza a erorilor...

Dinamica Serviciului de Comunicare din Cadrul Municipiului Iași

M I S I U N E A Misiunea Municipiului Iaşi include oferirea de servicii publice de calitate în domeniul administraţiie publice locale. V I Z I U...

Ai nevoie de altceva?