Relații publice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2226
Mărime: 302.38KB (arhivat)
Publicat de: Angel Burlacu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Serbanica Daniel
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MARKETING

Extras din referat

Introducere:

UNILEVER

Mai bine de 75 de ani de prezenta neintrerupta in tara, Unilever s-a facut cunoscut ca fiind una dintre organizatiile cele mai importante care opereaza in Argentina si nu numai. Compania este lider in consumul masiv de produse pentru Curatenie, Ingrijire personala si alimentara; s-a consolidat si mai bine prin achizitia la nivel mondial a Best Food(in Argentina, Rafinaria de porumb).

Cu o forta de munca de 4 milioane de persoana (care lucreaza in 10 fabrici dedicate productiei situate in diferite provincii si in 3 centre de distributie) a atins in anul 2000 o facturare de peste 1100 milioane de pesos. Gratie calitatii produselor, Unilever este una dintre cele mai admirate companii din tara si recunoscuta pentru programele sale de responsabilitate sociala si marketing filantropic, pentru prestigiul sau de angajator preferat si dezvoltarea negocierilor cu clinetii sai. Este posesor al Premiului National pentru Calitate, Editia 2000 pentru afaceri de curatenie si produse de ingrijire personala, emis de Presedentia Nationala.

De asemenea, dintre institutiile sale la nivel international Unilever exporta produse fabricate in Argentina, in toata regiunea inclusiv pe celelalte continente. Nivelul exporturilor a facut-o castigatoarea Premiului pentru export in Argentina in rubrica de articole cosmetice si curatenie, in calitate de societate exportatoare in cursul anului 1999. Aceasta recunoastere importanta, care a fost acordata de catre presa economica, a fost sponsorizat de Ministerul Economiei si Ministerul Afacerilor Externe, Comertului International si al Cultelor, al Natiunii.

Unilever este lider in categoriile in care opereaza prin inovare si dezvoltare.

Cunoscut sub numele de „scoala de marketing” este un creator de marci.

Succesul strategiei este dovedit de un nivel ridicat de recunoastere si de penetrare a brandurilor companiei (de exemplu: Ala, Axe, Cif, Lux, Rexona, Sedal, Vivere printre altele, si categoriile de alimente, Ades, CICA, Hellman’s, Kibon, Knorr, Lypton si Mazzola).

ALA:

Lider in Argentina de mai bine de 40 de ani, Ala este cel mai mare referent de pe piata detergentilor. Sinonim pentru familie si alb, intelege consumatorii si raspunde cu fiecare ocazie necesitatilor acestora. Albul Ala are doua seminificatii:

a)Albul Functional: curata, lasa lucrurile albe, foarte albe

b)Albul Emotional: curate spiritual, transparenta oamenilor, dedicate fiintelor iubite, sentimente nobile, prospetime, libertate si naturalete.

Traditional Ala a fost considerata “marca de la gente” (brand de oameni). Identificarea cu societatea s-a transmis din generatie in generatie, deci, acum, Ala mentine un grad ridicat de identificare si apartenenta. Este considerata, in plus, un brad local care reflecta si raspunde la nevoile si sentimentele consumatorilor argentinieni.

Situatie:

Avand in vedere profunzimea schimbarilor economice si sociale produse la nivel mondial in ultimul timp, si-au facut aparitia probleme noi si complexe: cererea tot mai mare a societatii pentru marile companii si brandurile lor, dau un plus de valoare pentru comunitate, dincolo de avantajele functionale ale produselor si serviciilor lor. Unilever, in acest caz prin intermediul Ala, a luat astfel de create, astfel incat in acest proces de schimbare, si-a asumat

Preview document

Relații publice - Pagina 1
Relații publice - Pagina 2
Relații publice - Pagina 3
Relații publice - Pagina 4
Relații publice - Pagina 5
Relații publice - Pagina 6
Relații publice - Pagina 7
Relații publice - Pagina 8
Relații publice - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Relatii Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Unilever

Scopul proiectului: Proiectul final vizează descrierea și analiza planificării, organizării, coordonării și controlului activităților unei...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Organizarea și dezvoltarea activității de relații publice la nivel de întreprindere

INTRODUCERE Dezvoltarea activităţii de relaţii publice are ca obiectiv câstigarea simpatiei diferitelor publicuri în privinta întreprinderilor, a...

Relațiile publice - componentă a strategiei economice a întreprinderii

Capitolul 1 INTRODUCERE IN RELATII PUBLICE Prabusirea, in 1989, a structurilor politice de tip totalitar în Europa de Est a însemnat doar primul...

Promovarea Imaginii Companiei prin Campanii de Relații Publice

INTRODUCERE Am ales ca temă a lucrării de disertaţie „promovarea imaginii companiei prin campanii de relaţii publice” datorită multiplelor...

Relații Publice

Argument La nivelul local, national, între granitele unei tari, cât si în relatiile internationale, exista o activitate care se ghideaza dupa...

Rolul relațiilor publice la DGFP Gorj

1.ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA RELATIILOR PUBLICE LA DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE GORJ 1.1 Organizarea generala a Generala a Finantelor...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Relații publice

1. Definirea relaţiilor publice Folosit la jumătatea secolului al XIX-lea în SUA, cînd, din nevoi practice, s-a conturat o nouă optică privind...

Persuasiunea în relațiile publice

PERSUASIUNEA IN RELATIILE PUBLICE Pct. I. Dfinirea relatiilor publice „Nu este de asteptat – scria Immanuel Kant in „Spre pacea eterna” – ca...

Ai nevoie de altceva?