Psihologia managerială - logica actului decizional

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 10 în total
Mărime: 11.21KB (arhivat)
Publicat de: Cristobal Moraru
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Organizarea managerială sau conducerea organizaţiilor

Conducerea este un factor cheie, strategic, în structurarea, funcţionarea şi eficientizarea organizaţiilor.

Definiţie:

Conducerea reprezintă un proces dinamic de organizare şi coordonare de către un grup, într-o anumită perioadă de timp şi într-un context organizaţional specific, a altor grupuri de membrii ai organizaţiei în scopul realizării unor sarcini sau scopuri specifice.

Caracteristici:

conducerea nu se limitează la o singură persoană;

conducerea este un proces dinamic influenţat de mai mulţi factori:

climat organizaţional;

caracteristici ale grupului sau indivizilor ce urmează să realizeze sarcinile;

schimbări ce intervin în modul de realizare a sarcinilor etc.

sarcina conducerii este de a transforma potenţialul în realitate;

conducerea eficientă înseamnă capacitatea acestuia de a integra şi coordona eforturile tuturor membrilor organizaţiei pentru a obţine rezultatele dorite.

Funcţiile conducătorului:

Planificarea:

obiective sau scopuri organizaţionale.

modalităţi prin care acestea pot fi realizate.

Luarea deciziei:

analiza şi formularea problemei;

dezvoltarea şi analizarea cursurilor alternative de acţiune;

implementarea deciziei conform planului ce trebuie să includă procedurile care urmează a fi folosite.

Organizarea

dezvoltarea structurii formale (diviziunea muncii)

specificarea relaţiilor dintre unităţile operaţionale.

Motivarea

crearea unui climat motivaţional optim;

găsirea unor canale de comunicare a conducătorului cu oamenii;

folosirea unor practici participative de conducere.

Controlul

necesitatea de a asigura conformarea rezultatelor la planuri.

Structuri de conducere

Etape în proiectarea structurilor organizatorice conform Walter R. Mahler:

stabilirea obiectivelor;

identificarea obiectivelor majore;

luarea în considerare a diverselor variante de structuri;

compararea beneficiilor fiecărei structuri;

selectarea acelei structuri care poate asigura variante optime.

Conducerea si procesul de conducere

Conducerea, înseamnă rezolvarea de probleme – procesul de conducere este un algoritm general alcătuit din următoarele structuri operaţionale:

diagnoza: cunoaşterea stării sistemului şi identificarea problemelor;

prognoza: explorarea şi proiectarea stărilor alternative ale viitorului;

programarea (planificarea): normarea activităţilor în timp prin corelarea obiectivelor cu resursele;

organizarea: stabilirea secvenţelor şi disciplinei necesare aplicării deciziilor;

coordonarea: armonizarea activităţilor într-o unitate de acţiune;

control: analiza (evidenţa) aplicării deciziilor şi luarea măsurilor de corecţie.

Conținut arhivă zip

  • Psihologia Manageriala - Logica Actului Decizional.ppt

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul riscului

Introducere Disciplina de studiu Managementul Riscului este concepută a fi îndrumar și totodată un ghid util de introducere a masteranzilor în...

Ai nevoie de altceva?