Organizarea manageriala sau conducerea organizatiilor Conducerea este un factor cheie, strategic, in structurarea, functionarea si eficientizarea organizatiilor. Definitie: Conducerea reprezinta un proces dinamic de organizare si coordonare de catre un grup, intr-o anumita perioada de timp si intr-un context organizational specific, a altor grupuri de membrii ai organizatiei in scopul realizarii unor sarcini sau scopuri specifice. Caracteristici: conducerea nu se limiteaza la o singura persoana; conducerea este un proces dinamic influentat de mai multi factori: climat organizational; caracteristici ale grupului sau indivizilor ce urmeaza sa realizeze sarcinile; schimbari ce intervin in modul de realizare a sarcinilor etc. sarcina conducerii este de a transforma potentialul in realitate; conducerea eficienta inseamna capacitatea acestuia de a integra si coordona eforturile tuturor membrilor organizatiei pentru a obtine rezultatele dorite. Functiile conducatorului: Planificarea: obiective sau scopuri organizationale. modalitati prin care acestea pot fi realizate. Luarea deciziei: analiza si formularea problemei; dezvoltarea si analizarea cursurilor alternative de actiune; implementarea deciziei conform planului ce trebuie sa includa procedurile care urmeaza a fi folosite. Organizarea dezvoltarea structurii formale (diviziunea muncii) specificarea relatiilor dintre unitatile operationale. Motivarea crearea unui climat motivational optim; gasirea unor canale de comunicare a conducatorului cu oamenii; folosirea unor practici participative de conducere. Controlul necesitatea de a asigura conformarea rezultatelor la planuri. Structuri de conducere Etape in proiectarea structurilor organizatorice conform Walter R. Mahler: stabilirea obiectivelor; identificarea obiectivelor majore; luarea in considerare a diverselor variante de structuri; compararea beneficiilor fiecarei structuri; selectarea acelei structuri care poate asigura variante optime. Conducerea si procesul de conducere Conducerea, inseamna rezolvarea de probleme - procesul de conducere este un algoritm general alcatuit din urmatoarele structuri operationale: diagnoza: cunoasterea starii sistemului si identificarea problemelor; prognoza: explorarea si proiectarea starilor alternative ale viitorului; programarea (planificarea): normarea activitatilor in timp prin corelarea obiectivelor cu resursele; organizarea: stabilirea secventelor si disciplinei necesare aplicarii deciziilor; coordonarea: armonizarea activitatilor intr-o unitate de actiune; control: analiza (evidenta) aplicarii deciziilor si luarea masurilor de corectie.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.