Promovarea Produselor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 7541
Mărime: 32.53KB (arhivat)
Publicat de: Ghenadie Tudorache
Puncte necesare: 6
Academia de Studii Economice – Facultatea F.A.B.B.V

Cuprins

  1. Elaborarea si gestionarea unui program de publicitate 2
  2. Stabilirea obiectivelor publicitatii 4
  3. Stabilirea bugetului de publicitate 5
  4. Alegerea mesajului publicitar 7
  5. Alegerea mijloacelor publicitare si evaluarea eficacitatii 12
  6. Deciziile privind audienta, frecventa si impactul 12
  7. Alegerea principalelor tipuri de mijloace publicitare 13
  8. Alegerea vehiculelor mediatice de utilzat 17
  9. Decizii privind planificarea in timp a difuzarii publicitatii 18
  10. Decizia privind repartizarea geografia 18
  11. Evaluarea eficacitatii publicitatii 19
  12. Studiu de caz pe compania Pepsi 21

Extras din referat

“Cea mai buna publicitate o fac clientii multumiti”

Philip Kotler

Elaborarea si gestionarea unui program de publicitate

Publicitatea comerciala (reclama) este reprezentată de orice formă plătită de prezentare si promovare nepersonală a unor idei, bunuri sau servicii, in numele unui titular (sponsor) identificat. Titulari de publicitate pot fi nu numai societătile comerciale, ci si muzeele, organizatiile caritabile si agentiile guvernamentale care trimit mesaje spre auditorii-tinta. Reclamele contituie o modalitate eficientă de difuzare a mesajelor, indiferent dacă e vorba de crearea preferintei pentru Coca-Cola sau de educarea oamenilor pentru a evita drogurile puternice.

Organizatiile isi gestioneaza in multe feluri publicitatea. În firmele mici, de publicitate se ocupă cineva din departamentul de vânzări sau de marketing, in colaborare cu o agentie de publicitate. O firmă mare isi infiinteaza, de obicei, propriul departament de publicitate, al carui manager este direct subordonat vicepresedintelui de marketing. Treaba departamentului de publicitate este sa propuna un buget; sa elaboreze strategia de publicitate; sa aprobe reclamele si campaniiile; sa se ocupe de publicitate directa si prin posta, de materialele de expunere pentru distribuitori si de alte forme de reclama. Majoritatea firmelor apeleaza la o agentie de publicitate externa pentru a le sprijini in conceperea campaniilor de publicitate si pentru alegerea si cumpararea de spatiu publicitar in mijloace de comunicare.

Companiile de anvergura mondiala, care folosesc un mare numar de agentii de publicitate, amplasate in tari diferite si servind divizii diferite, au avut de suferit din cauza lipsei de coordonare a publicitatii si a esuarii intr-o imagine difuza. Unele firme mari, cum ar fi IBM si Hewlerr-packard, apeleaza acum doar la cateva agentii sau chiar la una singura care poate asigura la un nivel global publicitate, relatii publice, promovarea vanzarilor si consultanta pentruu comunicatii pe Web. Rezultatul este un mix al comunicatiilor de marketing mai integrat si mai eficace si un cost total mult mai mic.

Agentiile de publicitate trebuie sa se redefineasca in calitate de firme de comunicare si sa-i ajute pe clienti sa-si sporeasca eficacitatea comunicatiilor in ansamblu. Si totusi, multe agentii si-au redus efectivul departamentului de cercetare, devenind astfel mai putin capabile sa construiasca o strategie a marcii fundamentala pe cercetare. O alta observatie critica este aceea ca agentiile de publicitate se orienteaza in prea mare masura spre publicitatea de masa cu buget ridicat, aratandu-se mai putin competente in organizarea relatiilor publica si a marketingului direct si cu baze de date. De curand, Procter& Gamble a impus ca toate programele sale de marketing sa fie planificate in cadrul unui efort comun, coordonat intre diversele unitati de comunicare existente, in loc sa-si lase agentia de publicitate sa domine procesul de luare a deciziilor. P&G si-a schimbat modalitatea de remunerare a agentiei de publicitate, de la un comision standard aplicat la bugetul media, la un procentaj corelat cu performanta vanzarilor globale.

In elaborarea unui program, managerii de marketing trebuie sa inceapa intotdeauna prin a identifica piata-tinta si motivatiile cumparatorilor. Apoi, pot trece la luarea celor cinci decizii majore din elaborarea unui program de publicitate, cunoscute sub numele de “cei 5 M” : Misiunea – Care sunt obiectivele publicitatii - , Marimea fondurilor – Cat de multi bani putem cheltui- , Mesajul – Ce trebuie spus- , Mijloacele – Ce mijloace de difuzare a publicitatii trebuie sa folosim- , Masurarea rezultatelor – Cum trebuie evaluate rezultatele?

Stabilirea obiectivelor publicitatii

Obiectivele publicitatii trebuie sa rezulte din deciziile anterioare legate de piata-tinta, pozitionarea pe piata si mixul de marketing.

Publicitatii i se pot stabili multe obiective concrete de comunicare si de vanzare. In lucrarea intitulata “Defining Advertising goals for Measured Advertising Results” Russell Colley prezinta 52 de posibile obiective publicitare. Colley propune metoda denumita DAGMAR, care transforma obiectivele publicitatii in scopuri precis definite si cuantificabile. Un scop al publicitatii reprezinta o anumita sarcina de comunicare si un anumit nivel de impact asupra unui anumit auditoriu, care trebuie realizate intr-un anumit interval de timp, Colley vine cu un exemplu :

In randul a 30 de milioane de gospodine care detin masini de spalat automate, cresterea numarului celor care vad marca X ca pe un detergent cu spumare redusa si care sunt convinse ca spala mai bine, de la 10 procente la 40 de procente, intr-o perioada de un an.

Preview document

Promovarea Produselor - Pagina 1
Promovarea Produselor - Pagina 2
Promovarea Produselor - Pagina 3
Promovarea Produselor - Pagina 4
Promovarea Produselor - Pagina 5
Promovarea Produselor - Pagina 6
Promovarea Produselor - Pagina 7
Promovarea Produselor - Pagina 8
Promovarea Produselor - Pagina 9
Promovarea Produselor - Pagina 10
Promovarea Produselor - Pagina 11
Promovarea Produselor - Pagina 12
Promovarea Produselor - Pagina 13
Promovarea Produselor - Pagina 14
Promovarea Produselor - Pagina 15
Promovarea Produselor - Pagina 16
Promovarea Produselor - Pagina 17
Promovarea Produselor - Pagina 18
Promovarea Produselor - Pagina 19
Promovarea Produselor - Pagina 20
Promovarea Produselor - Pagina 21
Promovarea Produselor - Pagina 22
Promovarea Produselor - Pagina 23
Promovarea Produselor - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Promovarea Produselor.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Piața produselor electrice și electrocasnice din România

Introducere În condiţiile de piaţă actuale caracterizate printr-o concurenţă puternică, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Modalități de promovare a produselor la firma SC Policolor SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A S.C POLICOLOR S.A Sloganul firmei este: Fiecare culoare e o lume plină de taine și sensuri 1.1 Profilul de...

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Economie și Marketing

PLANIFICAREA STRATEGICA Satisfactia clientului presupune un efort total din partea tuturor compartimentelor firmei (si nu numai din partea...

Piața articolelor sportive în România - încălțăminte sport

Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau casual, a aparut datorita necesitatii oamenilor de a-si proteja talpile de factorii care duc la...

Promovarea Produselor Agroalimentare Ecologice în România

Introducere În lumea noastră modernă nu se poate vorbi de dezvoltare economică fără a se ţine cont de mediul înconjurător. Dezvoltarea...

Metode și Tehnici de Promovare a Produselor

Introducere Actualitatea temei. Republica Moldova la începutul mileniului trei se distinge prin modificări calitative în toate ramurile economiei...

Ai nevoie de altceva?