Extras din referat
Instrumente de comunicatii comerciale promotionale
Succesul marketingului consta in producerea unor sortimente adecvate,cereii,stabilirea unui pret competitiv si adaptat puterii de cumparare si obiectivelor de sporire a profitului precum si plasarea produselor la locul si timpul dorit de cumparatori.Cele trei componente:produs,pret,plasament-distributie sunt completate fundamental de un al partulea:instrumentele de comunicatii comerciale promotionale,constituindu-se intr-un sistem unitar si coerent -mixul de marketing.
Marketingul se poate defini si ca un ansamblu de mijloace care permit cucerirea pietei potentiale, pornind de la nevoile acesteia.
Din punct de vedere al literarurii de specialitate americana, mixul de marketing contine 10 elemente,care insa se pot reduce la 4 elemente:
Pentru ca un produs sa se vanda trebuie sa se tina cont de urmatoarele imperative:
- Produsul se fie studiat in conformitate cu dorintele consumatorului, pentru a i se oferi acestuia tot ceea ce cauta(un ambalaj adecvat,un pret convenabil etc.)
- Reteaua de distributie sa asigure prin magazine,puncte de vanzare etc. dimensionate si amplasate optim, o desfacere corespunzatoare.
- Reclama sa comunice un mesaj favorabil produsului,favorizand notorietatea si imaginea produsului
- Promovarea vanzarilor sa armonizeze relatia dintre cumparator si produs.
- Relatiile publice sa creeze un climat favorabil intre intreprindere si mediul ambiant(furnizori,clienti etc.)
In esenta,promovarea vanzarilor apare ca o actiune complementara ce concura la inlaturarea dificultatilor ce se nasc in calea patrunderii produselor pe piata,care nu pot fi eliminate nici prin publicitate si nici prin vanzare.
Firma isi desfasoara eforturile de vanzare prin comunicatiile comerciale promotionale care presupun actiuni de informare si convingere a consumatorilor pentru a-i determina sa cumpere produsele respective.Pentru o comunicare cat mai eficienta,firma poate apela la publicitate,la specialisti in promovarea vanzarilor si stimularea desfacerilor,la specialisti in relatii publice pentru crearea unei anumite imagini sau la specilalisti in marketing direct ce pot crea baze de date si intra in legatura cu clientii.
Programul comunicatiilor de marketing al unei firme,numit mix promotional, consta intr-o combinatie specifica si echilibrata de instrumente pentru reclama, vanzare personala, promovarea vanzarilor si relatii publice.
Principiile instrumentelor promotionale sunt urmatoarele:
- Vanzarea personala este actiunea de vanzare prin solicitarea directa a clientului prin eforturile si argumentele prezentate de agentii de vanzari.
- Publicitatea este orice forma de prezentare a unor idei si imagini ale produselor contra-cost.
- Relatiile publice au drep obiectiv stabilirea unor relatii bune cu organismele publice din mediul firmei pentru crearea unei bune imagini.
- Instrumentele promotionale pentru dezvoltarea vanzarilor cuprind activitatile de marketing care stimuleaza desfacerile si sporesc eficineta(expozitii,targuri,televanzarea etc.)
Rolul promovării
Promovarea utilizează funcţia de comunicare a marketingului pentru a informa şi convinge persoane, grupuri sau organizaţii să accepte produsele realizate de organizaţie şi să realizeze schimbul în mod direct sau indirect (prin intermediari).
Favorizarea realizării schimbului direct se face prin comunicare pe baza selectării atente a audienţei. Comunicarea cuprinde informaţii despre organizaţia producătoare, despre bunurile şi serviciile ce pot fi furnizate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea Produselor.docx