Promovarea Produselor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1387
Mărime: 29.21KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Instrumente de comunicatii comerciale promotionale

Succesul marketingului consta in producerea unor sortimente adecvate,cereii,stabilirea unui pret competitiv si adaptat puterii de cumparare si obiectivelor de sporire a profitului precum si plasarea produselor la locul si timpul dorit de cumparatori.Cele trei componente:produs,pret,plasament-distributie sunt completate fundamental de un al partulea:instrumentele de comunicatii comerciale promotionale,constituindu-se intr-un sistem unitar si coerent -mixul de marketing.

Marketingul se poate defini si ca un ansamblu de mijloace care permit cucerirea pietei potentiale, pornind de la nevoile acesteia.

Din punct de vedere al literarurii de specialitate americana, mixul de marketing contine 10 elemente,care insa se pot reduce la 4 elemente:

Pentru ca un produs sa se vanda trebuie sa se tina cont de urmatoarele imperative:

- Produsul se fie studiat in conformitate cu dorintele consumatorului, pentru a i se oferi acestuia tot ceea ce cauta(un ambalaj adecvat,un pret convenabil etc.)

- Reteaua de distributie sa asigure prin magazine,puncte de vanzare etc. dimensionate si amplasate optim, o desfacere corespunzatoare.

- Reclama sa comunice un mesaj favorabil produsului,favorizand notorietatea si imaginea produsului

- Promovarea vanzarilor sa armonizeze relatia dintre cumparator si produs.

- Relatiile publice sa creeze un climat favorabil intre intreprindere si mediul ambiant(furnizori,clienti etc.)

In esenta,promovarea vanzarilor apare ca o actiune complementara ce concura la inlaturarea dificultatilor ce se nasc in calea patrunderii produselor pe piata,care nu pot fi eliminate nici prin publicitate si nici prin vanzare.

Firma isi desfasoara eforturile de vanzare prin comunicatiile comerciale promotionale care presupun actiuni de informare si convingere a consumatorilor pentru a-i determina sa cumpere produsele respective.Pentru o comunicare cat mai eficienta,firma poate apela la publicitate,la specialisti in promovarea vanzarilor si stimularea desfacerilor,la specialisti in relatii publice pentru crearea unei anumite imagini sau la specilalisti in marketing direct ce pot crea baze de date si intra in legatura cu clientii.

Programul comunicatiilor de marketing al unei firme,numit mix promotional, consta intr-o combinatie specifica si echilibrata de instrumente pentru reclama, vanzare personala, promovarea vanzarilor si relatii publice.

Principiile instrumentelor promotionale sunt urmatoarele:

- Vanzarea personala este actiunea de vanzare prin solicitarea directa a clientului prin eforturile si argumentele prezentate de agentii de vanzari.

- Publicitatea este orice forma de prezentare a unor idei si imagini ale produselor contra-cost.

- Relatiile publice au drep obiectiv stabilirea unor relatii bune cu organismele publice din mediul firmei pentru crearea unei bune imagini.

- Instrumentele promotionale pentru dezvoltarea vanzarilor cuprind activitatile de marketing care stimuleaza desfacerile si sporesc eficineta(expozitii,targuri,televanzarea etc.)

Rolul promovării

Promovarea utilizează funcţia de comunicare a marketingului pentru a informa şi convinge persoane, grupuri sau organizaţii să accepte produsele realizate de organizaţie şi să realizeze schimbul în mod direct sau indirect (prin intermediari).

Favorizarea realizării schimbului direct se face prin comunicare pe baza selectării atente a audienţei. Comunicarea cuprinde informaţii despre organizaţia producătoare, despre bunurile şi serviciile ce pot fi furnizate.

Preview document

Promovarea Produselor - Pagina 1
Promovarea Produselor - Pagina 2
Promovarea Produselor - Pagina 3
Promovarea Produselor - Pagina 4
Promovarea Produselor - Pagina 5
Promovarea Produselor - Pagina 6
Promovarea Produselor - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Promovarea Produselor.docx

Te-ar putea interesa și

Piața produselor electrice și electrocasnice din România

Introducere În condiţiile de piaţă actuale caracterizate printr-o concurenţă puternică, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Modalități de promovare a produselor la firma SC Policolor SA

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A S.C POLICOLOR S.A Sloganul firmei este: Fiecare culoare e o lume plină de taine și sensuri 1.1 Profilul de...

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Economie și Marketing

PLANIFICAREA STRATEGICA Satisfactia clientului presupune un efort total din partea tuturor compartimentelor firmei (si nu numai din partea...

Piața articolelor sportive în România - încălțăminte sport

Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau casual, a aparut datorita necesitatii oamenilor de a-si proteja talpile de factorii care duc la...

Promovarea Produselor Agroalimentare Ecologice în România

Introducere În lumea noastră modernă nu se poate vorbi de dezvoltare economică fără a se ţine cont de mediul înconjurător. Dezvoltarea...

Metode și Tehnici de Promovare a Produselor

Introducere Actualitatea temei. Republica Moldova la începutul mileniului trei se distinge prin modificări calitative în toate ramurile economiei...

Ai nevoie de altceva?