Proiect Management Cosmote

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2344
Mărime: 24.34KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Radu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Clipa Catalin

Extras din referat

1. Descrierea organizatiei: domeniu de activitate, dimensiune, misiune, obiective, valori, structura

Scurt istoric

COSMOTE este al treilea operator de pe piata de telefonie mobila din Romania. Operatorul a primit a treia licenta GSM de la guvernul roman in decembrie 1998 si s-a lansat comercial in martie anul urmator, sub numele de Cosmorom, schimbat mai tarziu in COSMOTE. Compania a anuntat in aprilie 2007 depasirea pragului de 2 milioane de clienti, reprezentand o dublare a bazei de clienti in decurs de un trimestru. Cel mai nou si cel mai mic operator de telefonie din tara, o divizie a operatorului de telefonie fixa national Romtelecom, nu a rezistat concurentei iar in anul 2005, cu mai putin de 100 de clienti noi de la inceputul anului, si cu peste 80% din baza de clienti compusa din angajati si parteneri Romtelecom (care nu plateau), compania a inceput sa fie monitorizata, putand sa intre in faliment oricand. Cosmorom nu inregistrase pana atunci profituri nete si s-a estimat ca investitia initiala si pierderile acoperite de Romtelecom depasesc un miliard de dolari. S-au desfasurat negocieri pentru inchiderea sa, dar decizia a fost amanata in repetate randuri, astfel incat viitorul operatorului a fost mult timp nesigur. La sfarsitul verii 2005 a fost preluat de operatorul mobil grec COSMOTE, care face parte din grupul OTE, actionarul majoritar al Romtelecom. Romtelecom a pastrat 30% din actiunile operatorului. Pe 6 decembrie 2005, cu mai putin de 20 000 de clienti si o cota de piata mai mica de 1%, s-a relansat comercial printr-o campanie agresiva din punctul de vedere al preturilor.

Concurentii sai sunt:

- Orange,

- Vodafone

- Zapp

Procesul de rebranding, lansat la inceputul lunii decembrie 2005, a inclus o noua politica si o noua strategie: compania ofera, atat clientilor utilizatori de cartele COSMOTE cat si abonatilor, tarife unice in orice retea si mai scazute decat ale principalilor competitori. Compania mizeaza pe atragerea clientilor potentiali, avand in vedere rata actuala redusa de penetrare a telefoniei mobile in Romania, situata la 66%. Pe 14 februarie 2005, COSMOTE a anuntat intr-un comunicat de presa, ca isi ajusteaza identitatea corporativa prin adaugarea culorii galben in materialele sale publicitare. Surse din piata spuneau inca de la finalul anului 2005 ca operatorul GSM Connex (acum Vodafone Romania) ar putea face presiuni asupra COSMOTE si ar putea sa ii implice pe greci chiar si intr-un proces, varianta mai putin plauzibila insa. La sfarsitul lui 2006, Cosmote a revenit la identitatea corporativa internationala.

1 1. Domeniul de activitate

- telecomunicatie mobila.

1 2. Dimensiune

- Compania continua dezvoltarea retelei sale nationale de distributie, care, in momentul de fata este formata din peste 770 de magazine COSMOTE, Internity, Romtelecom si Germanos, dealeri independenti si peste 12.000 de puncte de vanzare. Din dorinta de a oferi clientilor sai servicii de telefonie mobila de calitate, COSMOTE investeste continuu in modernizarea si extinderea retelei sale de acoperire. COSMOTE ofera 97% acoperire a populatiei si 85% acoperire geografica in Romania.

1 3. Misiune

- misiunea firmei este sa faca telefonia mobila accesibila tuturor prin oferte relevante, accesibile si oneste, deoarece compania pretuieste in egala masura fiecare consumator. Principala activitate a companiei este oferirea unei game complete de servicii de telecomunicatii mobile: servicii preplatite si cu abonament, apeluri internationale si roaming, o varietate de servicii precum; Mesagerie Vocala, Serviciul de Mesaje Scrise, Redirectionarea Apelurilor, Restrictionarea Apelurilor, Teleconferinta, Notificare Apeluri Pierdute, Info Cost, Agenda Cosmote cat si comunicatii mobile de date: i-mode, Wireless Internet si Serviciul de Fax si Date.

1 4. Obiective

- Obiectivul principal este de a face telefonia mobila accesibila tuturor romanilor

- Un alt obiectiv principal este imbunatatirea imaginii companiei Cosmote

- Oferirea de servicii relevante si inovatoare care corespund nevoilor de comunicare ale consumatorilor

- Crearea unei companii profitabile si de succes

- Transformarea companie in prima alegere a romanilor pentru servicii de telecomunicatii mobile

- Scopurile pe termen lung sunt sa se impuna pe piata, in fata celorlalte companii de telefonie mobila, ca cea mai de incredere companie de telefonie mobila.

- Cosmote isi doreste sa stearga imaginea creata in 2006, luna martie, cand reteaua nu a functionat corespunzator timp de cateva saptamani.

- Se doreste atingerea unui public tinta de 4 milioane de utilizatori

- Se doreste ca tariful mediu in retea sa inregistreze o scadere cu 30,6% pana in 2010

- obiectivul stabilit este acela de a imbunatati dimensiunea sociala a afacerii, dar si mediul inconjurator in care opereaza compania. In calitate de parte responsabila si activa a societatii, Cosmote se straduieste sa-si implice angajatii, clientii, furnizorii si partenerii de afaceri in diferite initiative si programe care raspund cerintelor mediului social din Romania.

1 5. Valori

- Companie centrata pe clienti

- Simplitate, onestitate si transparenta

- Politica de preturi accessibile

- Servicii relevante si inovatoare

- Companie responsabila fata de comunitate

Preview document

Proiect Management Cosmote - Pagina 1
Proiect Management Cosmote - Pagina 2
Proiect Management Cosmote - Pagina 3
Proiect Management Cosmote - Pagina 4
Proiect Management Cosmote - Pagina 5
Proiect Management Cosmote - Pagina 6
Proiect Management Cosmote - Pagina 7
Proiect Management Cosmote - Pagina 8
Proiect Management Cosmote - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Proiect Management Cosmote.doc

Te-ar putea interesa și

Schimbări organizaționale - studiu de caz la firma SC Germanos Telecom România SA

1.Prezentarea de ansamblu a organizatiei 1.1 Obiectul de activitate al companiei conform codului CAEN Ce este CAEN - CAEN reprezinta acronimul...

Managementul Relațiilor cu Clienții în Cadrul Companiei Cosmote

Capitolul 1: Managementul relaţiilor cu clienţii – cheia succesului în afaceri 1.1 Definirea conceptului CRM Managementul relaţiilor cu clienţii...

Rolul Stakeholderilor în Corporții

„Stakeholderii sunt grupuri sau indivizi care, în mod direct sau indirect, sunt afectaţi de realizarea obiectivelor unei organizaţii sau care pot...

Metode și tehnici de dezvoltare a vânzărilor - Six Sigma

Conceptul Six Sigma Six Sigma este o filozofie de management care încurajează întregul personal al organizaţiei să analizeze procesele în care...

Managementul relației cu clienții - Cosmote

Managementul relaţiilor cu clienţii în cadrul COSMOTE ROMANIA 1.Prezentarea companiei şi a misiunii sale în afaceri Cosmote , membru al OTE...

Proiect Management - Cosmote

Prezentarea companiei Cosmote Romania este membra a grupului elen Cosmote, ce detine un pachet de 70% din actiunele COSMOROM, preluate de la...

Managementul Relațiilor cu Clienții

Introducere Managementul relaţiilor cu clienţii – cheia succesului în afaceri Managementul relaţiilor cu clienţii (CRM= Customer Relationship...

Managementul relațiilor cu clienții - Cosmote

1. Prezentarea companiei şi a misiunii sale COSMOTE România, membră a grupului COSMOTE, s-a lansat pe piaţa românească în decembrie 2005, cu...

Ai nevoie de altceva?