Profesionalismul Managerului - Garantia Eficientei Firmei

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Consideratii generale privind conceptul de manager 4
o 1.1 Definirea managerului. Autoritatea si 
responsabilitatea acestuia 4
o 1.2 Tipologia managerilor din cadrul
unitatilor economice 8
o 1.3 Functia si etica managerului astazi 12
Capitolul II. Cresterea eficacitatii muncii managerului si 
alegerea stilului de conducere 17
o 2.1 Stilul de conducere si eficienta 
muncii managerilor 17
o 2.2 Factorii care genereaza si influienteaza 
stilurile de conducere 22
o 2.3 Abordarile folosite de manageri in studierea
conducerii organizationale 26
Incheiere 30
Bibliografia 31


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
In fiecare zi, la nivel mondial, se nasc zeci de mii de afaceri, dar concurenta acerba ii filtreaza si selecteaza pe cei mai puternici si mai inventivi. Eficienta in afaceri impune stapinirea unui sistem complex de cunostinte teoretice, pe care managerul le aplica in functie de capacitatea lui inovativa. Bunurile cele mai de pret in asigurarea succesului unei afaceri sunt cunostintele temeinic insusite si capacitatea de inovatie si adaptare la nou.
O firma trebuie realizata atit in beneficiul intreprinzatorului cit si al beneficiarului. Conceptia umanista trebuie sa prevaleze in afaceri in fata celei ce urmareste cistigul cu orice pret. Sunt numeroase exemplele care ne permit sa afirmam ca in viata economica au patruns multe elemente lipsite nu numai de fondul perceptiv al profesiei de manager, dar si de conduita morala necesara unei activitati axata pe interesele umane generale. In competitie cu onestitatea si profesionalismul ,,intrusii" vor esua. 
,,Filozofia managerului" nu consta in cautarea adevarului absolut si etern; decizia managerului, desi fundamentata si elaborata, este aplicabila intr-un anumit loc si la un moment dat. Managerul este presat de timp, iar elaborarea unui model excesiv de riguros si modelarea excesiv de exacta a modelului necesita timp. In consecinta, managerul opereaza cu modele simplificate si solutii optimale. 
Este foarte bine stiut faptul ca a pleda pentru performanta in afaceri e ca si cum ai vorbi de pace pe vreme de razboi. Arta conducerii inseamna sa identifici indivizii potriviti si sa-i determini sa lucreze intr-o organizatie. Practicile productive nu trebuie inventate, ele sunt disponibile. In momentele de virf ale manifestarii economiilor nationale, performanta insemna sa ai o organizatie mai buna decit cea a competitorilor, in acelasi domeniu de activitate. In contextul economiei globale, performanta inseamna sa existe organizatii in competitie pe plan mondial. Un mod rapid de a ajunge acolo este acela de a invata de la cei mai buni si cu siguranta exista multe exemple in economia Japoneza, nord Americana si vest Europeana.
Persoana care conduce societatea direct, acel individ care are cuvantul ,,manager" in titlul jobului, este unul dintre cei mai importanti factori in structura organizatorica a oricarei intreprinderi. Managerii buni sunt rari, in special intr-un mediu de afaceri aflat inca in plina formare. Din acest motiv, este cu atit mai important ca managerul bun, in special liderul, sa fie apreciat dupa calitatile si performantele sale decit dupa aparentele lui. Doar astfel, managerul va reprezinta o parghie de dezvoltare pentru organizatie.
Astfel, profesionalismul managerului nu va conduce doar la sporirea eficientei unei intreprinderi, ci si la dezvoltarea sistemelor economice in ansamblu, intrucit toate realizarile pe plan politic, economic si social se datoreaza eficacitatii structurilor organizatorice din companii si, nu in ultimul rind, sunt garantate de abilitatea si arta de a conduce a managerilor.
Capitolul I. Consideratii generale privind conceptil de manager
1.1. Definirea managerului. Autoritattea si responsabilitatea acestuia
Problema de baza cu care se confrunta organizatiile la inceput de mileniu III este aceea de a realiza un avantaj competitiv sustinut pe termen scurt, precum si pregatirea in acelasi timp pentru succesul pe termen lung. Pana nu demult avantajul competitiv rezulta din accesul rapid si eficient la resurse financiare si tehnologice. In prezent, firmele considera ca avantajul competitiv nu se poate baza numai pe aceste resurse, ci exista si altele ce se gasesc in interiorul organizatiei.O componenta deosebit de importanta a resurselor umane din firme o reprezinta managerii. Contributia acestora la stabilirea si realizarea obiectivelor firmei este, evident, fara a se substitui muncii celorlalte categorii de personal, adesea decisiva.
In literatura de specialitate definitiile managerului sau cadrului de conducere, formulate de specialisti reputati, difera. In general, se constata doua abordari principale. O prima abordare, care include in categoria managerilor nu numai cadrele de conducere propriu-zise, dar si personalul de specialitate. Pentru ? asemenea abordare pledeaza Peter Drucker, dupa ce face ? analiza evolutiva a cadrelor de conducere.
? a doua tendinta include in categoria managerilor numai persoanele care efectiv detin posturi manageriale, adica carora le sunt nemijlocit subordonanti alti componenti ai firmei, ce iau decizii de conducere, deci care influenteaza in mod direct actiunile si comportamentul altor persoane.
Materia prima a managerilor ? reprezinta potentialul subordonatilor si propriul lor talent de a conduce. Managerii ,,exercita in mod permanent, integral sau partial, functii de previziune, organizare, coordonare, antrenare si evaluare, referitoare la procesle de munca exercitate de subordonatii lor. Ca urmare, sfera competentelor, sarcinilor si responsabilitatilor atribuite managerilor este sensibil mai mare comparativ cu cea a cadrelor de executie, reflectarea fireasca a specificitatii si amplorii obiectivelor ce le revin" [2, 505].
Aceasta a doua abordare ? consideram mai riguroasa, intrucit in delimitarea managerilor se reflecta mai adecvat specificul procesului de conducere. Prima abordare este deficitara, dupa opinia noastra, intrucit nu face deosebirea intre specialistii si functionarii din cadrul aparatului managerial (care asigura baza informationala necesara managementului intreprinderii si participa temporar la realizarea unor segmente ale proceselor si relatiilor manageriale) si managerii propriu-zisi, a caror misiune principala consta in exercitarea previziunii, organizarii, coordonarii, antrenarii si control-evaluarii muncii primilor.
Managerul este persoana angajata in statele unei organizatii, investita cu autoritate si responsabilitati, inclusiv cu dreptul de a da dispozitii subordonatilor. Managerul este persoana cu o pregatire temeinica, capabila sa genereze si sa implementeze noi idei. Managerii sunt selectati, de regula, in rindul celor mai bnuni specialisti, care lucreaza intr-o organizatie. Aceasta categorie de specialisti mai pot fi recrutati pe baza de concurs si din afara organizatiei. Munca de conducere are un caracter premeditat, constient si duce la realizarea unor scopuri prestabilita. Eficienta activitatii economice desfasurate in cadrul unei intreprinderi va depinde, in mare masura de profesionalismul managerilor, de pregatirea lor teoretica si de stilul de munca al acestora. Managerii, indiferent de nivelul ierarhic, executa urmatoarele sarcini: 
1. gestioneaza, sub aspect strategic, organizatia in conformitate cu misiunea si obiectivele preconizate;
2. contibuie la dezvoltarea relatiilor interumane si la crearea unui climat favorabil de munca;
3. conlucreaza cu alti oameni;
4. asigura directionarea activitatilor in functiile si domeniului de munca si a produselor firmei.
Misiunea principala a managerului consta in:
- promovarea scopurilor si a obiectivelor prestabilite;
- realizarea unei afaceri profitabile pentru firma;
- atragerea clientilor la asumarea unor responsabilitati, ca produsele si serviciile sa fie oferite in cantitatea si calitatea contractate.
Managerul indeplineste urmatoarele activitati:
a. tehnice - determinate de tehnologiile si specificul activitatii. Pentru exercitarea acestei activitati sunt necesare cunostinte de specialitate;
b. administrative - pornesc de la graficul de lucru al intreprinderii. Pentru aceasta, muncitorii si managerii necesita o educatie profesionala si etica;
c. de conducere - exprima initiativa personala, activitatea aceasta presupune o anumita dinamica in activitate, capacitatea de a lua decizii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Profesionalismul Managerului - Garantia Eficientei Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!