Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A.

Extras din referat Cum descarc?

1. Prezentarea generala a companiei Rompetrol SA
Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol SA este o companie multinationala, cu activitati in 13 tari si avand o puternica baza operationala in regiunea Marii Negre si a Marii Mediterane. Complexitatea si numarul proiectelor executate la nivel global, de-a lungul timpului, au facut din Rompetrol cea mai cunoscuta marca romaneasca pe plan international.
Sediul social al firmei Rompetrol SA se afla in Bucuresti, Calea Victoriei nr.222, bl.D6, sector 1, iar capitalul social al firmei este de 174536868.7 lei noi.
Cu o cifra de afaceri de aproximativ 5 miliarde USD in anul 2016, Rompetrol a evoluat de la o companie regionala de marime medie, la una dintre primele 20 de companii petroliere din europa si prima afacere globala de succes pornita din Romania.
ROMPeTROL este sinonim cu valorile modernitatii, succesului si spiritului independent. Brandul ROMPeTROL a fost construit cu personalitate si viziune, reflectand in mod firesc spiritul oamenilor care s-au aflat la temelia sa. Pentru ca, mai mult decat produse si servicii din industria petroliera, ROMPeTROL reprezinta esenta spiritului inovator si a dorintei de perfectionare traduse prin activitatea dedicata a celor peste 8000 de angajati.
Independenta si pasiunea pentru calitate sunt cele doua valori fundamentale de la care grupul ROMPeTROL a initiat procesul de dezvoltare a unui business performant pe oricare dintre pietele internationale. 
Prin cele 40 de firme care alcatuiesc Grupul, ROMPeTROL activeaza in principal in rafinare si marketing, cu implicare in proiecte complementare din explorare si productie, distributie, servicii industriale, mentenenta, management al proiectelor, logistica, servicii de ecologie industriala si alte servicii conexe, in Franta, Romania, Spania si Sud-estul europei. De asemenea, sunt prezenti pe piata transportului aerian dar si pe cea a serviciilor de turism, sau a celor de siguranta si protectie.
Rompetrol a luat fiinta in anul 1974, fiind reprezentantul la nivel international al industriei petroliere romanesti. 
Oamenii care formeaza GRUPUL ROMPeTROL sunt cei care inspira si sustin valorile brandului ROMPeTROL. Un brand puternic, care ia nastere, creste si traieste alaturi de personalitati cu viziuni puternice. Acesta se regaseste in tot ceea ce sunt si ceea ce intreprind cei care formeaza aceasta mare echipa.
1.1. Misiunea companiei Rompetrol SA
La momentul actual, Compania Rompetrol SA se afla la un moment de trecere de la etapa II la etapa a III, in sens ca preocuparea primordiala ramanand clientii, iar preocuparea pentru mediul ambiant va deveni prioritara in raport cu interesul fata de cresterea propriu-zisa a profitului pe seama majorarii cifrei de afaceri. Unul din importantele scopuri ale Companiei Rompetrol SA este asigurarea ecologica a productiei si a procesului de productie,astfel, in acest scop, in 2016 s-au orientat aproximativ 285 mln.$. 
Scopul principal al companiei ROMPeTROL SA este de a deveni una din primele companii petroliere pe plan mondial.
1.2. Scopul si planul strategic 
Rompetrol SA Romania intentioneaza sa obtina o cota de piata de circa 25 % in urmatorii cinci ani, prin investitii anuale de 20 de milioane de dolari in constructia de noi statii si depozite si in modernizarea benzinariilor vechi. Acest scop se va realiza prin construirea si achizitionarea a 200 de noi benzinarii in urmatorii 3 ani si a altor 100 de noi benzinarii in urmatorii 2 ani.
Alte scopuri care intereseaza compania Rompetrol SA:
- Asigurarea exportului eficient de titei si produse petroliere
- Dezvoltarea comertului si a activitatii de antreprenoriat pe plan mondial
- Dezvoltarea activitatilor in domeniul aprovizionarii, productiei si desfacerii cu produse petroliere pe plan international.
- Analiza conjuncturii economice si realizarea noilor proiecte profitabile.
2. Strategiile competitive 
Intelegerea corecta a tendintelor cererii si ofertei petroliere reprezinta elementul critic in procesul de planificare strategica pentru compania Rompetrol SA. In sectorul downstreem Rompetrol SA detine un portofoliu diversificat si profitabil, cu o prezenta puternica pe piata si a complexelor de rafinare in regiune.
Strategia companiei Rompetrol SA in sectorul downstream este de a deveni lider in regiune, capabila sa rivalizeze concurenta sub presiunea diverselor conditii de piata.
Pozitiile cheie strategice sunt urmatoarele:
- extinderea procesului de atragere a consumatorului
- Imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor


Fisiere in arhiva (1):

  • Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A..doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!