Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A.

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 4558
Mărime: 94.45KB (arhivat)
Publicat de: Doru P.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Victoria Curcăreanu

Extras din referat

1. Prezentarea generală a companiei Rompetrol SA

Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol SA este o companie multinationala, cu activitati in 13 tari si avand o puternica baza operationala in regiunea Marii Negre si a Marii Mediterane. Complexitatea si numarul proiectelor executate la nivel global, de-a lungul timpului, au facut din Rompetrol cea mai cunoscuta marca romaneasca pe plan international.

Sediul social al firmei Rompetrol SA se afla in Bucuresti, Calea Victoriei nr.222, bl.D6, sector 1, iar capitalul social al firmei este de 174536868.7 lei noi.

Cu o cifra de afaceri de aproximativ 5 miliarde USD in anul 2016, Rompetrol a evoluat de la o companie regionala de marime medie, la una dintre primele 20 de companii petroliere din europa si prima afacere globala de succes pornita din Romania.

ROMPeTROL este sinonim cu valorile modernitatii, succesului si spiritului independent. Brandul ROMPeTROL a fost construit cu personalitate si viziune, reflectand in mod firesc spiritul oamenilor care s-au aflat la temelia sa. Pentru ca, mai mult decat produse si servicii din industria petroliera, ROMPeTROL reprezinta esenta spiritului inovator si a dorintei de perfectionare traduse prin activitatea dedicata a celor peste 8000 de angajati.

Independenta si pasiunea pentru calitate sunt cele doua valori fundamentale de la care grupul ROMPeTROL a initiat procesul de dezvoltare a unui business performant pe oricare dintre pietele internationale.

Prin cele 40 de firme care alcatuiesc Grupul, ROMPeTROL activeaza in principal in rafinare si marketing, cu implicare in proiecte complementare din explorare si productie, distributie, servicii industriale, mentenenta, management al proiectelor, logistica, servicii de ecologie industriala si alte servicii conexe, in Franta, Romania, Spania si Sud-estul europei. De asemenea, sunt prezenti pe piata transportului aerian dar si pe cea a serviciilor de turism, sau a celor de siguranta si protectie.

Rompetrol a luat fiinta in anul 1974, fiind reprezentantul la nivel international al industriei petroliere romanesti.

Oamenii care formeaza GRUPUL ROMPeTROL sunt cei care inspira si sustin valorile brandului ROMPeTROL. Un brand puternic, care ia nastere, creste si traieste alaturi de personalitati cu viziuni puternice. Acesta se regaseste in tot ceea ce sunt si ceea ce intreprind cei care formeaza aceasta mare echipa.

1.1. Misiunea companiei Rompetrol SA

La momentul actual, Compania Rompetrol SA se află la un moment de trecere de la etapa II la etapa a III, în sens că preocuparea primordială rămânând clienţii, iar preocuparea pentru mediul ambiant va deveni prioritară în raport cu interesul faţă de creşterea propriu-zisă a profitului pe seama majorării cifrei de afaceri. Unul din importantele scopuri ale Companiei Rompetrol SA este asigurarea ecologică a producţiei şi a procesului de producţie,astfel, în acest scop, în 2016 s-au orientat aproximativ 285 mln.$.

Scopul principal al companiei ROMPeTROL SA este de a deveni una din primele companii petroliere pe plan mondial.

1.2. Scopul si planul strategic

Rompetrol SA Romania intentioneaza sa obtina o cota de piata de circa 25 % in urmatorii cinci ani, prin investitii anuale de 20 de milioane de dolari in constructia de noi statii si depozite si in modernizarea benzinariilor vechi. Acest scop se va realiza prin construirea si achizitionarea a 200 de noi benzinarii in urmatorii 3 ani si a altor 100 de noi benzinarii in urmatorii 2 ani.

Alte scopuri care intereseaza compania Rompetrol SA:

- Asigurarea exportului eficient de ţiţei şi produse petroliere

- Dezvoltarea comerţului şi a activităţii de antreprenoriat pe plan mondial

- Dezvoltarea activităţilor în domeniul aprovizionării, producţiei şi desfacerii cu produse petroliere pe plan internaţional.

- Analiza conjuncturii economice şi realizarea noilor proiecte profitabile.

2. Strategiile competitive

Înţelegerea corectă a tendinţelor cererii şi ofertei petroliere reprezintă elementul critic în procesul de planificare strategică pentru compania Rompetrol SA. În sectorul downstreem Rompetrol SA deţine un portofoliu diversificat şi profitabil, cu o prezenţă puternică pe piaţă şi a complexelor de rafinare în regiune.

Strategia companiei Rompetrol SA în sectorul downstream este de a deveni lider în regiune, capabilă să rivalizeze concurenţa sub presiunea diverselor condiţii de piaţă.

Poziţiile cheie strategice sunt următoarele:

- extinderea procesului de atragere a consumatorului

- Îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor

Preview document

Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 1
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 2
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 3
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 4
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 5
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 6
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 7
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 8
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 9
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 10
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 11
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 12
Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A. - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Procesul managementului strategic la compania Rompetrol S.A..doc

Alții au mai descărcat și

Acreditarea și Certificarea Managementului Calității în România

Introducere Atât consumatorii cât şi piaţa au nevoie de încredere în produsele şi serviciile existente, precum şi în cele viitoare, dar încrederea...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Realizați o comparație între manageri și antreprenori și explicați rolul de anteprenor jucat de manager

În contextul actual, succesul unei companii se construiește pe principii moderne de management. Numai astfel, o companie poate spera că va reuși să...

Management Strategic

Introducere Considerăm necesar să începem acest referat prin explicarea semnificaţiei pe care o are termenul management, atât în lucrările de...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Mixul de Marketing la Rompetrol SA

Mixul de marketing Capitolul 1.Conceptul de marketing-mix Materializarea strategiei de piata si, implicit, promovarea unei politici de marketing...

Plan de Afaceri Rompetrol

ROMPETROL 1. Istoricul firmei 1974 – Se infiinteaza Rompetrol, reprezentantul la nivel international al industriei petroliere romanesti. 1993 -...

Sistemul de management integrat de mediu al firmei Rompetrol Rafinare S.A.

ETAPA I. Descrierea organizatiei, misiunea organizatiei S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A Grupul Rompetrol este o companie multinationala, cu...

Strategie Concurențială

Lucrarea de fata prezinta o analiza a industriei petroliere din România din punct de vedere a pozitionarilor strategice alese de companiile din...

Managementul Strategic al Resurselor Umane - Rompetrol

1. Prezentarea firmei Rompetrol Group N.V. este o companie petrolieră multinaţională cu sediul central în Olanda şi care are principalele...

Analiza cadrului managerial în cadrul SC X SA și implicațiile acestuia

Introducere Marimea si calitatea activitatii precum si modul de utilizare a resurselor economice de catre agentii comerciali se caracterizeaza...

Analiza fundamentală a societății Rompetrol Rafinare Constanța

1.INFORMATII GENERALE Identitate Rompetrol Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol este o companie multinationala, cu activitati in 12...

Serviciile de consultanță în management - cost sau profit

Conform dictionarului Wikipedia, consultanta in management este o activitate care isi propune sa optimizeze resursele organizatiilor din sectorul...

Ai nevoie de altceva?