Principiile Managementului Calitatii

Extras din referat Cum descarc?

- Orientare spre satisfacerea cerintelor clientilor si celorlalte parti interesate 
- Leadership 
- Implicarea intregului personal 
- Abordare in termeni de proces 
- Abordare manageriala sistemica 
- Imbunatatirea continua 
- Procesul decizional bazat pe analiza faptelor, datelor si informatiilor 
- Relatii cu furnizorii de servicii avantajoase ambelor parti. 
Principiile managementului calitatii constituie reguli sau credinte fundamentale in conducerea si functionarea unei organizatii orientate spre imbunatatirea continua a performantelor pe termen lung prin focalizarea spre client si adresandu-se in acelasi timp nevoilor si asteptarilor 
tuturor partilor interesate.
1. Orientare spre satisfacerea cerintelor clientilor si celorlalte parti interesate. 
Institutia publica depinde 
- de clientii ei; 
- de celelalte parti interesate: comunitatea internationala, alte institutii in domeniu, propriul personal. 
Din aceasta cauza este important ca ea sa inteleaga cerintele actuale si viitoare ale acestora, sa satisfaca si sa incerce sa depaseasca asteptarile lor.
Aplicarea acestui principiu conduce la urmatoarele actiuni: 
- identificarea si intelegerea tuturor nevoilor si asteptarilor clientilor si celorlalte parti interesate in activitate (functia de marketing a institutiei); 
- asigurarea unei abordari echilibrate intre clienti si celelalte parti interesate; 
- comunicarea acestor nevoi si asteptari in intreaga institutie si asigurarea ca acestea sunt cunoscute si intelese de intregul personal; 
- masurarea satisfactiei clientilor si actiunea in consecinta (functia de marketing a institutiei); 
- gestionarea adecvata a relatiilor cu clientii (functia de marketing a institutiei).
Efecte benefice organizatiei ca urmare a aplicarii acestui principiu: 
- pentru formularea politicii si strategiei: face cunoscute si intelese in institutie nevoile si asteptarile clientilor si a celorlalte parti interesate; 
- pentru stabilirea obiectivelor institutiei: asigura legarea directa a obiectivelor relevante de satisfacerea nevoilor si asteptarilor clientilor; 
- pentru managementul operational: imbunatateste capabilitatea organizatiei in satisfacerea nevoilor si asteptarilor amintite; 
- pentru managementul resurselor umane: asigurarea calificarii si competentei necesare a personalului in vederea satisfacerii clientilor institutiei.
2. Leadership. 
Liderii sunt cei care stabilesc unitatea in scop si directie de sunt cei care stabilesc unitatea in scop si directie de dezvoltare a institutiei. Acestia creeaza mediul intern propice implicarii depline a membrilor sai pentru indeplinirea obiectivelor institutiei publice
Ce este leadership-ul - 
Leadership-ul poate fi definit drept ,,Capacitatea, arta si procesul de influentare a celorlalti, cu scopul de a-i determina sa lucreze mai bine, mai eficient pentru a realiza obiectivele comune din cadrul organizatiei" El poate insemna si ,,Comportamentul unei persoane pentru dirijarea 
actiunilor unui grup in vederea realizarii unui obiectiv sau mai multor obiective"
Leadership-ul inseamna spirit de echipa, el integreaza patru procese: 
1. Construirea increderii intre persoanele implicate; 
2. Stabilirea unei misiuni si a unor teluri clare la care adera toate persoanele; 
3. Derularea de procese decizionale participative; 
4. Motivarea puternica individuala si de grup.
2.1.Caracteristicile unui leadership excelent : 
- Vizibil, hotarat, avizat 
- Calitati si zel de misionar 
- Obiective curajoase 
- Impulsuri puternice 
- Impartaseste valorile 
- Organizare adecvata 
- Contactul cu clientii
Liderul trebuie sa aiba urmatoarele perspective : 
- Viziune si simboluri 
- "Management in miscare" 
- "Totul pentru studenti" 
- Autonomie, experimentare si sprijin in cazul esecului 
- Crearea sentimentului de familie 
- Intelegerea sensului de intreg, ritm, pasiune, intensitate si entuziasm.
2.2.Rolul liderului in dezvoltarea culturii calitatii: 
- sa aiba o viziune a calitatii totale pentru propria institutie; 
- un angajament clar in procesul de imbunatatire a calitatii; 
- sa comunice mesajul calitatii; 
- sa se asigure ca nevoile consumatorului sunt in centrul politicilor si practicilor institutiei; 
- sa se asigure ca exista canale adecvate ascultarea "vocilor" clientilor; 
- sa conduca si sa stimuleze procesul de inovare in cadrul institutiei; 
- sa conduca dezvoltarea personalului; 
- sa fie atent sa nu-i acuze pe ceilalti atunci cand apar probleme inainte de a cauta dovezi. Cele mai multe probleme sunt rezultatul politicilor institutiei si nu al esecurilor angajatilor;
- sa se asigure ca structura organizationala defineste clar responsabilitatile si furnizeaza posibilitati de delegare a autoritatii ; 
- sa fie angajat sa elimine barierele artificiale indiferent daca ele tin de organizatie sau de cultura; 
- sa construiasca echipe eficiente; 
- sa dezvolte mecanisme potrivite pentru monitorizare si evaluarea succesului
Un leadership al extinderii puterii de decizie in institutiile publice consta in : 
- Implicarea intregului personal in activitatile de rezolvare a problemelor, folosind metode stiintifice si principii ale calitatii si ale controlului proceselor 
- Interesul pentru parerile celorlalti si pentru solutiile pe care acestia le-ar gasi 
- Punerea la dispozitie a cat mai multe informatii posibile pentru a ajuta la realizarea angajamentelor luate 
- Chestionarea angajatilor cu privire la sistemele si procedurile care ii impiedica in ,,livrarea" calitatii catre clienti 
- Intelegerea faptului ca dorinta de realizare a procesului de imbunatatire, in adevaratul sens al cuvantului, nu este compatibila cu o abordare manageriala de sus in jos 
- Stimularea imbogatirii profesionale prin atribuirea responsabilitatii si controlului dezvoltarii profesionale direct personalului de baza 
- Implementarea sistematica si continua a procesului de comunicare intre toti cei din cadrul institutiei
- Dezvoltarea aptitudinilor de abordare a conflictelor, de rezolvare a problemelor si de 
- negociere fata de care sa existe toleranta si o apreciere a implicatiilor pozitive ale 
- acestora 
- Fii de nadejde chiar daca nu ai la dispozitie toate raspunsurile si chiar daca ai propria 
- ta parere


Fisiere in arhiva (1):

  • Principiile Managementului Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!