Principii de Baza a Managementului

Extras din referat Cum descarc?

Tema nr. 2 Principii de baza a managementului calitatii
1. Planificarea calitatii 
2. Organizarea activitatilor referitoare la calitate 
3. Coordonarea activitatilor referitoare la calitate 
4. Tinerea sub control a calitatii Asigurarea calitatii 
5. Procedurile Sistemului Managementului Calitatii
1. Planificarea calitatii 
Aceasta functie consta in ansamblul proceselor prin intermediul carora se determina principalele obiective ale firmei in domeniul calitatii, precum si resursele si mijloacele necesare realizarii lor. 
Standardul ISO 8402 da o definitie putin diferita, tinand seama ca sistemul calitatii este considerat cadrul implementarii managementul calitatii. Potrivit acestui standard, planificarea calitatii cuprinde activitatile prin care se stabilesc obiectivele si cerintele referitoare la calitate, precum si cerintele privind implementarea elementelor sistemului calitatii. 
Obiectivele si actiunile de intreprins pot fi stabilite la nivel strategic sau operativ. In mod corespunzator vorbim despre planificarea strategica si operationala a calitatii. Prin planificarea strategica sunt formulate principiile de baza, orientarile generale ale intreprinderii in domeniul calitatii. 
Concretizarea acestor principii si orientari se realizeaza la nivel operativ, prin planificarea operationala,distinctie putem face intre planificarea externa si interna a 
calitatii. 
Planificarea externa a calitatii are ca scop identificarea clientilor si stabilirea 
cerintelor acestora, pe baza studiilor de piata. 
Prin planificarea interna a calitatii se urmareste transpunerea doleantelor 
clientilor in caracteristici ale produsului si dezvoltarea proceselor care sa faca posibila 
realizarea acestor caracteristici. 
2. Organizarea activitatilor referitoare la calitate 
Functia de organizare a managementul calitatii defineste ansamblul activitatilor 
desfasurate in intreprindere pentru realizarea obiectivelor stabilite in domeniul calitatii, 
determinand structurile administrative, afectarea resurselor ca si in aplicarea sistemelor 
si metodelor care vor permite realizarea calitatii propuse.
Pentru organizarea activitatilor referitoare la calitate se prefera utilizarea 
termenului de ''sistem al calitatii'' care implica toate etapele ciclului vietii unui produs si 
ale proceselor, incepand cu identificarea nevoilor pietei, pana la sadisfacerea finala a 
cerintelor. Sistemul calitatii trebuie sa dea increderea corespunzatoare ca: 
o sistemul este bine inteles, implementat si aplicat 
o produsele satisfac in mod real nevoile si asteptarile clientului 
o au fost luate in considerare cerintele societatii 
o accentul este pus pe prevenirea problemelor si nu pe corectarea lor 
Standardul ISO 9000 recomanda ca in cadrul acestor activitati, intreprinderea sa 
puna accentul pe marketing si proiectare, deosebit de importante pentru determinarea 
si definirea nevoilor clientului, a cerintelor acestuia referitoare la produs. 
3. Coordonarea activitatilor referitoare la calitate 
Functia de coordonare consta din ansamblul proceselor prin care se 
armonizeaza deciziile si actiunile firmei si ale subsistemelor sale, referitoare la calitate 
in scopul realizarii obiectivelor definite, in cadrul sistemului calitatii stabilit anterior. 
Asigurarea unei coordonari eficiente este conditionata de existenta unei 
comunicari adecvate in toate procesele corespunzatoare managementul calitatii. 
Comunicarea reprezinta ''transmiterea unui mesaj, sau un schimb de informatii intre 
personae care utilizeaza un sistem comun de simboluri''. 
Subliniind importanta comunicarii putem spune ca nu se poate conduce fara a 
comunica si comunicarea se desfasoara secvential. Eficienta comunicarii depinde in 
mod hotarator de calitatea managerilor si a persoanelor care participa la activitatile 
referitoare la calitate. 
Necesitatea comunicarii in managementul calitatii deriva in primul rand, din faptul 
ca obiectivele calitatii, pe baza carora se desfasoara toate activitatile in acest domeniu, 
trebuie communicate in intreaga intreprindere, dar si in exteriorul acesteia. 
Comunicarea imbraca doua forme principale :
o bilaterala 
o multilaterala 
4. Tinerea sub control a calitatii 
Functia de tinere sub control se refera la ansamblul activitatilor de supraveghere 
a desfasurarii proceselor si de evaluare a rezultatelor in domeniul calitatii, in fiecare din 
etapele traiectoriei produsului, in raport cu obiectivele si standardele prestabilite,in 
scopul eliminarii deficientelor si prevenirii aparitiei lor in procesele ulterioare. 
Standardul ISO 9000 defineste evaluarea calitatii ca reprezentand examinarea 
sistematica efectuata pentru a determina in ce masura o entitate este capabila sa 
satisfaca cerintele specificate. O entitate poate fi o activitate sau un proces, un produs 
sau un serviciu, o intreprindere sau persoana, ori o combinatie a acestora. 
Acelasi standard defineste o serie de activitati specifice de tinere sub control a 
entitatilor in general si a sistemului calitatii intreprinderii in special. 
Supravegherea calitatii (quality surveillance) reprezinta monitorizarea si 
verificarea continua a starii unei entitati, in scopul asigurarii ca cerintele specificate sunt 
satisfacute. 
Inspectia calitatii (quality inspection) reprezinta activitati prin care se masoara, 
examineaza, incearca una sau mai multe caracteristici ale unei entitati si se compara 
rezultatul cu cerintele specificate, in scopul determinarii acestor caracteristici. 
Verificarea calitatii (quality verification) reprezinta confirmarea conformitatii cu 
cerintele specificate, prin examinarea si aducerea de probe tangibile. 
Un rol important in tinerea sub control a activitatilor revine auditului calitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Principii de Baza a Managementului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!