Principii de Bază a Managementului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3709
Mărime: 29.71KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Tema nr. 2 Principii de bază a managementului calităţii

1. Planificarea calitatii

2. Organizarea activitatilor referitoare la calitate

3. Coordonarea activitatilor referitoare la calitate

4. Tinerea sub control a calitatii Asigurarea calitatii

5. Procedurile Sistemului Managementului Calitatii

1. Planificarea calitatii

Aceasta functie consta în ansamblul proceselor prin intermediul carora se determina principalele obiective ale firmei în domeniul calitatii, precum si resursele si mijloacele necesare realizarii lor.

Standardul ISO 8402 da o definitie putin diferita, tinând seama ca sistemul calitatii este considerat cadrul implementarii managementul calitatii. Potrivit acestui standard, planificarea calitatii cuprinde activitatile prin care se stabilesc obiectivele si cerintele referitoare la calitate, precum si cerintele privind implementarea elementelor sistemului calitatii.

Obiectivele si actiunile de întreprins pot fi stabilite la nivel strategic sau operativ. În mod corespunzator vorbim despre planificarea strategica si operationala a calitatii. Prin planificarea strategica sunt formulate principiile de baza, orientarile generale ale întreprinderii in domeniul calitatii.

Concretizarea acestor principii si orientari se realizeaza la nivel operativ, prin planificarea operationala,distinctie putem face între planificarea externa si interna a

calitatii.

Planificarea externa a calitatii are ca scop identificarea clientilor si stabilirea

cerintelor acestora, pe baza studiilor de piata.

Prin planificarea interna a calitatii se urmareste transpunerea doleantelor

clientilor în caracteristici ale produsului si dezvoltarea proceselor care sa faca posibila

realizarea acestor caracteristici.

2. Organizarea activitatilor referitoare la calitate

Functia de organizare a managementul calitatii defineste ansamblul activitatilor

desfasurate în întreprindere pentru realizarea obiectivelor stabilite în domeniul calitatii,

determinand structurile administrative, afectarea resurselor ca si în aplicarea sistemelor

si metodelor care vor permite realizarea calitatii propuse.

Pentru organizarea activitatilor referitoare la calitate se prefera utilizarea

termenului de ’’sistem al calitatii’’ care implica toate etapele ciclului vietii unui produs si

ale proceselor, începand cu identificarea nevoilor pietei, pâna la sadisfacerea finala a

cerintelor. Sistemul calitatii trebuie sa dea încrederea corespunzatoare ca:

• sistemul este bine înteles, implementat si aplicat

• produsele satisfac în mod real nevoile si asteptarile clientului

• au fost luate în considerare cerintele societatii

• accentul este pus pe prevenirea problemelor si nu pe corectarea lor

Standardul ISO 9000 recomanda ca în cadrul acestor activitati, întreprinderea sa

puna accentul pe marketing si proiectare, deosebit de importante pentru determinarea

si definirea nevoilor clientului, a cerintelor acestuia referitoare la produs.

3. Coordonarea activitatilor referitoare la calitate

Functia de coordonare consta din ansamblul proceselor prin care se

armonizeaza deciziile si actiunile firmei si ale subsistemelor sale, referitoare la calitate

în scopul realizarii obiectivelor definite, în cadrul sistemului calitatii stabilit anterior.

Asigurarea unei coordonari eficiente este conditionata de existenta unei

comunicari adecvate în toate procesele corespunzatoare managementul calitatii.

Comunicarea reprezinta ’’transmiterea unui mesaj, sau un schimb de informatii intre

personae care utilizeaza un sistem comun de simboluri’’.

Subliniind importanta comunicarii putem spune ca nu se poate conduce fara a

comunica si comunicarea se desfasoara secvential. Eficienta comunicarii depinde în

mod hotarâtor de calitatea managerilor si a persoanelor care participa la activitatile

referitoare la calitate.

Necesitatea comunicarii în managementul calitatii deriva în primul rand, din faptul

ca obiectivele calitatii, pe baza carora se desfasoara toate activitatile în acest domeniu,

trebuie communicate în întreaga întreprindere, dar si în exteriorul acesteia.

Comunicarea îmbraca doua forme principale :

• bilaterala

• multilaterala

4. Tinerea sub control a calitatii

Functia de tinere sub control se refera la ansamblul activitatilor de supraveghere

a desfasurarii proceselor si de evaluare a rezultatelor în domeniul calitatii, în fiecare din

etapele traiectoriei produsului, in raport cu obiectivele si standardele prestabilite,în

scopul eliminarii deficientelor si prevenirii aparitiei lor în procesele ulterioare.

Standardul ISO 9000 defineste evaluarea calitatii ca reprezentând examinarea

sistematica efectuata pentru a determina în ce masura o entitate este capabila sa

satisfaca cerintele specificate. O entitate poate fi o activitate sau un proces, un produs

sau un serviciu, o întreprindere sau persoana, ori o combinatie a acestora.

Acelasi standard defineste o serie de activitati specifice de tinere sub control a

entitatilor în general si a sistemului calitatii întreprinderii în special.

Supravegherea calitatii (quality surveillance) reprezinta monitorizarea si

verificarea continua a starii unei entitati, in scopul asigurarii ca cerintele specificate sunt

satisfacute.

Inspectia calitatii (quality inspection) reprezinta activitati prin care se masoara,

examineaza, încearca una sau mai multe caracteristici ale unei entitati si se compara

rezultatul cu cerintele specificate, în scopul determinarii acestor caracteristici.

Verificarea calitatii (quality verification) reprezinta confirmarea conformitatii cu

cerintele specificate, prin examinarea si aducerea de probe tangibile.

Un rol important în tinerea sub control a activitatilor revine auditului calitatii.

Preview document

Principii de Bază a Managementului - Pagina 1
Principii de Bază a Managementului - Pagina 2
Principii de Bază a Managementului - Pagina 3
Principii de Bază a Managementului - Pagina 4
Principii de Bază a Managementului - Pagina 5
Principii de Bază a Managementului - Pagina 6
Principii de Bază a Managementului - Pagina 7
Principii de Bază a Managementului - Pagina 8
Principii de Bază a Managementului - Pagina 9
Principii de Bază a Managementului - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Principii de Baza a Managementului.doc

Te-ar putea interesa și

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul calității

Până la apariţia producţiei în masă , artizanii şi-au finisat produsele individuale şi au inspectat calitatea muncii proprii sau cea a unui ucenic...

Strategii Manageriale de Reformă și Modernizare în Serviciile Publice

Introducere Reforma administrației publice reprezintă o acțiune deosebit de importantă pentru buna funcționare a sistemului administrativ, dar și...

Auditul calității în BCR Pașcani

Prezentarea generală a organizaţiei “VIZIUNEA BANCII COMERCIALE ROMANE IN CEEA CE PRIVESTE ABORDAREA CALITATII SUB TOATE ASPECTELE EI ESTE DE A...

Managementul Calității Totale

I. CONCEPTUL DE CALITATE TOTALĂ Vorbind de ,,calitate totală’’ mulţi se raportează la Deming şi Juran, doi dintre cei mai importanţi precursori ai...

Tipuri de personalități manageriale

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 Concepte de bază ale managementului Trăim într-o lume in permanentă evoluție. Fie că lucrăm în domeniul bancar , fie...

Managementul Companiilor Financiar-Bancare

REZUMATUL LUCRĂRII Am optat pentru această temă, deoarece managementul companiilor financiar-bancare reprezintă un segment foarte important din...

Managementul Calității

Introducere În lucrarea dată se analizează şi se creează modelul Sistemului Managementului Calităţii. Realizarea unei cotituri radicale în...

Ai nevoie de altceva?