Povestea de succes a unui roman in Germania (recenzie)

Introducere:
Articolul este publicat in revista Capital, editia din octombrie 2018.
Autorul acestui articol este Stefan Etves, iar titlul articolului este ,,Povestea de succes a unui roman in Germania". Articolul incepe cu un rezumat care prezinta pe scurt continutul intregului articol, urmat de o introducere care stabileste contextul si de continutul propriu-zis care este divizat in 3 sectiuni, fiecare avand un titlu propriu.
Articolul vorbeste despre pasiunea unui om transformata in afacere, despre dificultatile pe care acesta le-a intampinat cand si-a deschis propriul business intr-o alta tara decat cea natala (bariera lingvistica, neincrederea clientilor in produs, incheierea de parteneriate cu toate firmele de leasing auto din Romania) si despre cum a gasit stabilitate si normalitate in alta tara.
Problemele dezbatute in articol sunt reale si se stie foarte bine ca lucrurile merg mai bine in Vest decat in Romania, ca este mai usor sa-ti deschizi o afacere acolo si sa ai si succes. Evident ca romanii care aleg sa faca asta se confrunta cu diverse probleme, in special cu neadaptarea la noul mediu si cu lipsa cunoasterii limbii tarii respective. Din pacate nu toti au posibilitatea sau caracterul necesar sa inceapa de la zero in alta parte.
Continut recenzie:
La inceputul articolului ni se vorbeste despre pasiunea lui Viorel Tereaca pentru masini, pasiune pe care acesta o are inca din copilarie: "Ca oricarui copil, imi placeau masinile. Visam sa deschid o usa si in spatele ei o sa vad un intreg parc auto. Iar eu o sa pot alege orice masina sa ma joc cu ea. Pentru ca in visul meu de atunci... masinile erau de jucarie". Acesta a vazut o oportunitate de business dupa ce vreme de 13 ani a vandut masini din Germania in Romania si a profitat de ea.
Inceputul a fost greu, stocul era de doar 3-4 masini, programul era lung si nu cunostea bine limba si cultura tarii in care se afla. "A fost destul de greu la inceput, in conditiile in care eram singur intr-o tara straina" spune acesta. Insa rezultatele nu s-au lasat asteptate, "In scurt timp, am ajuns la un stoc de 100 masini, vanzarile au crescut proportional, iar la acest moment stocul este de peste 150 de masini premium" continua romanul.
Datorita rezistentei clientilor fata de masinile second-hand romanul a ales ca slogan pentru firma sa sintagma "Construim increderea". El are grija ca masinile comercializate sa respecte anumite standarde: "au o vechime cuprinsa intre 2 si 4 ani, pana in 100.000 km parcursi, beneficiaza de toate expertizele, certificarile si verificarile, plus o garantie speciala pentru fiecare piesa, in mod diferit". In plus, firma ofera un pachet complet de servicii clientilor: "preluarea de la aeroport, facilitarea documentelor de export si emiterea numerelor de tranzit pentru clientii care nu sunt din Germania" intr-o perioada foarte scurta de timp.

• Povestea de succes a unui roman in Germania (recenzie).docx