Poșta Română

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2271
Mărime: 37.12KB (arhivat)
Publicat de: Eugenia Barbu
Puncte necesare: 6
Managemet Instituțional

Extras din referat

Poșta Română

Scurtă introducere.

CN Poşta Română SA este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (75% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (25% din pachetul de acţiuni). Poşta Română îşi desfăşoară activitatea în domeniul comunicaţiilor poştale, obiectul principal de activitate fiind administrarea, dezvoltarea, exploatarea serviciilor de poştă şi colaborarea cu organizaţii similare străine în realizarea acestor servicii pe plan internaţional, în conformitate cu prevederile Ordonanţei nr. 31/2002 aprobată prin Legea nr. 642/2002 privind serviciile poştale şi a licenţelor ori autorizaţiilor acordate. CN Poşta Română SA este operatorul naţional în domeniul serviciilor poştale, furnizor unic de serviciu universal în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor şi la standarde ridicate de calitate. Poşta Română participă pe piaţa liberă a serviciilor de poştă şi presă cu valoare adaugată în calitate de concurent şi desfăşoară şi alte activităţi colaterale, necesare realizării în condiţii de rentabilitate a obiectului său principal de activitate, respectiv comerţ exterior, aprovizionare, cercetare şi proiectare tehnologică şi informaţională, servicii medicale, învăţământ, social-culturale etc.

Obiective.

• Compania are ca obiect de activitate:

A. Servicii poştale: I. Servicii poştale de bază;

II. Servicii poştale altele decât cele de bază.

B. Editarea, tipărirea, comercializarea şi păstrarea timbrelor şi efectelor poştale în conservatorul de timbre; 3

C. Alte prestări de servicii conexe celor menţionate mai sus şi orice alte activităţi conform legislaţiei în vigoare. Compania este organizată în opt direcţii regionale şi patru sucursale, respectiv: Fabrica de Timbre, Servicii Integrate, Servicii Financiare, Muzeul Naţional Filatelic. La nivelul întregii ţări există nouă centre regionale de tranzit. Compania este condusă de directorul general, care ocupă şi funcţia de preşedinte al Consiliului de Administratie. Acesta este format din reprezentanţi ai Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei. Poşta Română deţine în prezent o reţea de peste 5.500 de subunităţi poştale la nivel naţional, distribuind săptămânal peste 11 milioane de trimiteri poştale. Peste 750 de oficii poştale din totalul de 950 subunităţi poştale informatizate sunt incluse în VPN (Virtual Private Netwok). Reţeaua informatizată permite efectuarea de operaţiuni în condiţii optime de siguranţă, fiind utilizate sisteme informatice securizate şi reţele private de comunicaţii. Decizia Poştei Române de a implementa unul dintre cele mai sigure sisteme informatice a fost determinată şi de competiţia acerbă pe unele segmente pe piaţă, această măsură ducând la extinderea paletei de servicii oferite clienţilor. Pe lânga serviciile tradiţionale, clienţii au acces la servicii noi, bazate pe cele mai noi tehnologii, precum: serviciile financiare interne şi externe (mandat on-line, mandat electronic, Western Union şi Eurogiro), E-post (asigură transmiterea de mesaje prin intermediul reţelei Internet, inclusiv de la căsuţe de e-mail la adrese poştale) sau Track&Trace (oferă clienţilor posibilitatea de a urmări electronic trimiterile poştale înregistrate). Extinderea reţelei de oficii poştale care operează în timp real a dus şi la încheierea de parteneriate cu instituţiile bancare sau de asigurări care activează pe piaţa autohtonă, companiile de telefonie fixă şi mobilă, dar şi cu administraţiile publice locale. Poşta Româna a dobândit o experienţă solidă în încasarea ratelor acordate de băncile partenere, a impozitelor şi a taxelor locale, a facturilor la utilităţi (electricitate, telefonie fixă şi mobilă, gaze) şi în încheierea asigurărilor RCA şi de locuinţe.

SERVICIUL JURIDIC

Domeniul juridic reprezinta si urmareste apararea intereselor Regiunii Postale in relatiile cu persoanele fizice si juridice , autoritatile si institutiile publice , organe jurisdictionale , deleaga/imputerniceste consilierul juridic pentru a reprezenta Regiunea Postala in fata organelor jurisdictionale .

Serviciul juridic reprezinta interesele Companiei cu organele administratiei locale de stat , in limitele competentelor acordate de Directorul Directiei de Posta .Deleaga autoritatea sa salariatilor aflati pe posturile de conducere de pe nivelele ierarhice imediat urmatoare pentru decizii de rutina . 4

Ca si responsabilitate serviciul juridic raspunde:

• in fata Directorului Directiei de Posta de realizarea integrala si la termenele fixate a tuturor prevederilor de plan si a tuturor masurilor stabilite prin deciziile si dispozitiile acestuia ;

• raspunde material , civil sau penal dupa caz , in conformitate cu reglementarile legale in vigoare , pentru neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a atributiilor, lucrarilor si sarcinilor ce-i revin , precum si pentru legalitatea datelor din documentele pe care le semneaza .

Serviciul juridic asigura conformitatea cu normele legale a tuturor procedurilor , activitatilor si actelor oficiale ale institutiei .De asemenea , compartimentul ofera consultatii juridice si avizeaza , pentru legalitate , toate activitatile specifice institutiei.

Serviciul juridic aproba :

• deplasarile in tara a salariatilor Directiei de Posta ;

• programarea efectuarii concediilor de odihna pentru personalul de conducere din cadrul Directiei de Posta;

• Intreruperea concediilor de odihna se rechemare pentru personalul de conducere al compartimentelor si a personalului de executie al Directiei de Posta;

• Palnurile si tematicile si obiectivele controalelor effectuate de compartimentele din cadrul Directiei de Posta;

• Defalcarea pe subunitati a Bugetului de Venituri si Cheltuieli al Directiei de Posta;

• Documentele ce implica cheltuieli , conform reglementarilor;

• Rezultatele inventarierii anuale a patrimoniului;

• Fisele de post ale sefilor compartimentelor si modificarile acestora

• Schemele de organizare ale subunitatilor postale , cu respectarea incadrarii in indicatorii aprobati;

• Statul de functii pe Directia de Posta in concirdanta cu organigrama in vigoare;

• Organizarea reuniunilor de lucru;

• Referate pentru transformari de posture operative si redistribuirea acestora cu respectarea ordinelor si dispozitiilor Directiei de Posta.

Bibliografie

Contractul Colectiv de Munca 2008-2018 –Compania Nationala Posta Romana

Regulamentul Intern – C.N.P.R.

Codul Muncii –Raspunderea Juridica

Preview document

Poșta Română - Pagina 1
Poșta Română - Pagina 2
Poșta Română - Pagina 3
Poșta Română - Pagina 4
Poșta Română - Pagina 5
Poșta Română - Pagina 6
Poșta Română - Pagina 7
Poșta Română - Pagina 8
Poșta Română - Pagina 9
Poșta Română - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Posta Romana.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Poșta Română Iași

Cap. 1 Prezentarea firmei Compania Naţională „Poşta Română” este persoană juridică de naţionalitate română, care se organizează şi funcţionează în...

Cultura organizațională în cadrul CN Poșta Română SA

Scopul lucrarii este identificarea si evaluarea culturii organizationale la Compania Nationala Posta Romana S.A., societate cu capital de stat....

Poșta Română

INTRODUCERE Necesitatea de a transmite ştiri, informaţii, dintr-un loc în altul s-a făcut simţită fără îndoială din timpurile străvechi, când au...

Bugete Publice și Fiscaliate (Posta Romana)

Capitolul.1. 4 Capitolul.1. 1.1.Prezentare generală a societăţii: Poşta Română este operatorul naţional în domeniul serviciilor poştale, care se...

Analiza Concurenței pe Segmentul de Curierat Rapid la Compania Națională Poșta Română

INTRODUCERE Adaptarea rapidă şi eficientă la cerinţele clienţilor este o condiţie esenţială pentru Poşta Română în a-şi menţine poziţia pe piaţa...

Misiune de audit intern - Poșta Română

PREZENTAREA INSTITUŢIEI Compania Națională Poşta Română S.A. este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea...

Achiziția Firmei Curiero SRL de Către Compania Națională Poșta Română SA

Scopul acestei lucrări este de a analiza achiziţia unui jucător de pe piaţa locală de curierat rapid de către Compania Naţională Poşta Română SA....

Poșta Romană

ARGUMENTUL Poşta Romană, are scopul de a oferi servicii performante în orice moment, de la simpla expediere a unei scrisori, până la furnizarea...

Ai nevoie de altceva?