Asa cum ii spune si numele, un "quality manager" este responsabil de calitatea produselor/serviciilor furnizate de catre companie. De obicei, acest post este ocupat de persoane cu experiente tehnice, foarte scrupuloase si atente la detalii, care se asigura ca standardele de calitate sunt respectate cu strictete. Se pare ca functia de "manager de calitate" este extrem de importanta, avand in vedere ca o problema de calitate a unui produs este ,,o cale sigura pentru deteriorarea ireversibila a brandului" si chiar un generator de pierderi uriase. De altfel, in planurile de strategie de criza, managerul face parte din echipa de interventie rapida si are atributii foarte mari. Sir Richard Branson este una dintre persoanele care indeplineste cu succes acest rol, el fiind recunoscut drept cel mai nonconformist manager din lume, care a reusit, ghidandu-se dupa propriile sale reguli de business, sa creeze un grup de peste 350 de companii cu o prezenta globala, dar fara sediu central sau ierarhie manageriala. Insa primul contact al miliardarului britanic cu mediul de business a avut loc la numai 16 ani, cand dislexicul Branson a decis sa renunte la scoala si sa ia viata in piept. Ideea cu care s-a lansat in afaceri: o revista pentru studenti, intitulata extrem de sugestiv: ,,Student". Interesant este insa modul in care Branson a reusit sa stranga fondurile necesare (8.000 de dolari) pentru scoaterea pe piata a primei editii: vanzarea in avans a spatiului publicitar din interiorul revistei. "Nu mi-am dorit decat sa dau curs unei pasiuni mai vechi, aceea de a edita o revista", declara Branson. "Dar in scurt timp m-am trezit ca nu ma ocupam doar de continutul editorial, ci si de marketing si distributie. Devenisem om de afaceri". La sfarsitul anilor '60, proaspatul intreprinzator a sesizat interesul crescut al tinerilor pentru muzica pop, si astfel i-a venit ideea de a vinde discuri prin posta. Aceasta a doua tentativa de business a beneficiat de o excelenta expunere in propria sa revista. "Am facut atunci mai multi bani decat vazusem vreodata", isi aminteste Branson. A fi un manager de succes nu inseamna doar capacitatea de a lua decizii corecte: un manager de succes trebuie sa fie, in acelasi timp, un bun lider. Un lider valoros este acela care, dincolo de cunostinte si experienta, poate sa creeze o viziune curajoasa, dar in acelasi timp realista asupra viitorului firmei si, de-asemenea, sa-si formeze o echipa eficienta. Asadar, in acea perioada s-a nascut si numele companiei, ,,Virgin" , extrem de sugestiv pentru virginitatea lui Branson in afaceri, dupa cum el insusi a declarat. In 1972 a fost infiintata casa de discuri Virgin Records, care intr-o perioada destul de scurta a devenit un business de succes. Motto-ul acestui manager de succes pentru a-si conduce afacerea este unul cat se poate de simplu. Branson spune ca este motivat de posibilitatea de a invata lucruri noi, de a incearca noi afaceri si de a intalni oameni noi. Potrivit lui, este bine sa faci intotdeauna ceea ce te pasioneaza, indiferent daca iti va aduce profit sau nu. "Deseori, daca esti cu adevarat pasionat si angajat, vei face totul mai bine". Asadar, portofoliul Virgin s-a extins in 1984 cu Virgin Atlantic, o compania aeriana axata pe confortul calatorilor. In 1993 se naste Virgin Radio (business care va fi si el instrainat 8 ani mai tarziu pentru 85 mil. lire sterline), iar anul urmator Branson dezvolta si doua branduri de bauturi, Virgin Cola si Virgin Vodka. Intre 1999 si 2002, apar Virgin Mobile, Virgin Cars, Virgin Wines, Virgin Travelstore, Virgin Money, combustibil ecologic, studio de animatie, cluburi de fitness, banca de celule stem, cosmetice si lista poate continua.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.