Cuprins
- Conţinutul planului de recrutare
- Etapele planului de recrutare
- Metode de recrutare
- Evaluarea planului de recrutare
Extras din referat
1. Conţinutul planului de recrutare
Pentru a cunoaşte nevoile reale de personal se întocmeşte un plan de recrutare ca rezultat al unei analize a posturilor existente, a evoluţiei viitoare a prestaţiilor firmei, a procesului de pregătire, specializare, policalificare etc., precum şi a mişcării personalului existent.
Planul de recrutare conţine referiri la:
necesarul cantitativ
necesarul calitativ
timp şi de cost
persoanele responsabile pentru îndeplinirea rezultatelor dorite
Culegerea informaţiilor necesare în planificarea recrutării
Aceste informaţii se pot obţine prin intervievarea managerilor care vor da răspuns la întrebările enunţate în tabelul de mai sus.
2. Organizarea posturilor şi oamenilor
O altă categorie de informaţii, care vor fi actualizate permanent, vizează organizarea. Trebuie cunoscută atât organigrama efectiv aplicată, ca punct de plecare, cât şi organigrama de perspectivă. Din compararea celor douã organigrame se poate stabili corect necesarul de recrutat.
3. Plecările
În scopul calculării necesarului de înlocuire este necesar să existe o evidenţă precisă a posturilor devenite disponibile datorită demisiilor, concedierilor, pensionărilor şi deceselor.
4. Studiul posturilor
Se realizează pe baza fişei postului, evidenţiindu-se informaţiile privind denumirea postului şi competenţele necesare.
5. Calculul nevoilor directe de personal
Pentru fiecare compartiment în parte se „contabilizează” posturile, persoanele ocupante ale posturilor şi plecările, după care se determină nevoile directe de personal
Conținut arhivă zip
- Planul de Recrutare.ppt