SINTEZA PLANULUI DE AFACERI Acest plan de afaceri este intocmit de catre Firma "S.C. LACTA S.A." pentru obtinerea unui credit bancar necesar achizitionarii utilajelor necesare deschiderii unei unitati de produse din lapte in Tecuci. Investitia necesara este de 800 mil. lei, din care 200 mil. lei vor fi asigurati de catre asociati si vor fi destinati amenajarii spatiului , creditul bancar fiind destinat achizitionarii utilajelor specifice acestei activitati Conditiile in care se va realiza productia sunt :utilizarea capacitati de productie in procent de 80 %, in primul an venituri minime si cheltuieli maxime ,regim de lucru 8 ore /zi ,5 zile pe saptamana , pretul de desfacere minim , cu 10% mai mic decat nivelul pietii In acest domeniu de activitate exista o cerere buna ,zona oferind posibilitati de aprovizionare cu lapte ( direct de la producatori) si beneficiaza de o pozitie geografica buna Exista perspectiva de extindere pentru aceasta afacere In amonte infintarea unei ferme zootehnice si in aval infiintarea unui centru de desfacere a produselor din lapte CAPITOLUL I AGENTUL ECONOMIC 1.1 PREZENTAREA FIRMEI " S.C. LACTA S.A. " a fost infiintata la data de 1.01.2000 si este inregistrata in Registrul Comertului cu numarul 72105/2000 ,are un capital social de 800000000 lei Firma este proprietate a doi asociati fiecare detinand 50% din capitalul social In primi doi ani firma va desfasura activitati de productie , in urmatorii ani urmarindu-se a se extinde in comert Firma este nou inregistrata dar se urmareste a se realiza o cifra de afaceri de 1,2 miliarde lei cu o rata de 15% a profitului lunar 1.2. AFACEREA PROPUSA Asociatii dispun de capital si doresc sa dezvolte aceasta afacere in domeniul industriei alimentare. Acestia doresc sa deschida o unitate de prelucrare a produselor din lapte in prima etapa iar apoi sa-si extinda activitatea in amonte si in aval pentru a integra pe vertical productia acestei unitati. Prezentul plan de afaceri se refera doar la prima etapa. Unitatea va functiona in regim de productie si va prelucra laptele in cascaval, branza topita, smantana, lapte batut. 1.3. OBECTIVELE PLANULUI DE AFACERI In primul an de activitate nu am avut o clientela stabila care sa aprecieze aceste produse si mai ales marca sub care au fost produse. Din anul urmator se urmareste ca sa se utilizeze capacitatea de productie in procent de 85% si sa se ajunga la o cifra de afaceri de 150 mil. lei. In etapa a doua propunem infiintarea unui magazin de desfacere.Se va urmari si extinderea gamei de produse care sa satisfaca toate gusturile si cerintele clientilor. CAPITOLUL II PIATA 2.1.CLIENTII Clientii vizati de catre unitate sunt in special consumatorii cu venituri mari si medii care in urma unui sondaj s-a observat ca sunt in procent de 10 % din populatia orasului. Deasemenea s-a mai observat ca acestia prefera in mod deosebit cascaval, branza topita, lapte batut, pentru gustul lor deosebit. 2.2.PRODUSELE Produsele principale sunt: cascaval, branza topita, smantana, lapte batut. Preturile endetail fara T.V.A. sunt: -cascaval-70000 lei/kg -branza topitaa-50000 lei/kg -smantana-30000lei/kg -lapte batut-10000lei/l Firma practica preturi cu 5% mai mici pentru cascaval, 3% branza topita , smantana 1%,lapte batut 1%,etc. Pentru ca productia sa aiba vanzare sigura trebuie sa fie de calitate foarte buna,bine ambalate pentru a se evita deprecierea acestora 2.3.SEGMENTUL DE PIATA Unitatea este amplasata in orasul Tecuci care are 100000 locuitori.Din datele statistice reiese ca segmentul de populatie vizat 10% consuma produse lactate astfel se poate aprecia capacitatea de absortie a pietii.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).