Piata Serviciilor de Transport

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I 1
1.1. Obiectul si importanta activitatii de transport 1
1.2. Rolul transporturilor in societate - Particularitati 1
1.3. Clasificarea transporturilor: 2
CAPITOLUL II 4
2.1. Cererea de transport 4
2.2. Oferta de transport - Raportul cerere - oferta 4
CAPITOLUL III 5
3.1. Perspective ale transportului - Reteaua transeuropeana de transport la orizontul anului 2020 5
CAPITOLUL IV 8
CONCLUZII PRIVIND PIATA SERVICIILOR DE TRANSPORT 8
BIBLIOGRAFIE 9
CUPRINS 10


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
1.1. Obiectul si importanta activitatii de transport
Transporturile reprezinta sistemul circulator al intregii planete si in acelasi timp, al fiecarei tari in parte, avand implicatii profunde in domeniul productiei materiale si al schimbului. Obiectul activitatii de transport consta in deplasarea in spatiu de marfuri, bunuri si persoane, fiind un mijloc de realizare a multitudinii de interese practice, cu efecte economico - sociale diverse.
Transporturile reprezinta un sistem dinamic si rational care a cunoscut o permanenta dezvoltare cantitativa, calitativa si structurala, tinand pasul cu dezvoltarea productiei, a stiintei si tehnicii, contribuind nemijlocit la dezvoltarea fortelor de productie, la cresterea economica pe plan mondial.
Transporturile ajuta la valorificarea tuturor zonelor geografice; ele fac legatura intre agricultura si industrie, contribuie la dezvoltarea diviziunii sociale a muncii.
Activitatea de transport este o ramura distincta a productiei materiale, a activitatii economice in general, cu caracteristici proprii.
1.2. Rolul transporturilor in societate - Particularitati
Transportul reprezinta una dintre cele mai importante ramuri ale economiei nationale. In Romania transporturile, alaturi de depozitare si comunicatii, reprezinta aproape 10% din PIB.
Dezvoltarea transporturilor, aparitia de noi mijloace de transport perfectionate si specializate a permis specializarea si schimbul de activitati, formarea pietei nationale si a pietei mondiale, dezvoltarea comertului pe plan intern si international.
Pe langa impactul asupra economiei unei tari transporturile au si implicatii asupra aspectelor sociale ( turism, sanatate, invatamant, cultura) si politice.
Activitatile de transport, mai ales cele feroviare si aeriene, sunt intensive in capital cerand investitii masive, accesibile numai marilor corporatii.
In acelasi timp transporturile ofera mari posibilitati de economii de scala, existand o proportie mare a costurilor fixe care distribuite pe un numar mai mare de utilizatori determina reducerea costurilor unitare.
O caracteristica importanta a transporturilor este aceea ca ele nu creeaza produse materiale ci servicii, adica efecte utile de deplasare in spatiu a marfurilor si produselor.
Alta particularitate a transporturilor este faptul ca serviciul creat in procesul de transport se consuma pe parcursul desfasurarii acestuia. La sfarsitul procesului de transport marfa se afla in sfera circulatiei si nu a productiei, urmand a intra in sfera consumului productiv sau neproductiv.
Asemenea tuturor serviciilor, serviciul de transport nu poate fi stocat. De aceea este necesara dezvoltarea si organizarea solida a bazei tehnico-materiale, cresterea vitezei tehnice si comerciale a mijloacelor de transport, utilizarea deplina a capacitatii acestora si eliminarea transporturilor in gol sau cu incarcatura partiala, astfel incat nevoile de transport ale societatii sa poata fi satisfacute cu cheltuieli minime de munca sociala.
1.3. Clasificarea transporturilor:
In functie de obiectul lor, transporturile sunt:
- transporturi de persoane;
- transporturi de lucruri (marfuri)
In functie de caile de transport pe care se realizeaza, transporturile sunt:
a) transporturi rutiere
b) transporturi feroviare
c) transporturi fluviale si maritime
d) transporturi aeriene
e) transporturi prin conducte magistrale
Transporturile rutiere de persoane si marfuri sunt realizate de un numar mare de intreprinderi mici si mijlocii, in majoritatea tarilor tarifele fiind fixate in mod liber.
In ceea ce priveste transportul rutier de marfuri, autovehiculele se caracterizeaza printr-o mobilitate deosebita putand patrunde in locuri unde alte mijloace de transport nu au accesibilitate. De asemenea se pot organiza transporturi directe de la furnizor si pana la beneficiarul marfurilor din strainatate, evitandu-se transbordarile, precum si livrarile succesive, la termene stabilite, care-l scutesc pe beneficiar de a crea stocuri de siguranta importante.
Transportul rutier reprezinta mijlocul de transport privilegiat si pentru transportul de persoane, atat in interiorul localitatilor, cat si la nivel national si international, datorita mobilitatii ridicate, accesibilitatii pana in cele mai izolate regiuni, cat si costurilor reduse in comparatie cu alte mijloace de transport.
Transporturile feroviare de persoane si marfuri sunt, in cea mai mare parte, efectuate de intreprinderi foarte mari, nationale, multe dintre ele apatinand in intregime statului. Din punct de vedere al ofertei asistam la o situatie de monopol natural, in timp ce din punct de vedere al cererii, mai ales in privinta transportului de persoane, vorbim de concurenta puternica (foarte multi beneficiari cu cerinte diferentiate), ceea ce conduce la controlul tarifelor de catre puterile publice.
Tarifele feroviare de marfuri reprezinta instrumente de realizare a politicii economice a cailor ferate reglementand conditiile de efectuare a transporturilor ferate pe teritoriul tarii respective.Ele exprima cuantumul taxelor de transport si a taxelor accesorii pe care caile ferate sunt indreptatite sa le incaseze pentru executarea transporturilor in trafic international si a unor prestatii speciale la conditiile prevazute reprezentand interesele unui stat sau a unui grup de state.
Rolul tarifelor se manifesta in urmatoarele directii:
1. Reflectarea in mod justificat a cerintelor legii valorii, asigurarii rentabilitatii activitatii de transport feroviar per total, dar in acelasi timp pe produse in mod diferintiat; stimularea rationalizarii transporturilor; stimularea folosirii capacitatii de transport (incarcare) a vagoanelor.
2. Reducerea stationarii mijloacelor de transport sub operatiuni de incarcare-descarcare, respectiv folosirea vagoanelor la cat mai multe transporturi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Serviciilor de Transport.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!