CAPITOLUL I Comportamentul consumatorului pe piata asigurarilor 1.1. Importanta studierii comportamentului consumatorului de asigurari 1.2. Factori ce influenteaza comportamentul consumatorului de asigurari CAPITOLUL II Procesul decizional de achizitionare a unei polite de asigurare 2.1. Aparitia unei nevoi satisfacute 2.2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor
CAPITOLUL I COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PE PIATA ASIGURARILOR 1.1. IMPORTANTA STUDIERII COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI DE ASIGURARI Companiile de asigurari care vor sa supravietuiasca pe piata intr-un mediu concurential tot mai dificil, trebuie sa ofere clientilor lor produsele si serviciile de care au nevoie. Pentru a putea correla acest lucru, este necesara o buna cunoastere a consumatorilor si a obiceiurilor lor de cumparare si consum. Informatiile despre asigurat si comportamentul acestuia ajuta companiile sa-si defineasca piata si sa identifice oportunitatile si amenintarile din cadrul acesteia. Comportamentul consumatorului poate fi definit ca reprezentand totalitatea actelor decizionale realizate la nivel individual sau de grup, legate direct de obtinerea si utilizarea de bunuri sau servicii, in vederea satisfacerii nevoilor actuale si viitoare, incluzand procesele decizionale care preced si determina aceste acte. Pentru a putea fi inteles comportamentul consumatorului, putem raspunde la cateva intrebari, raspunsurile putand fi corelate. 1.2. FACTORI CE INFLUENTEAZA COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE ASIGURARI Asupra comportamentului consumatorului actioneaza o serie de stimuli externi, atat stimuli de marketing ( produs, pret, distributie, comunicatie, personal), cat si stimuli de alta natura (economica, tehnologica, politica, socio- culturala). Cumparatorul de asigurari raspunde prin alegerea unui tip de asigurare, a unei marci, a locului unde va incheia asigurarea, a momentului si a sumei ce va fi platita pentru produsul ales. STIMULII DE MARKETING sunt stimuli ce pot fi controlati, in mare masura de catre brokerul de asigurare. Serviciile oferite trebuie sa corespunda nevoilor pietei tinta. Factorii ce influenteaza relatia asigurat- asigurator sunt: - Elementele specifice personalului ( vestimentatie, aspect fizic) - Ambianta intalnirii - Elementele materiale ale prestatiei ( contractual, termenii si conditiile asigurarii prezentate) - Calitatea serviciilor Pretul- reprezentat de prima de asigurare
http://www.academia.edu/29709028/FACTORI_DE_INFLUEN%C5%A2%C4%82_ASUPRA_COMPORTAMENTULUI_CONSUMATORULUI https://biblioteca.regielive.ro/referate/marketing/studiul-factorilor-care-influenteaza-comportamentul-consumatorilor-romani-de-asigurari-cercetare-calitativa-152847.html https://www.slideshare.net/IoanaCicala/semnificaii-ale-comportamentului-consumatorului-n-elaborarea-politicii-de-produs-mbi-pilonul-iv
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).