Extras din referat
Povestea lui Peter Drucker este povestea managementului însuşi. Este povestea dezvoltarii corporaţiei moderne şi a managerilor care organizeaza munca. Fara analizele sale este aproape imposibil sa-ţi imaginezi dezvoltarea corporaţiilor prezente acum în întreaga lume.
Parintele managementului a decedat la începutul lunii noiembrie, la 95 de ani. Cel mai important gânditor în domeniul managementului din ultimul secol, a scris 39 de carţi (ultima „The Effective Executive in Action” urmeaza sa fie publicata în ianuarie 2006) şi mii de articole. A fost un guru al elitei corporatiste de pretutindeni, nu numai în Europa sa nativa şi în America de adopţie, dar şi în Japonia şi în regiunile în curs de dezvoltare. Un om de afaceri sud-coreean foarte devotat ideilor acestuia chiar şi-a schimbat prenumele în Mr. Drucker. Misiunea sa a fost de a convinge întreaga lume ca managementul conteaza – „Managementul este o parte importanta a instituţiilor... partea care transforma o mulţime într-o organizaţie şi eforturile oamenilor în performanţa”.
A reuşit oare sa convinga? Un lucru este sigur. A schimbat cursul a mii de afaceri. El a facut doua mari revoluţii la General Electric – prima data când General Electric a pus în practica descentralizarea radicala pe care el o promova în anii *50 şi a a doua oara în anii *80 când Jack Welch a reconstruit compania pe baza credinţei lui Drucker ca ar trebui sa renunţe daca afacerea pe care o conduce nu este prima sau a doua de pe piaţa.
Doua întrebari care au tranformat General Electric
Drucker observa tot timpul, strângea tot felul de idei simple care deseori dau rezultate uluitoare. La puţin timp dupa ce Welch a devenit CEO la General Electric în 1981, a stat de vorba cu Drucker. Acesta i-a pus doua întrebari care au schimbat iremediabil cariera lui Welch. „Daca nu ai fi lucrat deja în domeniu, ai fi intrat acum? şi „Daca raspunsul e nu, ce ai de gând sa faci în privinţa asta?”. Acesta întrebari i-au inspirat lui Welch prima mare idee de transformare a afacerii: orice afacere din grupul General Electric trebuie sa fie primul sau al doilea jucator pe piaţa în care activeaza. Daca nu, afacerea va fi repusa pe picioare, vânduta sau închisa. A fost punctul central al strategiei care l-a ajutat pe Welch sa transforme GE într-una dintre cele mai de succes corporaţii americane din ultimii 25 de ani.
Munca lui Drucker la GE este instructiva. Niciodata nu a oferit directorilor executivi raspunsuri clare şi concise la problemele lor ci mai degraba a conturat întrebarile care ar putea scoate la iveala problemele mult mai grave care stateau în calea performanţei. „Treaba mea este de a pune întrebari. Tu eşti cel care trebuie sa gaseasca raspunsurile”, i-a spus unui client.
Chiar daca meritele sale sunt sau nu recunoscute, organizarea şi modul în care se practica managementul azi deriva în principal din gândirea lui Peter Drucker. |ntr-o lume a explicaţiilor fixe şi neconvingatoare, a lecţiilor simpliste în PowerPoint, el a înţeles ca slujba de a conduce oameni şi instituţii presupune multe lucruri complexe. El a învaţat generaţii de manageri importanţa selectarii celor mai buni oameni, a focusarii pe oportunitaţi şi nu pe probleme, a creşterii grijii faţa de client şi a nevoii de a înţelege care sunt propriile avantaje competitive care trebuie continuu rafinate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Peter Drucker.doc