Perspectivele Operationalizarii Conceptului de Knowledge Based Organization in Contextul International si Romanesc

Cuprins referat Cum descarc?

1.Organizatia bazata pe cunoastere - dimensiuni 4
1.1. Organizatia bazata pe cunoastere in contextul international 6
2.Operationalizarea conceptului de "knowledge based organization" 8
2.1. Perspective in contextul romanesc 8
2.2. Contextul romanesc : specificitate si prioritati 11 
2.3. Scenarii alternative 12


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I
1. Organizatia bazata pe cunoastere - dimensiuni
Cunoasterea (Knowledge) este definita, de regula, drept puterea de a intelege si de a surprinde esenta faptelor, valorificarea certitudinilor si a informatiei, obtinuta sub forma unor experiente sau invataminte. In functionarea unor asemenea
organizatii, determinante sunt procesele desemnate generic prin sintagma celor "3 I", respectiv inovare (crearea de cunostinte noi), invatare (asimilarea de cunostinte noi) si interactivitate parteneriala referitoare la cunoastere 
La fel ca si in cazul activelor intangibile (cunoastere), exista numeroase definitii ale organizatiei bazate pe cunoastere (OC) in literatura de profil. O definitie cuprinzatoare este una care integreaza patru dimensiuni, avand in vedere ca, potrivit autorului ei, "gradul in care cunoasterea este parte integranta a unei companii este definit nu de ceea ce vinde compania, ci de ceea ce face si cum e organizata" 
Cele patru dimensiuni esentiale ale organizatiei bazate pe cunoastere sunt:
o Procesul - "impartasirea si crearea de cunoastere" - include activitatile din interiorul organizatiei, unele dintre acestea direct legate de productia sau vanzarea unui produs ori serviciu, altele auxiliare, insa la fel de importante. Sub acest aspect, o organizatie bazata pe cunoastere se centreaza pe doua procese interconectate, care sustin activitatile de baza, respectiv: valorificarea/utilizarea eficienta a cunoasterii existente si crearea de cunoastere noua , prin aceasta urmarindu-se:
- transferul de cunoastere la nivel orizontal sau vertical, pentru ca orice informatie/cunoastere dintr-un sector al companiei sa fie aplicata in cadrul unor activitati din alte sectoare;
- transferul de cunoastere in timp, pentru ca respectiva companie sa beneficieze de experientele anterioare;
- colaborarea intre angajati, inter- si intra-departamentala, pentru crearea de cunoastere;
- oferirea de oportunitati si stimulente pentru experimentare si invatare.
o Locul - "granitele/limitele cunoasterii" - se refera la granitele unei organizatii, care, pentru a impartasi sau a crea cunoastere, pot depasi granitele traditionale legale. In societatea actuala, crearea si transferul de cunoastere nu mai sunt circumscrise limitelor traditionale, legale si fizice, ale unei organizatii. Dimpotriva, cunoasterea este adesea produsa si transmisa ca rezultat sau in procesul interactiunii cu o serie de entitati, de la clienti la furnizori, de la parteneri la competitori. Din aceasta perspectiva, organizatia bazata pe cunoastere este un ansamblu de indivizi si "resurse suport" care creeaza si pun in aplicare cunoasterea printr-un proces continuu de interactiune.
o Scopul - "strategia de cunoastere" - se circumscrie misiunii si strategiei unei organizatii, modului in care aceasta intentioneaza sa-si serveasca, profitabil pentru ambele parti, clientii. Organizatia bazata pe cunoastere pleaca de la premisa ca una dintre resursele sale strategice, daca nu chiar singura, este cunoasterea. O astfel de viziune trebuie sa fie insotita sau sprijinita de un proces de management bazat pe cunoastere. In acest sens, managementul bazat pe cunoastere se refera la procesul prin care organizatiile genereaza valoare prin exploatarea sau valorificarea activelor intangibile/intelectuale.
o Perspectiva - "viziunea cunoasterii" - se refera la viziunea globala si cultura care influenteaza si constrang deciziile si actiunile unei organizatii. O organizatie bazata pe cunoastere aplica aceasta resursa - cunoasterea - in orice aspect al activitatii sale: modul de organizare, actiunea productiei, localizarea, resursele umane, relatiile cu clientii, imaginea proiectata etc., printr-un continuu proces de invatare, adaptare, readaptare. Din acest punct de vedere, organizatia bazata pe cunoastere nu este orientata exclusiv spre vanzarea de produse sau servicii, ci spre exploatarea cunoasterii (de exemplu, prin furnizarea de cunoastere cu privire la modul de folosire a unui produs).
1.1. Organizatia bazata pe cunoastere in contextul international 
Intemeierea pe cunoastere a activitatii organizatiilor si a actorilor din cadrul lor face ca, in domeniile asociate acestei evolutii (managementul cunoasterii, invatarea organizationala, sistemele inteligente), delimitarea dintre latura teoretica si cea aplicativa sa ramana pur conventionala. 
Noile elaborari de concepte si solutii, investite dintru inceput cu vocatie operationala, sunt integrate in proiecte, se expun transparent unei validari comunitare, inclusiv la scara internationala, si se transforma in realitate sub forma de modele, instrumente si practici organizationale ; dinamica lor novatoare atesta ca, inainte de toate, cunoasterea inseamna originalitate in diversitate.
Viziunea americana si vest-europeana, formata in medii organizationale cu valori preponderent individualiste, situeaza pe prim plan diseminarea si utilizarea cunoasterii ; in contrast, viziunea japoneza se concentreaza pe producerea cunoasterii, diseminarea ei fiind implicita intr-un mediu centrat traditional pe valorile grupului. Pradoxal, in abordarea occidentala, aplatizarea piramidei ierarhice este considerata o solutie necesara pentru intemeierea organizatiilor pe cunoastere, in timp ce, in cea japoneza, acelasi scop continua sa fie servit, in mod redutabil, de ierarhii inalte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perspectivele Operationalizarii Conceptului de Knowledge Based Organization in Contextul International si Romanesc.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!