Pepsi Co

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1 3
1.1. INTRODUCERE 3
1.2. Istoric 3
1.3. Pepsi vs. Coca-Cola 4
Capitolul 2 6
2.1. Analiza pietei 6
2.2. Analiza preturilor 7
2.3. Analiza activitatii promotionale 8
2.4. Analiza furnizorilor, clientilor si concurentilor 9
3. ANALIZA DOMENIULUI TEHNIC SI TEHNOLOGIC 12
3.1. Amplasamentul Pepsi Co 12
3.2. Resursele energetice si utilitatile 12
3.3. Descrierea procesului de productie 12
3.5. Punctele forte si punctele slabe pentru domeniul tehnic si tehnologic 14
4. ANALIZA DOMENIULUI RESURSELOR UMANE 14
4.1. Structura si dinamnica personalului 14
4.2. Remunerarea si motivarea personalului 14
4.3. Conditiile de munca 14
4.4 Productivitatea muncii 15
4.5. Puncte forte si puncte slabe in domeniul resurselor umane 15
5. ANALIZA DOMENIULUI FINANCIAR 15
5.1. Analiza domeniului si strcturii patrimoniului firmei 15
5.2. Analiza dinamicii si structurii veniturilor si cheltuielilor. Profitul 15
5.3. Analiza vitezei de rotatie a activelor circulante 15
5.4. Analiza lichiditatii si solvabilitatii 15
5.5. Analiza rentabilitatii 16
6. ANALIZA DOMENIULUI MANAGEMENTULUI 16
6.1. Analiza factorilor managementului 16
7. BIBLIOGRAFIE 17


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1
1.1. INTRODUCERE
Pepsi este o bautura carbogazoasa, produsa pentru prima oara in anii 1890 de catre Caleb Bradham, un farmacist din New Bern, Carolina de Nord. Pepsi a fost produs in mai multe variante, printre care: Diet Pepsi, Pepsi Twist, Crystal Pepsi, Pepsi Jazz, Pepsi X, Pepsi Gold, Pepsi Blue etc. 
Produsele Pepsi-Cola sunt vandute in aproximativ 150 tari din intreaga lume. Cantareti precum Tina Turner si Lionel Richie au sprijinit Pepsi de-a lungul timpului. 
1.2. Istoric
Etapa I
"Brad's Drink", bautura racoritoare carbogazoasa vanduta de farmacistul Caleb Bradham isi schimba numele in "Pepsi Cola" in anul 1898. Reclama bauturii punea in evidenta caracteristicile curative ale acesteia. ("Ajuta digestia si te invioreaza!"). 
In anul 1905 apar primele francize la Charlotte si Durnham, dar si primul logo, care, insa, nu avea sa dureze decat un an, pentru ca in 1906 este inlocuit cu unul care sa ilustreze noul slogan: "The original Pure Food Drink". Vanzarile insumau circa 40.000 galoane (aproximativ 160.000 litri), iar numarul fabricilor de imbuteliere ajunsese la 15. 
In 1909 are loc prima implicare a unei celebritati in promovarea bauturii carbogazoase. Primul a fost pilotul de curse Barney Oldfield, urmat apoi de o lunga serie ce avea sa ii cuprinda pe Michael Jackson, Billy Crustall, Cinfy Crawford, Shakira, Shaquile O'Neal sau Britney Spears. Acesta a aparut intr-un print care a marcat urmatoarele doua decenii. 
In 1920 sloganul s-a schimbat, "Bea Pepsi, bautura care te satisface!". Caleb Bradham, crezand ca preturile zaharului vor creste, a cumparat cantitati uriase, insa pretul a scazut pana la sfarsitul anului, astfel compania Pepsi Cola ajungand, in 1923, sa fie declarata falita. Bunurile sale au fost vandute companiei Craven Holding.
Etapa II
In 1934, brokerul Roy C. Megarel cumpara marca si fabricile de la Craven Holding si primeste permisiunea lui Caleb Bradham sa infiinteze Pepsi Cola Corporation. Noua companie incepe cu o politica agresiva de pret. In 1939, sub sloganul "De doua ori pentru acelasi pret", diferenta de pret era promovata prin personajele unei benzi animate Pepsi & Pete. 
Pepsi schimba culorile capacelor in alb, rosu si albastru pentru sprijinirea eforturilor de razboi americane. A infiintat, de asemenea, o cantina in Timesc Square care a ajutat milioane de persoane sa intre in legatura cu soldatii americani pe toata perioada razboiului. 
In 1943, strategia publicitara se schimba, evidentiindu-se beneficiile Pepsi: "Mai mult si mai bun". Dupa razboi, presedintele Pepsi decide sa achizitioneze o plantatie de trestie de zahar in Cuba pentru ca zaharul devenise un produs foarte greu de gasit. Investitia s-a dovedit a fi extrem de profitabila. De asemenea, Pepsi incepe sa se extinda in America Latina in aceasta perioada. 
In 1948, corporatia isi muta sediul in Long Island City, New York, Manhattan. In anul urmator, sloganul companiei se modifica: "De doua ori mai mult: de ce sa accepti mai putin, cand Pepsi e cel mai bun". 
1.3. Pepsi vs. Coca-Cola
Spre deosebire de Coca-Cola care a pus intotdeauna pret pe valorile familiale, fiind o companie traditionala, Pepsi a promovat o cu totul alta imagine, propunandu-si sa devina brand-ul celor tineri si la moda. Desi intrarea lor pe piata, la sfarsitul anilor '60 a fost destul de dificila, la sfarsitul anilor '70, vazarile Pepsi erau duble fata de cele ale Coca-Cola. 
In 1976, Pepsi a lansat Campania "The Pepsi Challenge". Aceasta presupunea un test intre cele doua bauturi, Pepsi si Coca-Cola. Testul, reluat de mai multe ori, a dovedit ca oamenii testati au preferat gustul Pepsi, datorita faptului ca era mai dulce decat gustul Coca-Cola. In urma campaniei, in anii '80, transferal de consumatori de la Coca-Cola la Pepsi era din ce in ce mai mare. Astfel, conducerea Coca-Cola a fost nevoita sa gaseasca o alta formula care, in urma testelor, a rezultat ca fiind preferabila celei deja existente. 
In timp ce Coca-Cola investea 4 milioane de dolari in cercetari de piata, Pepsi isi continua ascensiunea, atribuind si o imagine campaniei lor. Cantaretul Michael Jackson a fost imaginea care le-a dat stralucire, energia lui emanand tinerete si succes. 
Desi inca detineau primul loc in clasament pe piata mondiala, Coca-Cola incepea sa piarda tot mai mult teren in Statele Unite. Atfel, in 1985, Roberto Goizueta, aflat la conducerea Coca-Cola a decis sa lanseze "Noua Coca-Cola". La doar doua luni de la lansare, in jur de 1500 de reclamatii din cauza noului gust, ajungeau zilnic la companie. Conform statisticilor, 70% dintre consumatori nu agreau noul gust Coca-Cola, iar 80% dintre ei criticau schimbarea facuta. Intr-un final, a fost reintrodus pe piata gustul initial de Cola, sub denumirea "Classic Coke". Pepsi a castigat un semgment de piata de 5%, in timp ce Coca-Cola a pierdut o multime de client fideli.


Fisiere in arhiva (1):

  • Pepsi Co.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

http://www.pepsico.ro/ 
https://ro.wikipedia.org/wiki/PepsiCo 
http://www.gandul.info/stiri/fabrica-pepsi-de-langa-bucuresti-de-150-de-mil-in-topul-investitiilor-4798503 
http://www.ziuacargo.ro/articole/in-vizita-la-pepsi


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!