Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 5178
Mărime: 174.15KB (arhivat)
Publicat de: Timotei Anghel
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE – BUCUREȘTI FACULTATEA DE MANAGEMENT

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I. Elemente generale ale ONG
  3. 1.1 Istoricul organizaţiilor neguvernamentale
  4. 1.2 Rolul organizaţiilor neguvernamentale în societate
  5. 1.3 Similitudine şi diferenţe dintre ONG-uri, organizaţii de profit şi organizaţii publice
  6. CAPITOLUL II
  7. 2.1. Leadership. Importanţa liderului în elaborarea şi susţinerea strategie
  8. 2.2. Definirea strategiei. Proprietăţile unei strategii eficace
  9. 2.3. Planificarea strategică. Decizia strategică
  10. 2.4. Implementarea deciziei strategice
  11. 2.5. Monitorizarea organizațiilor neguvernamentale
  12. CAPITOLUL III
  13. 3.1. Studiu de caz - AIESEC
  14. CONCLUZII
  15. BIBLIOGRAFIE

Extras din referat

INTRODUCERE

Am ales acastă temă pentru a explica celor neştiutori ce este o organizaţie neguvernamentală şi pentru a întări cunoştinţele celor cunoscători în legătură cu ONG-urile.

Am considerat această temă importantă, demnă de o prezenatare ca acesta datorită nobleţei pe care o prezintă toţi cei care participă la activităţi de voluntariat, toţi cei care sunt implicaţi în diverse proiecte de sprijinire a persoanelor aflate în dificultate sau proiecte ce promovează dezvoltarea socială şi economică durabilă.

Am ales această temă datorită tuturor persoanelor care din propria iniţiativă se transformă în „îngerii păzitori” ai celor pe care îi ajută pentru a le da speranţă şi putere de a-şi depăşi condiţia şi pentru a încuraja şi alte persoane să facă acest lucru.

Lucrarea este structurată în două părţi, după cum urmează:

1. Abordarea teoretică

• Capitolul I

• Capitolul II

2. Abordare practică

• Capitolul III

CAPITOLUL I

ELEMENTE GENERALE ALE ONG-URILOR

1.1. Istoricul organizaţiilor neguvernamentale

În anul 1751 a fost înființată prima instituție de asistență socială cu caracter public, azilul de femei ,,Domnița Bălașa”. În aceeași perioadă, Spitalul Colțea oferea tratament gratuit celor săraci. În anul 1876 a fost înființată prin decret regal Societatea Română de Cruce Roșie.

Perioadei de avânt economic dintre 1920-1929 îi corespunde cel mai mare număr de asistare socială înființate din inițiativă privată din întreaga perioadă modernă a României de până atunci.

La 1 ianuarie 1936, recensamântul institutelor de asistență socială a arătat existența unui număr mare de entități în care voluntariatul era esențial, din care o mare parte erau de inițiativă privată. Domeniile asistenței sociale inventariate sunt prezentate în continuare:

• Asistența și ocrotirea copiilor

• Asistența și ocrotirea tineretului

• Asistența de familie

• Asistența adulților orbi și surdo-muți

• Combaterea vagabondajului și a cerșetoriei

• Oficii de octrotire la nivel comunal

• Asistența sanitară și medicală

• Învățământ de ocrotire și asistență socială

• Asistența invalizilor, orfanilor și a văduvelor de război.

ONG România- oferă consultanță pentru afaceri, identificarea de surse de finanțare, realizarea de proiecte, servicii de marketing on-line, design site-uri web, servicii multimedia, traduceri, prelucrări de texte. Agenția pentru Informarea și Dezvoltarea Organizațiilor Neguvernamentale funcționează ca un centru de resurse pentru organizații nonprofit- oferind informații, instruire și asistență tehnică celor interesați.

- AID-ONG acționează în favoarea unui mediu stimulativ pentru organizații neguvernamentale și pentru promovarea voluntariatului.

- Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Produselor și Serviciilor din România gestionează site-ul www.uniuneaeuropeana.ro prin care sunt oferite informații despre normele Uniunii Europene privitoare la protecția consumatorilor și certificarea provenienței.

- Centrul de Asistență Rurală

- Centrul de Asistență Umanitară și Protecție Socială ȘANSE EGALE- misiunea fundației CAUPS este sprijinirea persoanelor aflate în dificultate, promovarea dezvoltării sociale și economice durabile, protecția și conservarea habitatului natural.

- Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului

- Centrul de Informare pentru România- RICIR- are drept obiectiv sprijinirea dezvoltării ONG-urilor din România care se ocupă de persoane aflate în situații dificile (persoane afectate de HIV/SIDA, alcoolici, bolnavi cronic, persoane cu dizabilități fizice, persoane cu dificultăți mentale, bolnavi psihic, copii abandonați sau orfani, copiii străzii, femei afectate de violența domestică sau discriminate în societate, rromi sau alte minorități etnice,refugiați, săraci sau persoane fără locuință), oferind informații privind organizații similare din România sau din străinătate, oportunități de finanțare sau sprijin accesibile, medierea de parteneriate cu diverse organizații.

Bibliografie

1. Boboc Ion – « Managementul organizaţiilor Non-Profit”, Editura Didactică şi Pedagogică Bucureşti, 2004;

2. Cornescu V. Marinescu P., Curteanu D. Toma S., „Management”, Editura Universităţii din Bucureşti, 2003;

3. Ioan Străinescu, Ben-oni Ardelean, „ Managementul ONG”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 2007;

4. www.aiesecbucharest.ro ;

Preview document

Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 1
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 2
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 3
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 4
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 5
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 6
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 7
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 8
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 9
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 10
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 11
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 12
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 13
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 14
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 15
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 16
Particularitățile managementului strategic în organizațiile neguvernamentale - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Particularitatile managementului strategic in organizatiile neguvernamentale.docx

Alții au mai descărcat și

Leadership și Managementul Resurselor Umane

Termenul de leadership apare folosit atunci cand se face referinţă la comunicarea inter sau intragrupuri. În sens strict, accepţiunea sa este de...

Managementul Proiectelor

1. CONSIDERAŢII GENERALE Managementul de Proiect a apărut ca un instrument de planificare, coordonare şi control al activităţilor complexe din...

Liderul și organizația

Introducere În general, prin lider (engl. „leader”) este desemnată persoana care exercită puterea sau o mare influență în cadrul unor grupuri...

Managementul Proiectelor

INTRODUCERE In figura de mai jos este ilustrata o structura proiectului de dizertatie, cu exemplificarea principalelor trasee. Fig. i In figura...

Particularități ale strategiilor și managementul strategic în sectorul public

Introducere Noi abordari ale managementului din sectorul public sunt imperative acum cand guvernele intra in noul mileniu. Dinamica pietei a creat...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Principiile Managementului Calității

- Orientare spre satisfacerea cerinţelor clienţilor şi celorlalte părţi interesate - Leadership - Implicarea întregului personal - Abordare...

Introducere în management operațional

CAPITOLUL I. Managementul operaţional al producţiei reprezintă procesul de stabilire conştientă şi de atingere a obiectivelor derivate cu...

Te-ar putea interesa și

Cadrul politico-juridic al Relațiilor Republicii Moldova cu Uniunea Europeană

1. Caracteristica generală a Planului de Acţiuni Uniunea Europeană – Republica Moldova. 2.Domeniile prioritare de acţiune ale Planului de Acţiuni....

Ai nevoie de altceva?