Particularități culturale în comunicarea de afaceri

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 4273
Mărime: 23.91KB (arhivat)
Publicat de: Adrian Cristea
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Comunicarea este un transfer de informatii de la un emitent la un destinatar, in conditiile realizarii aceleiasi semnificatii a continutului mesajului la cei doi subiecti.

Multiculturalismul in comunicare se refera la toate acele elemente de natura culturala (limba, obiceiuri, traditii, religie, etc) care pot stimula sau, dimpotriva, frana acest proces.

Functiile comunicarii

In vederea realizarii functiei sale de baza, comunicarea isi propune:

- sa influenteze;

- sa informeze;

- sa permita exprimarea sentimentelor

Valori culturale in comunicare

Geert Hofstede studiaza in anul 1980 peste 90.000 de oameni din 66 de tari, gasind patru dimensiuni primare dupa care se diferentiaza culturile nationale:

- Indexul Individualism / Colectivism – se refera la comportamentul unei persoane de a-si urmari propriul interes;

- Indicele distantei fata de superiorii ierarhici (Power Distance Index) – masoara toleranta fata de inegalitatile generate de putere intre superiori si subordonati intr-un sistem social;

- Indicele evitarii incertitudinii (Uncertainty Avoidance) – arata intoleranta unei culturi la ambiguitate si incertitudine;

- Indicele Masculin / Feminin (Masculinity / Feminity Index) – se refera la dorinta unui individ pentru relizare si initiativa antreprenoriala;

1. Indexul Individualism / Colectivism

Culturile care inregistreaza valori ridicate ale acestui indice (Australia, SUA, Marea Britanie, Canada, Franta) reflecta o mentalitate egoista, care accepta si promoveaza initiativa individuala, in timp ce o valoare scazuta reflecta tendinta de subordonare a individului de catre grup;

Individualismul caracterizeaza acele culturi in care legaturile intre oameni sunt slabe si fiecare individ trebuie sa aiba grija de el si de familia sa;

Colectivismul este intalnit in acele culturi (Japonia, Mexic, Coreea, Singapore) in care oamenii sunt integrati in grupuri, care ii vor proteja de-a lungul vietii in schimbul loialitatii lor;

2. Indicele distantei fata de superiorii ierarhici (Power Distance Index)

Culturile cu un indice ridicat (Malaesia, tarile arabe, Mexic, India, Franta) tind sa fie organizate ierarhic, cu membrii ce folosesc forta, manipularea si mostenirea ca surse de putere;

Aceste culturi percep mari diferente intre superiori si subordonati si considera ca cei care detin puterea sunt indreptatiti la privilegii;

Culturile cu valori scazute ale acestui indice (SUA, Germania, Danemarca, Israel, Austria) dau valoare egalitatii si folosesc cunostintele si respectul ca sursa de putere;

3. Indicele evitarii incertitudinii (Uncertainty Avoidance Index)

Culturile cu un scor ridicat (Grecia, Japonia, Franta, Coreea, tarile arabe) sunt intolerante la incertitudine si de aceea nu promoveaza idei sau comportamente noi, sunt preocupate de aspecte legate de securitate si respectarea regulilor, care devin instrumente importante in evitarea riscurilor;

Culturile cu scoruri mici (Singapore, Danemarca, India, Marea Britanie, SUA, Canada, Australia) sunt mai putin formale si mai putin structurate, iar decidentii sunt mai deschisi la decizii bazate pe risc si incertitudine, iar mobilitatea fortei de munca este mai mare;

4. Indicele Masculin / Feminin (Masculinity / Feminity Index)

Culturile cu scoruri ridicate (Japonia, Mexic, Germania, Marea Britanie, SUA) sunt caracterizate prin valori “masculine” – dorinta de afirmare, obtinerea de bani, lipsa interesului fata de ceilalti, etc.

Culturile cu un index scazut (Suedia, Danemarca, Chile, Portugalia, Coreea, Franta) prefera egalitatea intre sexe, pun accent pe servicii sociale, interdependenta si bunastare a oamenilor.

Preview document

Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 1
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 2
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 3
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 4
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 5
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 6
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 7
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 8
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 9
Particularități culturale în comunicarea de afaceri - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Particularitati Culturale in Comunicarea de Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Practică la ministerul culturii

1.Prezentarea institutiei publice in care se desfasoara practica 1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala....

Tehnologiile Informaționale în Tranzacțiile de Comerț Exterior

INTRODUCERE Asistam la un proces de globalizare a afacerilor, care, în mod invariabil, influenteaza toate tipurile de firme, indiferent de arealul...

Management internațional - Costa Rica

Cap I. Prezentarea ţării I.1 Date generale República de Costa Rica Republica Costa Rica Capitala: San José, limba officiala este spaniola, a...

Uganda

Capitolul 1. UGANDA- Coordonate generale Uganda, sau oficial Republica Uganda, este o țară situată în Africa de Est, în vestul Kenyei, care se...

Management internațional - Uganda

Uganda sau oficial Republica Uganda, este o țară în estul Africii, care se învecinează în partea de est cu Kenya, la nord cu Sudanul de Sud, la...

Management internațional - Bahamas

CAPITOLUL I – PREZENTAREA ŢĂRII 1. Aşezare Bahamas include peste 700 de insule, presărate în Oceanul Atlantic. Cea mai apropiată insulă de...

Plan de Afaceri - L'Image

Raport de management 1. Rezumat L`IMAGE este o societate comerciala cu raspundere limitata care are activitatea axata pe productia si...

Management Comparat

Capitolul I Primum vivere, deinde philosophari.* Cultura si influenta acesteia asupra managementului CUPRINS 1.1 Conceptul de cultura 1.2...

Ai nevoie de altceva?