Parteneriat Public privat o Forma Eficienta de Exercitare a Managementului Public

Extras din referat Cum descarc?

Parteneriatul public privat constituie o modalitate de introducere a managementului privat in serviciile publice pe calea unei legaturi contractuale pe termen lung intre un operator si o autoritate publica. In mod fundamental parteneriatul public privat asigura serviciul public in totalitate sau partial , in functie de fondurile private atrase si face apel la know- how-ul sectorului privat.
Parteneriat - o asociere intre doi sau mai multi parteneri pentru realizarea unui obiectiv , actiuni , afaceri.
Public - apartine unei colectivitatii , fiind sub semnul statului , privit ca administratie locala sau centrala.
Privat - particular , individual .
Parteneriatul public privat presupune existenta unui raport optim intre sectorul public si cel privat , el devine necesar si posibil cand privatul detine o pondere semnificativa in economie.
- sectorul public si privat lucreaza impreuna pentru realizarea unor proiecte care necesita instrumente financiare deosebite ( lucrari de infrastructura , constructii drumuri , poduri , tunele sau linii de CF )
- modalitate adecvata prin care este abordata dezvoltarea economica in teritoriu ( constructia , operarea si vanzarea unor obiective " la cheie" ex: spitale )
- valoarea adaugata 
o administratia publica si antreprenorii privati isi pastreaza identitatea , personalitatea juridica si responsabilitatile directe
o fiecare parte are un " input specific" 
o cooperarea este benefica tuturor partilor , folosind noi oportunitati pe o piata in dezvoltare 
CARACTERISTICILE PARTENERIATULUI PUBLIC PRIVAT
Sectorul privat isi face simtita prezenta in formule parteneriale cu sectorul public, aducand o contributie importanta la solutionarea diver!selor probleme comunitare. Parteneriatul public privat a inregistrat, in ultimul timp, o expansiune surprinzatoare in prestarea multiplelor forme de servicii publice, inclusiv in domeniul serviciilor socile.
Astfel considerand existenta personalitatii juridice, parteneriatele pot avea un caracter formal sau informal. Gradul de institutionalizare a parteneriatelor poate varia de la o alianta privind numai schimbul de informatii la o agentie oficiala, administrata si finantata in comun de parteneri din domeniul public si privat. In cazul unor sarcini mai complexe sau de termen lung, sau cand partenerii sunt structuri de tip diferit, parteneriatul tinde sa fie formalizat.
Un alt criteriu pentru clasificarea parteneriatelor este tipul obiectivului urmarit. Astfel, pot fi intalnite parteneriate de reprezentare prin federatii, uniuni, consilii, aliante, forumuri, coalitii, etc. create pentru participarea la planificarea politicilor. Relatiile de acest fel au un caracter predominant consultativ. Aceste structuri aduc experti si parti interesate pentru a furniza consultanta administratiei publice locale pentru probleme cum ar fi planificarea strategica, oferirea de recomandari privind modalitatea de a raspunde diverselor provocari de diferita natura cu care se confrunta sectorul public, sprijin acordat pentru stabilirea prioritatilor de eficientizare a serviciilor publice, constituirea unui cadru de comunicare pentru dezvoltarea durabila a unui parteneriat. Avantajul acestui tip de parteneriat consta in facilitarea comunicarii intre liderii din sectorul public si privat, asigurarea unei surse de consultanta pentru sectorul public asupra aspectelor tehnice ale dezvoltarii.
Parteneriatele operationale presupun existenta unor proiecte concrete ca motiv al asocierii si are drept scop dezvoltarea diverselor forme alternative de servicii . Parteneriatele bazate pe proiecte sunt create pentru a indeplini obiective specifice sau pentru a supraveghea implementarea unui proiect anume, axat pe o singura problema. In acest caz, se poate avea in vedere un singur scop, desi parteneriatul poate avea un caracter multifunctional in organizarea si prestarea unui serviciu public. 
CONTRACTAREA SERVICIILOR SOCIALE
Contractarea serviciilor sociale in lo!cul producerii acestora de catre admi!nistratiile publice locale este considerata o formula de succes in aplicarea principiilor parteneriatului public-privat in domeniul social si reflecta o schimbare a abordarii organizatiilor pu!blice, de la o perspectiva ierarhica la o perspectiva competitiva, de piata, in care rolurile celor doua parti implicate sunt clar separate, drepturile de proprietate explicate.
Contractarea sociala a ONG a fost identificat de catre Elena Zamfir in lucrarea ,,Politici sociale in Romania" , care mentioneaza ca un principiu important, care trebuie promovat pe masura dezvoltarii experientei si a mijloacelor corespunzatoare, il reprezinta incurajarea serviciilor sociale de stat de a ,,cumpara" servicii de la organizatiile ne-guvernamentale.
In loc de a considera ca trebuie sa detina monopolul tuturor serviciilor sociale, autoritatile publice trebuie sa sprijine organizatiile locale sau nationale care pot prelua unele activitati, inclusiv oferind o finantare totala sau partiala a acestora.
Contractarea sociala va avea maximum de eficienta daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:


Fisiere in arhiva (1):

  • Parteneriat Public privat o Forma Eficienta de Exercitare a Managementului Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!