Referate pentru domeniul Management

doc

Calificarea Personalului

1. Introducere O organizatie exista pentru a-si indeplini obiectivele sale specifice. Angajatii organizatiei au propriile lor nevoi. Una dintre acestea este reprezentata de bani. Acesti bani le permite angajatilor sa cumpere o mare varietate de bunuri si servicii disponibile pe piata. De aceea exista o baza pentru schimb: angajatii actioneaza in asa maniaera incat sa ajute organizatia sa-si indeplineasca obiectivele, primind in schimb bani, bunuri sau alte servicii. Luate impreuna, banii, bunurile si serviciile pe care organizatia le ofera angajatilor constituie tocmai sistemeul de salariz... vezi detalii

docx

Caiet practica

A. Aspecte organizatorice/cunosterea partenerului de practica 1. Descrierea institutiei in care se desfasoarsa stagiul de practica: domenii de activitate, dimensiune, numarul de angajati, departamente, activitate economica si sociala etc. Prezentare companie xxx furnizeaza servicii de internet, telefonie si televiziune prin cablu, fiind considerat unul dintre cei mai stabili si importanti prestatori de servicii in domeniul comunicatiilor din Bucuresti. Aflandu-se intr-o continua expansiune si dezvoltare la nivel national si pentru a asigura clientilor exact serviciile de care au nevoie, s-a... vezi detalii

doc

Studiu de Caz - Banca Comerciala Carpatica

INTRODUCERE Banca Comerciala Carpatica este o societate bancara pe actiuni, persoana juridica romana, cu sediul principal in Sibiu, Romania, inregistrata la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Judetului Sibiu cu numarul J32/80/1999 in data de 12 februarie 1999. Banca a fost infiintata prin subscriptie publica, in baza Actului Constitutiv al Bancii din data de 6 februarie 1999 pe o durata statutara de functionare de 99 de ani. Banca a fost listata pe RASDAQ din data de 21 iulie 2000 pana la 12 mai 2004 si ulterior la BVB la data de 9 iunie 2004 (Categoria II) si respectiv 26 aprilie... vezi detalii

doc

Managementul ca Profesie

Acest referat se refera la intregul process de profesionalizare a managementului,atat din perspectiva general teoretica cat si din cea legata de activitatea si nevoile managerului,de socitatea comerciala in care lucreaza si de mediul acesteia. Inainte de a intra in continutul acestei lucrari doresc sa fac o precizare si sa lamuresc un aspect foarte important, din punctual meu de vedere, si anume diferenta dintre profesiune si ocupatie. Asadar cand spunem ocupatie,ne referim la o activitate sociala,utila depusa de o persoana intr-una din ramurile muncii sociale si care constituie,in acelas... vezi detalii

pdf

Managementul Riscului

Atat viata, cat si modelele teoretice si argumentele practice demonstreaza ca managementul (gestionarea in cunostinta de cauza) riscului este, in esenta, o problema de organizare a protectiei impotriva principalelor amenintari: umane si financiare (fig. 1). Fig. 1. Managementul riscului Acest aspect al riscului actiunilor volitive directe sau indirecte nu exclude insa protectia impotriva celorlalte tipuri de amenintari, ca: accidentele de munca, de circulatie sau casnice, catastrofele naturale etc., ci evidentiaza latura confruntarii directe si inteligente. Se insista astfel faptul ... vezi detalii

doc

Proiect Modelare - Management

1. Situatia tehnico-economica si de productie a societatii comerciale SC Promod SA Societatea Comerciala Promod SA realizeaza, de 2 ani, doua tipuri de produse Ciocolata( pe care il vom nota cu A) si Bomboane de ciocolata(pe care il vom nota cu B) cu urmatoarele caracteristici: o Volumul vanzarilor variaza intamplator de la o luna la alta, cu toate ca aceste produse au castigat pozitii importante pe piata; o Pregatirea productiei pentru cele doua tipuri de produse A, si B in lunile urmatoare (octombrie, noiembrie, decembrie), necesita cunoasterea in avans de catre SC Promod SA a cererii ... vezi detalii

doc

Intreprinderi Mari versus Firme Mici si Mijlocii

Intreprinderi mari versus firme mici si mijlocii Intreprinderea sau firma - prin care intelegem organizatia alcatuita din una sau mai multe persoane, care desfasoara activitati , utilizand de regula mijloace economice, in vederea obtinerii de profit - este cea mai raspandita forma organozatorica. Importanta sa deosebita decurge din o serie de realitati: ea genereaza cea mai mare parte a produselor si si serviciilor fara de care populatia unei tari nu ar supravietui in prezent. Ea este principala creatoare de locuri de substanta economica, de valoare adaugata in orice tara, fara de care soc... vezi detalii

doc

Metode integrate de evaluare a riscurilor

Evolutia continua si accelerata a stiintei si tehnicii a evidentiat tot mai pregnant in ultimii ani limitele si dificultatile generate de utilizarea in practica a metodelor clasice de evaluare a riscurilor [2]. Astfel, aceste metode fiind bazate pe modele deterministe, probabilistice sau combinate de producere a unui accident, nu permit o abordare sistematica si unitara a evaluarii riscurilor de accidente majore in instalatiile industriale. Satisfacerea cerintelor Directivei Seveso II a impus necesitatea elaborarii de noi metode de evaluare a riscurilor, care sa fie capabile sa raspunda l... vezi detalii

doc

Management Comparat

CAPITOLUL I GENEZA MANAGEMENTULUI COMPARAT 1.1 Conceptul de management Ca si in cazul altor stiinte, originea managementului comparat este rezultatul evolutiei disciplinei de management, a relatiilor acesteia cu alte stiinte si a caracterului universal al conceptului de management, a rolului acesteia in lumea care intr-un mod succint vor fi prezentate in cele ce urmeaza. Pentru a intelege mai bine obiectul si continutul conceptului de management comparat este necesar sa abordam in primul rand etimologia conceptului de management asa cum este el folosit si acceptat pornind de la origini ... vezi detalii

doc

Parteneriat Public privat o Forma Eficienta de Exercitare a Managementului Public

Parteneriatul public privat constituie o modalitate de introducere a managementului privat in serviciile publice pe calea unei legaturi contractuale pe termen lung intre un operator si o autoritate publica. In mod fundamental parteneriatul public privat asigura serviciul public in totalitate sau partial , in functie de fondurile private atrase si face apel la know- how-ul sectorului privat. Parteneriat - o asociere intre doi sau mai multi parteneri pentru realizarea unui obiectiv , actiuni , afaceri. Public - apartine unei colectivitatii , fiind sub semnul statului , privit ca administrat... vezi detalii

doc

Lideri sau Manageri

De-a lungul timpului s-au realizat mii de studii cu privire la leadership, si in ciuda interesului remarcabil fata de acest subiect, definirea leadershipului ramane inca ambigua si complexa, iar corelatiile dintre stilul de conducere si performanta organizationala raman destul de controversate. Leadershipul reprezinta capacitatea de a influenta alte persoane in scopul atingerii obiectivelor organizationale. Doua mari categorii de lideri exercita acest tip de influenta. In primul rand este vorba despre liderul formal, care exercita influenta in termeni de autoritate, bazandu-se pe pozitia... vezi detalii

doc

Managementul Conflictelor - Etica in Negocierea Conflictelor

In managementul conflictelor negociatorii doresc sa creeze o stabilitate a valorilor si principiilor care guverneaza intregul proces al negocierii conflictelor. Negociatorii au nevoie de etica cel putin din urmatoarele motive: - deciziile trebuie luate pe temeiul unei pozitii de incredere; - cei care negociaza fac parte din grupuri sau organizatii a caror imagine poate fi afectata in lipsa unor preocupari de natura etica; - profesionalismul in negocieri conduce la dobandirea unui statut recunoscut, iar practicarea unui comportament etic ii intareste identitatea; - etica are rolul de a ... vezi detalii

doc

Dezvolta Liderul din Tine

INTRODUCERE Cred ca nu voi uita niciodata acel moment. Tineam o conferinta despre subiectul pe care il tratez in aceasta carte  arta conducerii  si tocmai luasem o pauza de un sfert de ora. Un barbat pe nume Bob s-a napustit spre mine si mi-a spus: Mi-ai salvat cariera! Iti multumesc din tot sufletul. Se intoarse sa plece, dar eu l-am oprit si l-am intrebat: Cum adica <<ti-am salvat cariera?>>. Mi-a raspuns: Am cincizeci si trei de ani si de saptesprezece ani am o functie care cere talent de conducator. Pana nu demult m-am zbatut, constient ca nu aveam nici o aptitudine i... vezi detalii

doc

Aspecte Privind Notiuni de Leadership in Cadrul unei Organizatii

1. Definirea termenului de leadership Radacina istorica a cuvantului englezesc leadership este cuvantul anglosaxon lead, care inseamna ,,cale", ,,drum". Verbul laeden inseamna a calatori. Prin urmare, un lider este cel care le arata calea celorlalti, adica ii calauzeste. Metafora liderului actionand ca un carmaci ramane valabila inca si azi, desi exista divergente cu privire la semnificatia exacta a rolului de lider. Leadership-ul, termen polisemantic, intraductibil in limba romana printr-un singur cuvant care sa cuprinda adevaratele semnificatii ale notiunii, poate fi inteles ca... vezi detalii

doc

Evolutia Business Process Reengineering

Mediul economic inceputului de secolul 21 este caracterizat de numeroase evenimete tumultuoase. Noile provocari aparute pe acest plan pun managerii in situatii nu tocmai placute, acestia fiind nevoiti sa treca la elaborarea unor strategii extrem de vaste si totodata cu un grad de risc destul de ridicat. Astazi, metodele vechi de desfasurare a afacerilor nu mai functioneaza. Suntem in mileniul 3, iar multe organizatii functioneaza inca dupa principii vechi. Datorita acestui fapt, reproiectarea activitatii intreprinderilor care inca functioneaza dupa principii invechite este absolut necesar... vezi detalii

Hopa sus!