1. Literature review Marian Rujoiu (2010), Manager Trainer Extreme Training, afirma ca atitudinea potrivita in relatia cu timpul este una de responsabilitate. Responsabilitatea este importanta, dar ramanand in acest punct, timpul nu se organizeaza singur. Chiar daca intelegem acest lucru, cu responsabilitate nu se rezolva problemele singure. Roxana Didita (2008) afirma ca multi angajati spun deseori "Nu am timp!!!", simtindu-se coplesiti de numarul activitatilor pe care trebuiau sa le desfasoare intr-o anumita zi si nestiind cum sa le duca la bun sfarsit. Aceasta mai precizeaza faptul ca timpul este o resursa limitata, fapt ce necesita organizarea eficienta a timpului de lucru. Lesley Gunn (2009) considera ca urmatoarele 10 sfaturi ale sale pentru organizarea eficienta a timpului de lucru pot imbunatati abilitatile de organizare a timpului ajutand la delimitarea lucrurilor importante, la crearea unui sistem functional si la indepartarea factorilor care irosesc timpul. Acestea sunt: Delimiteaza-ti prioritatile; Realizeaza o evidenta a organizarii timpului; Dedica-te unui sistem pe care chiar il vei pune in aplicare; Schiteaza-ti un plan de lucru in fiecare zi; Grupeaza sarcinile asemanatoare; Observa-ti momentele de varf si de slabiciune; Controleaza factorii care te distrag; Sirul sarcinilor de rutina; Nu mai amana; Invata sa spui "nu". Benjamin Franklin (2007) prezinta un element esential in urmatorul citat de care trebuie sa tinem cont: "Tu intarzii, dar timpul nu face acelasi lucru." Nicolae Lupu ( 2010 ) este de parere ca, toate cheltuielile de personal, reprezentand in medie 1/3 din cifra de afaceri, trebuie tinute sub un control permanent. Restrangerea numarului personalului este conditie pentru cresterea venitului mediu salarial si, implicit, pentru cointeresarea superioara a lucratorilor, fara de care nu poate fi imaginata o crestere durabila a calitatii serviciului. La randul sau, reducerea numarului personalului este conditionata de organizarea superioara a muncii, respectiv de programarea rationala a timpului de munca, pentru care se recurge la tehnici specifice. Valentina Zaharia ( 2008 ) considera ca prezenta la lucru a personalului este dependenta de serviciile ce trebuie asigurate clientilor la diverse ore, inclusiv de securitatea intregului hotel pe timpul noptii. Intrucat, practic, pentru cea mai mare parte dintre functiile utilizate, nevoile obiective nu permit stabilirea unor programe individuale de lucru astfel incat fiecaruia sa i se asigure o prezenta continua zilnica de 8 ore, organizarea muncii trebuie sa recurga la tehnici precum: programele individuale de lucru inegale; fragmentarea orarului zilnic de lucru; lucrul cu timp partial; multiplicarea sarcinilor 2. Ipoteza principala: - In cadrul hotelului, timpul la locul de munca este organizat eficient Ipoteze secundare: - Angajatii isi schiteaza in fiecare zi un plan de lucru - Angajatii nu isi amana de pe o zi pe alta ceea ce au de facut 3. Instrument de cercetare Instrumentul de cercetare ales este de tip cantitativ, chestionarul. Prin aceasta metoda doresc sa chestionez un numar de 10 angajati din cadrul mai multor hoteluri, cu privire la organizarea timpului de lucru in hotelul in care lucreaza. Chestionarul a fost aplicat in incinta fiecarui hotel, in intervalul orar 7:00 - 9:00, atunci cand angajatii fac schimb de tura pentru a nu-i deranja sau retine de la locul de munca. 4. Cercetarea in sine Chestionar Buna ziua. Sunt studenta la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, specializarea Economia Comertului, Turismului si Serviciilor si fac un studiu de piata referitor la organizarea timpului de lucru a angajatilor in cadrul unui hotel. As dori, in limita timpului dumneavoastra disponibil, sa- mi raspundeti la cateva intrebari. 1. Considerati ca in cadrul hotelului in care lucrati timpul de lucru este organizat eficient? a. Da b. Nu 2. Daca raspunsul este afirmativ la intrebarea de mai sus va rog sa imi spuneti care credeti ca sunt elementele cheie pentru un management eficient al timpului in cadrul hotelului: a. Schitez in fiecare zi un plan de lucru b. Nu aman de pe o zi pe alta ce am de facut c. Controlez factorii care ma distrag d. Altele 3. Vi s-a intamplat sa amanati o sarcina de pe o zi pe alta din cauza unor impedimente- a. Niciodata b. Rareori c. Deseori d. Totdeauna 4. Daca da, acest lucru a afectat activitatea in hotel- In ce masura? a. Nu a afectat activitatea in hotel deoarece sarcina nu era una importanta b. A afectat, insa in mica masura, primirea turistilor c. In mare masura deoarece nu aveam evidenta clara a numarului de camere disponibile d. Alte probleme intampinate 5. Cu ce grad de satisfactie credeti ca parasesc clientii hotelul dupa sejurul petrecut in cadrul acestuia? a. Satisfacuti b. Satisfacuti partial c. Indiferent d. Nesatisfacuti partial e. Nesatisfacuti 6. Va cunoasteti momentele de varf si cele de slabiciune- Stiti sa va repartizati sarcinile astfel incat sa dati randament maxim pentru fiecare tip de activitate si momentele de slabiciune sa nu afecteze vreuna din activitati ? a. Cu siguranta da b. Probabil da c. Probabil nu d. Cu siguranta nu
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.