Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1665
Mărime: 18.05KB (arhivat)
Publicat de: Sever Tănasă
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lorin Dragan

Extras din referat

1. Literature review

Marian Rujoiu (2010), Manager Trainer Extreme Training, afirmă că atitudinea potrivită în relaţia cu timpul este una de responsabilitate.

Responsabilitatea este importantă, dar rămânând în acest punct, timpul nu se organizează singur. Chiar dacă intelegem acest lucru, cu responsabilitate nu se rezolvă problemele singure.

Roxana Didita (2008) afirmă că mulţi angajaţi spun deseori "Nu am timp!!!", simţindu-se copleşiţi de numărul activităţilor pe care trebuiau să le desfăşoare într-o anumită zi şi neştiind cum să le ducă la bun sfârşit.

Aceasta mai precizează faptul că timpul este o resursă limitată, fapt ce necesită organizarea eficientă a timpului de lucru.

Lesley Gunn (2009) consideră că următoarele 10 sfaturi ale sale pentru organizarea eficientă a timpului de lucru pot îmbunătăţi abilităţile de organizare a timpului ajutând la delimitarea lucrurilor importante, la crearea unui sistem funcţional şi la îndepărtarea factorilor care irosesc timpul. Acestea sunt: Delimitează-ţi priorităţile; Realizează o evidenţă a organizării timpului; Dedică-te unui sistem pe care chiar îl vei pune în aplicare; Schiţează-ţi un plan de lucru în fiecare zi; Grupează sarcinile asemănătoare; Observă-ţi momentele de vârf şi de slăbiciune; Controlează factorii care te distrag; Şirul sarcinilor de rutină; Nu mai amâna; Învaţă să spui "nu".

Benjamin Franklin (2007) prezintă un element esenţial în următorul citat de care trebuie să ţinem cont: "Tu întârzii, dar timpul nu face acelaşi lucru."

Nicolae Lupu ( 2010 ) este de părere că, toate cheltuielile de personal, reprezentând în medie 1/3 din cifra de afaceri, trebuie ținute sub un control permanent. Restrângerea numărului personalului este condiție pentru creșterea venitului mediu salarial si, implicit, pentru cointeresarea superioară a lucrătorilor, fără de care nu poate fi imaginată o creștere durabilă a calității serviciului. La rândul său, reducerea numărului personalului este condiționată de organizarea superioară a muncii, respectiv de programarea rațională a timpului de muncă, pentru care se recurge la tehnici specifice.

Valentina Zaharia ( 2008 ) consideră că prezența la lucru a personalului este dependentă de serviciile ce trebuie asigurate clienților la diverse ore, inclusiv de securitatea intregului hotel pe timpul nopții. Întrucât, practic, pentru cea mai mare parte dintre funcțiile utilizate, nevoile obiective nu permit stabilirea unor programe individuale de lucru astfel încât fiecăruia să i se asigure o prezență continuă zilnică de 8 ore, organizarea muncii trebuie sa recurgă la tehnici precum: programele individuale de lucru inegale; fragmentarea orarului zilnic de lucru; lucrul cu timp parțial; multiplicarea sarcinilor

2. Ipoteza principală:

- În cadrul hotelului, timpul la locul de muncă este organizat eficient

Ipoteze secundare:

- Angajaţii îşi schiţează în fiecare zi un plan de lucru

- Angajaţii nu îşi amâna de pe o zi pe altă ceea ce au de făcut

3. Instrument de cercetare

Instrumentul de cercetare ales este de tip cantitativ, chestionarul. Prin această metodă doresc să chestionez un număr de 10 angajaţi din cadrul mai multor hoteluri, cu privire la organizarea timpului de lucru în hotelul în care lucrează. Chestionarul a fost aplicat în incinta fiecărui hotel, în intervalul orar 7:00 – 9:00, atunci când angajaţii fac schimb de tură pentru a nu-i deranja sau reţine de la locul de muncă.

4. Cercetarea în sine

Chestionar

Bună ziua. Sunt studentă la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, specializarea Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor şi fac un studiu de piaţă referitor la organizarea timpului de lucru a angajaţilor în cadrul unui hotel. Aş dori, în limita timpului dumneavoastră disponibil, să- mi răspundeţi la câteva întrebări.

1. Consideraţi că în cadrul hotelului în care lucraţi timpul de lucru este organizat eficient?

a. Da

b. Nu

2. Dacă răspunsul este afirmativ la întrebarea de mai sus vă rog să îmi spuneţi care credeţi că sunt elementele cheie pentru un management eficient al timpului în cadrul hotelului:

a. Schiţez în fiecare zi un plan de lucru

b. Nu amân de pe o zi pe alta ce am de făcut

c. Controlez factorii care mă distrag

d. Altele

3. Vi s-a întâmplat să amânaţi o sarcină de pe o zi pe alta din cauza unor impedimente-

a. Niciodată

b. Rareori

c. Deseori

d. Totdeauna

4. Dacă da, acest lucru a afectat activitatea în hotel- În ce măsură?

a. Nu a afectat activitatea în hotel deoarece sarcina nu era una importantă

b. A afectat, însă în mică măsură, primirea turiştilor

c. În mare măsură deoarece nu aveam evidența clară a numărului de camere disponibile

d. Alte probleme întâmpinate

5. Cu ce grad de satisfacţie credeţi că părăsesc clienţii hotelul după sejurul petrecut în cadrul acestuia?

a. Satisfăcuţi

b. Satisfăcuţi parţial

c. Indiferent

d. Nesatisfăcuţi parţial

e. Nesatisfăcuţi

6. Vă cunoaşteţi momentele de vârf şi cele de slăbiciune- Ştiţi să vă repartizaţi sarcinile astfel încât să daţi randament maxim pentru fiecare tip de activitate şi momentele de slăbiciune să nu afecteze vreuna din activităţi ?

a. Cu siguranţă da

b. Probabil da

c. Probabil nu

d. Cu siguranţă nu

Preview document

Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel - Pagina 1
Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel - Pagina 2
Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel - Pagina 3
Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel - Pagina 4
Organizarea Timpului de Muncă a Lucrătorilor unui Hotel - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Organizarea Timpului de Munca a Lucratorilor unui Hotel.doc

Te-ar putea interesa și

Managementul Serviciilor de Cazare și Alimentație Publică La Hotel Concordia

CAPITOLUL 1 SERVICIILE ŞI MANAGEMENTUL ACESTORA 1.1. Conţinutul şi sfera de cuprindere a serviciilor Evoluţia economiei moderne înscrie între...

Lanțurile hoteliere internaționale - studiu de caz lanțul Accor. Hotel Ibis, Gara de Nord, București

INTRODUCERE Lucrarea de faţă, intitulată “Lanţurile hoteliere internaţionale” are ca obiectiv studierea activităţii şi a eficienţei economice a...

Rolul Serviciilor Hoteliere în Structura Deservirii Turistice

În prezenta lucrare, într-o formă apreciativă, este prezentat rolul serviciilor hoteliere în structura deservirii turistice. Este necesar de...

Structura organizatorică la SC Internațional SA

CAPITOLUL 1 DEFINIREA ŞI IMPORTANŢA STRUCTURII ORGANIZATORICE 1.1. Structura organizatorică- Aspecte generele - reprezintă procesul de...

Practică de producție - Hotel Saturn

Introducere Practica de producţie constituie o etapă importantă în pregătirea specialiştilor de calitatea superioară în domeniul industriei...

Promovarea Serviciilor Turistice Caracteristice Hotelului

Capitolul I : Turismul fenomen economic actual 1.1. Clasificarile Organizatiei Mondiale a Turismului Intre formele de cazare comerciala ,...

Gândire Critică

Salariul constituie o categorie economică, dar şi una de factură juridică. Prin salariu se întelege preţul muncii prestate in temeiul contractului...

Eficiența Socială a Activității de Turism

CAPITOLUL I – ROLUL TURISMULUI Etimologic, cuvântul „turism” provine din termenul englez „tour” (călătorie), sau „to tour”, „to make a tour” (a...

Ai nevoie de altceva?