Organizarea Intreprinderii de Servicii

Cuprins referat Cum descarc?

1.1.Conceptul de organizare al intreprinderilor de servicii 
1.2. Structura organizatorica
1.3 .Elemente de structura organizatorica specifice
2.1 Caracteristicile procesului informational
2.2 Continutul si structura sistemului informational al intreprinderilor de servicii


Extras din referat Cum descarc?

Agentia de turism"MARSHAL CRAIOVA"
1.1 Conceptul de organizare al intreprinderii de servicii .
Conceptul de organizare este folosit cel mai adesea pentru a exprima activitatea de ordonare, dispunere sau aranjare a unor elemente intr-un scop bine definit. Ca urmare, organizarea ,,creaza" sisteme prin ordonarea, dispunerea sau aranjarea elementelor si a relatiilor dintre acestea .
Functia de organizare a managementului desemneaza ansamblul proceselor prin intermediul carora se stabilesc si se delimiteaza procesele de munca fizica si intelectuala si componentele lor, se grupeaza aceste componente pe posturi, formatii sau compartimente si se atribuie personalului pentru realizarea in bune conditii a obiectivelor previzionate.
Procesul de organizare are drept punct de plecare obiectivele ce trebuie indeplinite iar ca rezultat final structura organizationala formala. Intre aceste doua repere procesul de organizare presupune:
- stabilirea proceselor de munca necesare pentru realizarea obiectivelor previzionate si componentele acestor procese de munca;
- stabilirea cantitatilor de munca si a timpilor de munca necesari pentru aceste componente;
- gruparea componetelor de munca pentru a constitui posturi de munca care pot fi ocupate de persoane cu anumite calificari;
- gruparea posturilor de munca in compartimente de la cele mai simple (formatie de lucru, echipa, birou) pana la ansamblul firmei;
- atribuirea acestor compartimente, spre a fi coordonate, unor manageri.
Analizand procesul de organizare astfel detailat rezulta ca are doua componente principale. Prima dintre acestea este componenta procesula care este analitica si presupune divizarea proceselor de munca pana la nivelul de detaliere necesar pentru realizarea obiectivelor previzionate (fundamentale, derivate, specifice si individuale). Cea de a doua, este componenta compartimentala, care este de sinteza si presupune gruparea componentelor de munca pentru a constitui posturi si compartimente.
Rezultatul final al procesului de organizare il reprezinta structura organizationala formala a firmei care se prezinta prin intermediul unor documente consacrate, respectiv ,,fisa postului", ,,organigrama" si ,,regulamentul de organizare si functionare" in cazul firmelor cu capital de stat si ,,contractul societatii" in cazul firmelor cu capital privat.
Organizarea procesuala
In cadrul functiei de previziune a managementului se stabilesc obiectivele firmei care reprezinta caracterizari cantitative si calitative ale scopurilor sau telurilor urmarite de aceasta, atat in ansamblul cat si de fiecare dintre componentele sale. Dupa:
- importanta,
- sfera de cuprinedere,
- personalul antrenat pentru indeplinirea lor,
- perioda de timp la care se refera obiectivele previzionate,
sunt diferentiate in:
- obictive generale,
- derivate I,
- derivate II,
- specifice,
- indivituale.
Componentele proceselor complexe de munca cu care opereaza organizarea procesuala sunt:
- functiunele,
- activitatile,
- atributiile,
- sarcinile,
- operatiile,
Functiunea este data de ansamblul proceselor de munca omogene, asemanatoare sau complementare care se desfasoara pentru realizarea aceluiasi sau acelorasi obiective derivate de gradul I necesita derularea unor procese de munca din diferite domenii (tehnic, financiar, comercial, ) si subdomenii (constructii de masini, electrotehnica, confectii, ) de catre angajati care au nivele de pregatire diferite (muncitori, maistri, ingineri).
Corespondenta OBIECTIVE - COMPONENTE ale proceselor de munca
Atributia este componenta activitatii care incuba responsabilitate,necesita competenta si este data de ansamblul de sarcini identice sau omogene ce permit realizarea unor obiective specifice.
Definitia evidentiaza ca atributia are trei laturi:
- actionala (sau procesuala),
- atitudinala,
- formala (sau profesionala) - "triunghi de aur" al organizarii .
Triunghiul de aur al organizarii
Sarcina este o unitate de munca individuala care reprezinta o actiune clar formulata si desfasurata dupa o procedura stabilita pentru realizarea unui obiectiv individual bine precizat.
Operatia este componenta unei sarcini de munca care din perspectiva organizarii procesuale este indivizibila,ea putand fi realizata in acelasi timp si in cadrul aceluiasi loc de munca de un singur executant.Ca urmare, operatia are un caracter concret si presupune definirea unei proceduri sau a unui mod de lucru si precizarea locului si a timpului de executie.
Responsabilitatea concretizeaza latura atitudinala si reprezinta obligatia de a indeplini anumite sarcini de munca, implicand totodata si raspunderea pentru rezultatele obtinute in urma indeplinirii lor. La repartizarea sarcinilor de munca si implicit a responsabilitatilor trebuie sa se urmareasca individualizarea precisa a acestora pentru ca numai asa se poate crea un cadru organizat al activitatilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Intreprinderii de Servicii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

ION CRIVEANU - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR'' ,EDITURA. SITECH,CRAIOVA 2011


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!