Organizarea

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Managementul este arta si stiinta de a-i face pe altii sa actioneze in asa fel incat sa se atinga obiectivele unei organizatii; este procesul de statuare si indeplinire a biectivelor, prin realizarea unor functii de baza, specifice, in dirijarea si utilizarea resurselor umane, materiale si financiare ale organizatiei.

Sunt cateva aspecte de retinut in aceasta definitie. Primul, managementul implica activitatea oamenilor. Managerii actioneaza pentru atingerea obiectivelor prin membrii organizatiei. Al doilea, managementul implica deciziile constiente ale managerilor in ce priveste stabilirea si realizarea obiectivelor. Luarea deciziilor este o parte critica a tuturor activitatilor manageriale. Si al treilea, pentru a ajunge la obiectivele stabilite, managerii trebuie sa indeplineasca cateva functii de baza si anume: planificare, organizare, motivare - antrenare, coordonare si control.

In cele mai multe organizatii, echipa de manageri este structurata pe cateva niveluri de conducere, niveluri ce formeaza piramida tipica, asa cum se prezinta in figura 1.1

Managementul de varf

(Presedinte, Vicepresedinte)

Managementul de mijloc

Managementul de baza

(Supraveghetori)

Fig. 1.1 Piramida managementului unei organizatii

Managementul de varf este raspunzator de conducerea de ansamblu a organizatiei. Acesta stabileste strategia si politicile operationale, obiectivele generale ale organizatiei si o reprezinta in relatiile cu mediul.

Managementul la nivel mijlociu ii cuprinde pe toti managerii aflati intre adjunctii presedintelui si cei de la nivelul de baza, supraveghetorii. Acesti manageri sunt responsabili pentru implementarea strategiei si politicilor managementului de varf.

Supraveghetorii se afla pe treapta cea mai de jos, nivelul operational. Subordonatii lor sunt executanti (nonmanageri) care realizeaza nemijlocit operatiile de care depinde atingerea obiectivelor planificate.

Cercetarea sistematica a problemelor fundamentale ale structurii si teoriei managementului a inceput in secolul al XX-lea. Primele incercari de analiza a managementului si de dezvoltare a teoriei sale in vederea aplicatiilor practice apartin unor practicieni ai managementului, cu multi ani de experienta in domeniu. Ulterior, si mai ales in ultimele 4-5 decenii, a fost publicat un volum impresionant de lucrari, autorii fiind specialisti in diferite domenii. Au fost aduse contributii importante la fondul teoretic al managementului, dar si multa confuzie. In acest sens, o sistematizare a conceptelor si curentelor de gandire in domeniul managementului, elaborate pana in prezent, mai larg impartasita, cuprinde urmatoarele scoli:

- scoala clasica;

- scoala relatiilor umane (sociologica);

- scoala cantitativa (matematica);

- scoala sistemica;

- conceptul managementului contextual (situational).

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Organizarea.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
3 706 cuvinte
Nr caractere:
21 202 caractere
Marime:
26.59KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
scoala sistematica, management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Doina Spataru
Sus!