Turismul este un fenomen complex, cu o influenta benefica pe plan economic, ca factor de punere in valoare a resurselor naturale turistice, a valorilor culturale, ca factor de impulsionare a domeniilor cu care se interfereaza prin stimularea productiei de bunuri si servicii a acestora, de colaborare internationala, un mijloc de cunoastere si apropiere intre tari. Privit prin prisma economica si social, dezvoltarea turismului se caracterizeaza printr-o cerere crescanda a populatiei pentru o gama sporita de diverse servicii si bunuri de consum, cerere care stimuleaza sectoarele producatoare si prestatoare de sevicii, antrenand o crestere a activitatii economice si a consumului intern. Astfel spus, pe masura cresterii turistice se creeaza conditiile necesare si pentru dezvoltarea unei oferte turistice, al carui volum si structura genereaza si perfectionarea continua a unui aparat economico-organizatoric adecvat, capabil sa dirijeze prestatiile de servicii solicitate de turisti. Structura organizatorica a unui hotel, reprezentata prin organigrama sa, este formata din ansamblul persoanelor si subdiviziunilor organizatorice. In unitatile hoteliere, subdiviziunile organizatorice sunt prezentate prin departamente, care, la randul lor, grupeaza servicii omogene sau complementare, ce indeplinesc aceeasi functie. Un serviciu poate avea, in componenta sa, mai multe compartimente, structurate in birouri, sectii, departamente, an functie de activitatile derulate. Intocmirea organigramei se face pe baza fiselor de post, a regulamentului de ordine interioara si a grilei tip cu functiile de incadrare din activitatea hoteliera Figura.1- Organigrama Hotel Ramada Park & Plaza Cunoscuti si sub denumirea de Directori sau Chief Operating Officers (COO), Managerii Generali au sarcina de a supraveghea activitatile de afaceri zilnice, de a imbunatati functiile generale de afaceri, de a pregati sefii de departamente, de a gestiona bugetele, de a dezvolta planuri strategice, de a crea politici si de a comunica obiectivele de afaceri. Un manager general este motivat de sine si bazat pe rezultate pentru a directiona si gestiona activitatile de afaceri ale organizatiei sale si pentru a dezvolta si implementa strategii si programe de afaceri eficiente. Atributiile pentru managerul general vor include alocarea resurselor bugetare, formularea de politici, coordonarea operatiunilor de afaceri, monitorizarea si motivarea personalului, gestionarea costurilor operationale, asigurarea unui serviciu bun pentru clienti, imbunatatirea proceselor de administrare, relationarea cu furnizorii, angajarea si instruirea angajatilor, identificarea oportunitatilor de afaceri si monitorizarea activitatilor financiare. Spiritul si viziunea antreprenoriala in directia functiilor de afaceri vor ajuta organizatia in mentinerea relatiilor cu clientii, generarea de noi afaceri, cresterea productivitatii personalului, imbunatatirea serviciilor, asigurarea durabilitatii si indeplinirea obiectivelor de afaceri. Pentru acest rol ar trebui sa detina abilitati excelente de comunicare, cunostinte superioare despre functiile de afaceri, abilitati exceptionale de buget si finante, precum si calitati puternice de conducere. Remarcabilul manager general ar trebui sa tina cont de toate activitatile de afaceri, sa sprijine dezvoltarea personalului, sa sporeasca eficienta, sa conduca vanzarile si sa imbunatateasca veniturile, sa mentina relatii cu clientii, sa imbunatateasca imaginea organizatiei si sa indeplineasca obiectivele generale de crestere.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).