Nevoi de Formare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1115
Mărime: 13.21KB (arhivat)
Publicat de: Sever Peter
Puncte necesare: 7

Extras din referat

De-a lungul carierei unui individ nu se poate vorbi despre dezvoltarea si cresterea profesionala a acestuia daca nu vorbim de training. Acesta poate fi definit generic ca procesul dobandirii de noi cunostinte si abilitati necesare indeplinirii mai eficace a atributiilor unui anumit post , necesare umplerii golului dintre ceea ce exista si ceea ce se doreste a fi.

Compania in care lucrez este o companie multinationala in domeniul IT, centrata pe o puternica politica de invatare organizationala si de sustinere a muncii in echipa, considerata a fi elementul definitoriu al culturii organizationale a firmei. Inca de la inceput, angajatii sunt familiarizati cu importanta si beneficiile muncii in echipa, idee sutinuta prin programele de mentoring pentru noii angajati, care urmaresc facilitarea invatarii datorita ajutorului primit din partea unui “fellow” numit de catre manager, incurajandu-se astfel invatarea cu ajutorul celorlalti si integrarea mai facila in echipa.

Insa odata integrat in echipa si familiarizat cu munca si cu resposabilitatile zilnice, angajatii devin centrati pe munca proprie urmarind atingerea obiectivelor trasate de catre conducere, la nivel de individ si nu la nivel de echipa, cu efecte distructive asupra spiritului si muncii in echipa. Aceasta situatie are impact negativ atat asupra comunicarii la nivel de echipa, care ar trebui sa faciliteze si nu sa ingreuneze munca, cat si asupra activitatii desfasurate de fiecare angajat in parte, care nu intelege interdependenta dintre munca sa si munca altor colegi din alte departamente, precum si faptul ca daca nu se comunica in echipa problemele sunt departe de a fi rezolvate.

Nevoia de training a survenit ca urmare a aparitiei, la membrii din cadrul aceleasi echipe, a unor probleme asemanatoare, care , necomunicate la timp catre echipa au dus la timp irosit in vederea cautarii de solutii de catre fiecare membru implicat in problema. Astfel s-a tras concluzia lipsei de comunicare si a incapacitatii solutionarii problemelor la nivel de echipa. Totodata, a iesit la iveala faptul ca angajatii nu cunosc gradul de interdependenta dintre fiecare departament, nici activitatea propriu-zisa a fiecarui departament sau faptul ca fiecare dintre ei se ocupa de fapt de o mica parte a unui mare intreg.

Nevoia de training poate fi identificata prin analiza unor aspecte importante si anume: organizatia ca intreg, activitatea indivizilor si nevoile acestora. Aceasta analiza va oferi raspunsuri pentru urmatoarele intrebari:

-Unde este nevoie de training?

-Ce ar trebui sa invete angajatul pentru a deveni mai productiv?

-Cine are nevoie de training?

Astfel , nevoia de training se resimte la nivel de echipa, unde angajatii ar trebui sa invete principiile muncii in echipa , precum si modalitati de solutionare a problemelor prin comunicare cu echipa. Totodata, angajatii au nevoi de un refresh training privind structura companiei si activitatile specifice ale fiecarui departament in parte, care i-ar

putea motiva inspre comunicarea cu ceilalti si inspre acordarea unui interes sporit muncii lor, in ideea ca o munca bine facuta la nivel de individ inseamna de fapt munca productiva la nivel de echipa si chiar de companie.

Angajatul trebuie sa invete cum se genereaza solutii in situatii critice si in termene limite.Trebuie sa-si insuseasca caracteristicile muncii in echipa si sa realizeze ca un volum de munca ridicat se rezolva mult mai usor daca este bine structurat si impartit la nivelul intregii echipe.S-ar inlatura astfel temerea de pierdere a timpului cu sarcini care ar putea fi rezolvate de alti colegi.Acest lucru poate fi realizat mai ales printr-o comunicare foarte buna in cadrul echipei.De multe ori angajatul are tendita de a se suprasolicita cautand sa indeplineasca cat mai multe sarcini in speranta ca va fi apreciat de catre sefii sai.Insa pentru acestia din urma conteaza in primul rand ca intreaga echipa sa aiba rezultate remarcabile si nu un singur membru, individualitatile urmand sa se arate in genul de situatii critice si complexe care intr-adevar necesita a fi rezolvate de o singura persoana.Este mult mai usor sa fii evidentiat intr-o echipa cu rezultate bune decat intr-o echipa unde diferentele dintre membrii sunt foarte mari, iar standardul de performante al acesteia destul de scazut.

Aceste concluzii au fost obtinute in urma aplicarii unui chestionar (prezentat in anexa) in urma caruia managementul a decis contractarea unui firme specializate de traineri care sa ajute angajatii sa-si depaseasca deficientele pe problemele comunicarii si solutionarii dificultatilor la nivel de echipa. In vederea trainingului de refresh pe problema necunoasterii structurii companiei, s-a luat decizia pregatirea angajatilor exclusiv intern prin derularea unui training de catre managerul de structura locala cu titlul “Bussiness Units”, menit sa prezinte activitatea fiecarui departament precum si modul cum departamentele depind unele de altele.

Preview document

Nevoi de Formare - Pagina 1
Nevoi de Formare - Pagina 2
Nevoi de Formare - Pagina 3
Nevoi de Formare - Pagina 4
Nevoi de Formare - Pagina 5
Nevoi de Formare - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Nevoi de Formare.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Impactul Profesionalizării Relațiilor Publice Asupra Specialiștilor din Domeniu

Argument Şcoala de la Palo Alto a revoluţionat conceptul de comunicare. Ajungem să admitem că trăim într-o lume în care „Nu putem să nu...

Formarea și evaluarea funcționarilor publici

CAPITOLUL I - FORMAREA PROFESIONALA - ELEMENT ESENTIAL IN DEZVOLTAREA CARIEREI FUNCTIONARILOR PUBLICI I.1. Aspecte generale Ţinând seama de...

Modalități de Eficientizare și Formare a Resurselor Umane în Cadrul Direcției Județene Pentru Protecția Copilului

INTRODUCERE Fără a diminua importanţa resurselor naturale, financiare şi informaţionale, resurselor umane li se recunoaşte, în ultima perioadă de...

Pregătire profesională - formare profesională

1. INTRODUCERE Dezvoltarea resurselor umane este una din opţiunile strategice ale oricărei organizaţii interesate în creşterea sa. Capacitatea...

Reproiectarea managementului organizației a Hotel Restaurant Sud SRL

PARTEA I PREZENTAREA MANAGEMENTULUI ÎNTREPRINDERII Capitolul 1 Informații referitoare la întreprindere 1.1.Caracteristici tiplogice ale HOTEL...

Managementul Resurselor Umane

1. RECRUTAREA RESURSELOR UMANE 1.1. Identificarea nevoilor Nevoile de personal competent au crescut enorm odata cu extinderea afacerilor pe plan...

Rolul formării în dezvoltarea afacerilor de succes

CAP. I PRINCIPIILE FORMARII PROFESIONALE - Identificarea nevoilor - Desfasurarea formarii - Evaluarea formarii Formarea constituie un element...

Analiza de Explorare a Necesităților de Instruire în Instituțiile Publice din Regiunea Nord-vest din România

Abstract Acest document este conceput ca o analiză de explorare a nevoilor de formare a personalului instituţiilor publice din Regiunea Nord-Vest...

Ai nevoie de altceva?