Muda Pentru a determina si controla nivelul dorit al performantelor cu care se realizeaza procesele intr-o organizatie, trebuie sa pornim de la identificarea clara a celor trei tipuri de activitati din orice intreprindere: - Activitati care adauga valoare - sunt acele activitati care, din punctul de vedere al clientului, fac un produs sau un serviciu mai valoros; - Activitati care nu adauga valoare - sunt acele activitati care, din punctul de vedere al clientului, nu fac un produs sau un serviciu mai valoros. Totusi, din punctul de vedere al furnizorului, nu toate activitatile care nu adauga valoare pentru client pot fi complet eliminate; astfel, ele se pot imparti in: - activitati care nu adauga valoare, dar care sunt indispensabile (produc pierderi evidente) - activitati care nu adauga valoare si care sunt nenecesare (produc pierderi ascunse). In general, cele sapte tipuri de pierderi stabilite in teoria Lean sint: 1. activitatile care consuma resurse fara sa adauge valoare 2. greselile care trebuie corectate 3. produsele sau serviciile realizate fara sa fie cerute de cineva 4. operatiile inutile incluse in procesele de lucru 5. miscarea inutila a materialelor si a oamenilor 6. capacitatea disponibila neutilizata - asteptarea cuiva sau a ceva atunci cind cineva a cerut ceva 7. produse sau servicii neconforme cu cerintele clientului. Similar, in cazul serviciilor, apar o serie de pierderi care se pot incadra intr-una dintre urmatoarele sapte categorii: 1. verificari repetate inutile, realizarea repetata a aceleiasi sarcini de doua persoane care nu comunica intre ele
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).