Motivatie - Diagnoza Organizationala

Extras din referat Cum descarc?

Situatie : In urma administrarii chestionarului AMI in cadrul unui departament al companiei Alpha a fost obtinut urmatorul profil motivational mediu. Departamentul analizat este departamentul de vanzari directe, compania Alpha activeaza in domeniul vanzarii de autoturisme. Departamentul contine 8 membri, dispersiile evaluarilor sunt foarte mici, putem considera ca acest profil mediu este relativ caracteristic pentru toti membrii departamentului.
Analizarea si comentarea profilului motivational mediu obtinut urmare a aplicarii chestionarului AMI departamentului de vanzari din compania Alpha
Vom incepe interpretarea profilului prin evidentierea punctelor forte si zonele care necesita dezvoltare.
Din graficul de mai sus remarcam ca singurul punct forte (stanina 7) al celor 8 membri din deprtamentul de vanzari consta in Orientarea spre competitie (WE). 
Pe de alta parte, remarcam cateva caracteristici care necesita dezvoltare (stanina 2) :
o Siguranta succesului (EZ)
o Flexibilitatea (FX)
o Absorbirea (FL)
o Preferinta pentru dificultate (SP)
De asemenea, slab conturate sunt si urmatoarele dimensiuni (stanina 4) :
o Perseverenta (BE)
o Dominanta (DO)
o Mandria performantei (LS)
o Dorinta de invatare (LB)
o Independenta (SE)
La un nivel mediu, in cadrul staninei 5, se plaseaza dimensiunile :
o Angajamentul (EN)
o Neinfricarea (FU)
o Internalitatea (IN)
o Efortul compensator (KA)
o Autocontrolul si autodisciplina (SK)
o Orientarea spre status (ST)
o Fixarea scopului (ZS)
Este foarte important ca cei 8 membri au un punct forte comun : Orientarea spre competitie. Acest lucru ar putea fi explicat prin insasi natura jobului - vanzarile. In acest domeniu, se pot stabili obiective de performanta individuale si de echipa. Obiectivul de echipa se atinge si este depasit prin competitia membrilor din echipa. Astfel, conform profilului rezultat, remarcam ca angajatii companiei Alpha percep concurenta ca stimulent si motivatie pentru performanta profesionala, sunt intr-o permanenta comeptitie (,,cine a vandut mai mult"), fac comparatii intre ei (,,eu sunt mai bun decat colegul ,,x""), rezultatul mai slab determinandu-i sa faca eforturi sa fie mai buni si mai eficienti decat ceilalti colegi. Dorinta de a fi primii, de a depasi colegii la volumul vanzarilor ii caracterizeaza intrutotul. Orientarea spre competitie poate fi o premisa importanta a succesului, putand genera atat progres, cat si implinirea in cariera personala. Este posibil ca membrii acestei echipe sa fie predominant barbati, deoarece orientarea spre competitie este indeosebi caracteristica unui mediu marcat de valori masculine, agresive si competitive. Pe de alta parte, trebuie avut in vedere faptul ca se poate intampla ca din dorinta de a demonstra ca sunt mai buni decat colegii lor, angajatii sa nu mai fie preocupati sa indeplineasca obiectivele organizatiei. La nivel individual, orientarea spre competitie excesiva poate genera stres si conflict, iar la nivel de organizatie, poate produce disolutia organizatiei, impartirea ei in tabere si chiar polarizarea dupa interese strict personale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivatie - Diagnoza Organizationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!