Motivatia

Extras din referat Cum descarc?

Managerul modern trebuie sa micsoreze costurile, sa fie permanent informat asupra progreselor tehnologice si sa inteleaga dinamica rapidelor schimbari ale pietei si ale cererii clientilor. Activitatea de conducere nu a fost niciodata mai solicitanta. Succesul sau esecul unei organizatii sunt intrinsec legate de modul in care actioneaza angajatii acesteia.
"Din ce in ce mai mult avantajul competitiv al unei organizatii rezida in oamenii sai", afirma un cunoscut specialist in domeniul resurselor umane. Nimic mai adevarat, fara prezenta oamenilor care stiu ce, cand si cum trebuie facut, este imposibil ca organizatiile sa-si atinga obiectivele. Investitia in oameni reprezinta calea cea mai sigura pentru ca o companie sa se dezvolte continuu, iar de acest aspect sunt constienti toti cei care conduc organizatiile, indiferent de marimea acestora.
"Pentru noi, esenta managementului este in mod precis tocmai aceasta arta de a mobiliza si asambla resursele intelectuale ale tuturor angajatilor in interesul firmei.[ ] noi stim ca inteligenta unui manunchi de tehnocrati, cit de inteligenti si de sclipitori ar fi, nu mai este suficienta pentru a le aborda ca surse reale de succes." explica Konusuke Matsushita, directorul companiei cu acelasi nume.
Managerii trebuie sa-si motiveze angajatii, insuflandu-le angajament si dorinta de actiune si incurajandu-le creativitatea; trebuie sa exploateze experienta, energia si aptitudinile diverselor grupuri de angajati si sa alcatuiasca echipe de prima mana pentru a rezolva probleme, pentru a identifica oportunitati si pentru a da sens uriasului volum de informatii disponibile in prezent.
Managerii nu-si pot exercita eficient functia fara a cunoaste in mod serios cauzele ce sustin atitudinile si comportamentul oamenilor cu care lucreaza, personalitatea lor Toate actiunile managerului trebuie sa aiba la baza cunoasterea efectiva a felului in care oamenii se comporta si se schimba realmente si nu a modului in care ar dori el ca ei sa se comporte.
Puterea de a-si schimba comportamentul apartine persoanei al carui comportament incearca sa il modifice conducerea; motivarea este deci un proces care se desfasoara in interiorul unei persoane. Problema managerului este sa gaseasca o strategie prin care sa intre in contact cu starea interioara a angajatului, determinandu-l sa fie motivat, sa actioneze sub impulsul propriilor sentimente. Desi managerii se intreba adesea cum pot motiva pe cineva, nu ei sunt cei care ii motiveaza pe subalterni. Oamenii sunt motivati sau demotivati in functie de starea lor interioara. In incercarea managerilor de a influenta aceasta stare interioara, cea mai potrivita abordare este aceea de a incerca sa influenteze motivarea oamenilor.
Rolul motivatiei nu este doar acela de a-i face pe oameni sa munceasca,ci de a-i face sa munceasca bine, de a-i determina sa-si utilizeze integral resursele fizice si intelectuale. Acolo unde exista motivatie, exista productivitate si performanta, iar oamenii sunt multumiti. Cu alte cuvinte, toata lumea castiga. Motivatia este cruciala in succesul privit nu doar la nivelul organizatiei, ci si la nivelul oricarui departament, proiect sau plan si, indiscutabil, reprezinta unul din cele mai importante domenii de responsabilitate ale unui manager.
Performantele ( P ) sunt rezultatul produsului intre abilitati ( A ) , motivatie ( M ) si rolul ( R ) pe care un individ il joaca intr-o organizatie si sunt simetric exprimate de formula :
P = A X M X R
Teoriile motivarii si practicile aplicate pentru a-i motiva pe oameni pot fi legate amandoua de dimensiunea Individualism-Colectivism.
In S.U.A. motivatiile cele mai eficace sunt considerate cele care provin din necesitatea individului de a-si indeplini obligatiile fata de sine. Termeni ca "autoimplinire" sau "respect de sine" se gasesc pe primele pozitii ale listei de factori motivationali. Intr-o societate mai colectivista, oamenii incearca, in primul rand, sa-si indeplineasca obligatiile fata de grupul natural. Acesta ar putea fi familia, dar constiinta colectiva ar putea fi directionata si catre obiective mai importante: institutia sau tara. Acesti oameni nu sunt preocupati de implinirea propriului eu sau de respectul de sine, ci de nevoia de a lasa o impresie pozitiva in relatiile cu ceilalti membri ai grupului. In literature americana acest factor motivational nu apare.
In 1974 antropologul Ruth Benedict identifica doua tipuri distincte de culturi: cultura de tip "rusine" si cultura de tip "vinovatie", distinctie similara cu "impresie asupra celorlalti", respectiv "respect de sine". Alte dimensiuni relevante pentru motivatie sunt Evitarea incertitudinii si Masculinitate-Feminitate. Tema dominanta a culturii americane din ultimii 20 de ani este:


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivatia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

- Robbins, Stephen P. :Adevarul si numai adevarul despre managementul personalului;
- Prof. Univ. Dr. Ion Ursachi : Management.Editia a II-a.;
- Comportament si performanta : www.business-edu.ro;
- www.initialhr.com.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!