Motivația

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 9829
Mărime: 70.42KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Motivatia

Motivatia in munca implica un comportament al angajatilor caracterizat prin intensitate,orientare si persistenta in indeplinirea sarcinilor.Acest comportament nu deprinde numai de individ sau de contextul in care lucreaza,ci reprezinata o interactiune intre personalitatea individului si mediul de lucru.

Definirea motivatiei:

In literatura de specialitate se gasesc o varietate de definitii ale motivarii, toate la randul lor tratand motivatia ca o fiind o nevoie a individului,a angajatului.Cateva dintre definitiile acceptate in literatura de specialitate sunt:

Motivatia este procesul care activeaza,orienteaza si mentine comportamentul angajatilor spre atingerea unui scop reprezentand ansamblul factorilor dinamici, care determina conduita unui individ .

Motivarea este efortul (fizic sau psihic) îndreptat spre atingerea unui obiectiv.

Motivarea vine din interiorul angajaţilor. Un manager nu le poate cere angajaţilor săi să

fie motivaţi. Tot ce poate face este să creeze în firmă un climat care să motiveze puternic.

Deşi climatul organizaţional este dificil de măsurat, observarea simptomelor lui

(fluctuaţia de personal, prezenţa la lucru, relaţii de muncă) poate indica apariţia unor

probleme care sunt deopotrivă semnele unei motivări reduse a personalului.

Adevărata motivare – automotivarea

Motivaţia unui angajat de a realiza performanţe în muncă şi moralul său sunt

strâns legate. Dacă moralul său este ridicat, există premise ca el să fie motivat în ceea ce

face. Un moral scăzut face ca motivarea să nu poate fi de lungă durată. Pentru perioade

scurte angajaţii pot fi motivaţi prin diferite stimulente materiale sau morale, dar numai un

climat organizaţional bun (care se traduce printr-un moral deosebit al angajaţilor) poate

susţine motivarea lor pe termen lung. Adevărata motivare a personalului vine, de fapt, din

automotivarea sa, rezultatul eforturilor managerului de a crea un climat adecvat în firma.

Aceste eforturi constau în acţiunea asupra a trei factori care determină motivarea

angajaţilor: capacitatea profesională, dorinţa de muncă şi recompensele primite.

Capacitatea profesională

Un angajat care ştie să-şi îndeplinească sarcinile postului este mai motivat decât

altul căruia, deşi nu-i lipsesc dorinţa şi recompensarea, nu are abilităţile necesare pentru a

realiza acele sarcini. Capacitatea profesională se menţine prin asigurarea unei instruiri

adecvate personalului.

Dorinţa de muncă

Fără dorinţa de a realiza ceva, abilităţile de care dispun angajaţii ar rămâne

neutilizate. În acest sens, trebuie precizate clar recompensele obţinute şi modul în care

acestea vor fi măsurate.

Recompensarea

Angajaţii vor lucra mai mult şi mai bine dacă sunt (se simt) răsplătiţi pentru ceea

ce fac. Dacă recompensarea este adecvată, personalul va continua să aibă rezultate bune

şi chiar şi le va îmbunătăţi.

O definitie mai completa este cea oferita de Al.Rosca : prin motivatie intelegem totalitatea mobilelor interne ale conduitei, fie ca sunt innascute sau dobandite, constientizate si neconstientizate , simple trebuinte filozofice sau idealuri abstracte.Motivatia este factorul care determina organismul sa actioneze si sa urmareasca anumite scopuri. Orice act de conduita este motivat, chiar daca, uneori, nu ne dam seama pentru ce motiv facem o actiune sau alta . Nici un act comportamental nu apare si nu se manifesta in sine, fara o anumite incitare, directionare si sustinere energica.

Avantajele motivării sunt:

- calitate sporită a produselor şi serviciilor oferite.

- efort de a vă face pe plac mai mare.

- atitudine pozitivă faţă de firmă.

- respectarea mai atentă a termenelor limită.

- fluctuaţie redusă de personal.

- rate mici ale absenteismului

- creativitate şi asumarea responsabilităţilor.

Motivul motivării

Pentru a reuşi să-şi motiveze angajaţii, orice manager trebuie să ofere un răspuns

întrebării : “de ce aceştia lucrează şi de ce unii dintre ei sunt mai dornici să aibă rezultate

bune în muncă decât alţii?” . Ştiind aceste lucruri, el poate acorda fiecărui angajat acele

beneficii care să îl motiveze cel mai bine.

Baza motivarii este contituita din nevoile individului care nu sunt indeplinite si care ii activeaza comportamentul.Nevoile explica de ce individul actioneaza,dar nu si de ce adopta un anume comportament.Mai multe persoane pot resimtii aceleasi nevoi, dar pot avea comprtamente foarte diferite pentru a le satisface.Increderea in posibilitatile proprii si ale mediului de munca in care actioneaza este elementul principal care orienteaza si sustine comprortamentele.Credinta ca va fii capabil sa indeplineasca anumite sarcini,ca va putea atinge anumite obiective si ca va obtine,in consecinta,ceva care merita constituie pentru un angajat miza care directioneaza procesul.Rezultatele obtinute,care pot fii recompense sau pedepse,in masura in care sunt date la momentul oportun si percepute ca echitabile,si impresiile retinute din experientele anterioare sub forma sentimentului de competenta menin motivatia angajatului.

Preview document

Motivația - Pagina 1
Motivația - Pagina 2
Motivația - Pagina 3
Motivația - Pagina 4
Motivația - Pagina 5
Motivația - Pagina 6
Motivația - Pagina 7
Motivația - Pagina 8
Motivația - Pagina 9
Motivația - Pagina 10
Motivația - Pagina 11
Motivația - Pagina 12
Motivația - Pagina 13
Motivația - Pagina 14
Motivația - Pagina 15
Motivația - Pagina 16
Motivația - Pagina 17
Motivația - Pagina 18
Motivația - Pagina 19
Motivația - Pagina 20
Motivația - Pagina 21
Motivația - Pagina 22
Motivația - Pagina 23
Motivația - Pagina 24
Motivația - Pagina 25
Motivația - Pagina 26
Motivația - Pagina 27
Motivația - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Motivatia.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul recompenselor la Hotel Select Iași

Cap1. Analiza şi descrierea posturilor 1.1 Prezentarea firmei Denumire societate: SC SELECT GRUP SA Domeniul de activitate: Hotelier Adesa...

Managementul recompenselor în instituțiile publice

INTRODUCERE Am abordat tema „Managementul recompenselor în intituţia publică“ deoarece recompensarea angajaţilor este un domeniu de activitate...

Politici de Recompense

Managementul recompenselor este procesul de elaborare si implementare a strategiilor, politicilor si sistemelor de recompensare care permit...

Recompensele

1. INTRODUCERE • literatura de specialitate indică o serie de elemente care conduc la satisfacţia în muncă, dintre care cele mai importante sunt:...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Resurselor Umane

După procesul de selecţie şi decizia de selecţie pozitivă, angajatul urmează calea adaptării(AP) şi integrării profesionale (IP), care este...

Managementul Resurselor Umane

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 1. Conceptii privind particularitatile Managementului Resurselor Umane Managementul...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Motivație

CAP.I. MOTIVATIA-CONSIDERATII GENERALE I.1. INTRODUCERE - CONCEPTUL DE MOTIVATIE Termenul de motivatie a apãrut in literatura de specialitate in...

Motivația activității de voluntariat

Introducere Dupa 1989, o data cu democratizarea societatii romanesti, au inceput sa se dezvolte organizatiile cu caracter non-profit. În timpul...

Motivația Învățării la Școlarul Mic

Introducere Motivaţia reprezintă un proces psihic important pentru că ea impulsionează, declanşează acţiunea, iar acţiunea prin intermediul...

Motivație și recompense în administrația publică

I. Motivatia 1.1. Continutul si natura motivatiei Motivatia omului pentru muncă pentru muncă reprezintă un concept esential în domeniul...

Motivatie și Recompense în Administratia Publica

Motivatia 1.1 Formele motivatiei Motivatia poate imbraca mai multe forme, in functie de elementul generator. Acestea se clasifica – de regula- in...

Motivația la nivel de management al organizației

1. Motivatia, rolul in organizatie, tipuri,, forme si surse ale acesteia. Motivatia constituie temeiul comportamentelor si activitatilor pe care...

Motivația Invățării Școlare

Introducere Epoca in care traim este dominate de puternica expansiune a stiintei si tehnicii in toate sectoarele de activitate si de accelerarea...

Ai nevoie de altceva?