Motivarea Personalului

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat
Sunt foarte multe articole si carti pe tema motivarii personalului ale caror autori au fost persoane importante in domeniul managamentului.
Aceasta lucrare isi propune sa prezinte importanta motivarii personalului si ce modalitati de motivare inedite gasim in diferite companii. De asemenea sunt prezentate si idei proprii de motivare a personalului.
Cuvinte cheie
Motivare; personal; motivatie; cultura organizationala; manager.
Introducere
Potrivit Dictionarului explicativ al limbii romane, motivatia reprezinta insumarea tuturor motivelor sau mobilurilor care determina pe cineva sa intreprinda o anumita actiune sau sa tinda spre anumite scopuri.
Succesul sau esecul intreprinderilor sunt strans legate de modul in care actioneaza angajatii acestora. Managerii sunt responsabili de motivarea personalului, trebuind sa le transmita acestora dorinta de actiune si implicare. Exista insa metode de motivare a personalului de natura non-economica care sa reuseasca sa il motiveze si sa il ambitioneze pe acesta?
Motivatia
Principalul rol al motivatiei este acela de a-i face pe angajati sa munceasca bine,de a-i face sa-si foloseasca integral resursele intelectuale si fizice. Performanta si productivitatea sunt direct influentate de nivelul de motivare al personalului. 
Conform autorului Stoeber Joachim (2013), Perfectionism and workaholism in employees: The role of work motivation, cultura organizationala in sine are un rol important in asigurarea unui cadru propice pentru factorii motivationali de lucru. In plus fata de motivare, cultura organizacionala faciliteaza aspectele cruciale ale vietii organizationale, cum ar fi unitatea in randul angajatilor si bunastarea generala.
Potrivit autorului Chun-Fang Chiang (2008), An expectancy theory model for hotel employee motivation, literatura de specialitate defineste diferite tipuri de practici traditionale motivationale care sunt considerate conectate la sistemul de recompense, cum ar fi: promovarea, concediul, plata pentru performanta si realizari personale. Practicile inovatoare de motivare sunt, pe de alta parte, descrise ca imbunatatirea mediului de lucru , organizarea muncii si locurile de munca in sine. Motivul pentru care au fost introduse aceste noi practici este ca acestea sunt legate de productivitatea si satisfactia angajatilor.
Punctul crucial al motivatiei este ca fara ea angajatii devin ineficienti si costisitori. Astfel, managerii trebuie sa gaseasca instrumente adecvate care sa motiveze angajatii.
In prezent, practicile traditionale motivationale, cum ar fi stimulentele financiare si de promovare s-au dovedit a fi nepotrivite. Cu toate acestea, practicile inovatoare nu au fost inca adoptate pe scara larga, chiar daca succesul lor a fost dovedit de mai multe studii. Reticenta managerilor in luarea si utilizarea de masuri inovatoare in paralel cu practicile traditionale motivationale ar putea fi din cauza urmatoarele motive: in primul rand, practicile alternative si impactul acestora nu sunt bine cunoscute de catre manageri. In al doilea rand, cultura organizationala actuala nu are suport pentru utilizarea de practici inovatoare. In al treilea rand, este rezistenta naturala de a schimba, ceea ce implica faptul ca, in multe cazuri, oamenilor le este frica de lucruri noi si prin urmare nu sunt de acord cu noi practici motivationale.
Potrivit autorului Sirota David (2010), Motivarea angajatilor: cum creste performanta companiei odata cu entuziasmul oamenilor, cultura isi are radacinile in diferite surse , inclusiv in aspectele nationale, regionale si organizationale care pot influenta o companie. Aceste aspecte formeaza cultura organizationala , care , la randul lor , pot fi clasificate in diferite moduri. In general , cultura organizationala joaca un rol important. Aceasta ofera un cadru in care managerii pot implementa unele instrumente de motivare care afecteaza modul in care angajatii se comporta.
Prin urmare , practicile motivationale utilizate in cadrul unei organizatii joaca un rol vital in atragerea de muncitori si in concurenta crescuta de pe piete.
In aceasta noua era de invatare si dezvoltare , succesul organizatiei si competitivitatea depind in principal de imbunatatirea continua a performantei, prin reducerea costurilor, imbunatatirea si crearea de noi produse si procese, imbunatatirea calitatii si productivitatii si capacitatea de a fi primul pe piata. Cu toate acestea, multe practici de management al resurselor umane sunt implicate in dezvoltarea resurselor interne, cat si externe, dar formarea este considerata a fi o activitate vitala pentru a avea personal calificat, flexibil si bine pregatit.
Conform diferitilor autori Sirota David (2010), Wilson, Jerry (2007), formarea este considerata ca fiind una dintre cele mai importante procese dintre functiile de management din organizatii. Aceasta joaca un rol critic in mentinerea si dezvoltarea capacitatilor atat ale angajatilor individual cat si a organizatiei ca un intreg si contribuie la procesul organizatoric deasemenea. In prezent, lumea afacerilor este caracterizata, printre altele, de o crestere a competitivitatii, globalizarea pietei, progresele tehnologice continue si schimbari in organizarea muncii, prin urmare, supravietuirea unei companii implica urmarirea de avantaje competitive durabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivarea Personalului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!