MOP - studiu de caz

Extras din referat Cum descarc?

America a dat lumii denim-ul. Asia l-a inlocuit cu marfa ieftina. Europa incearca sa riposteze. Cateva companii europene dezvolta noi tehnici care le pot permite sa fabrice noi modele vestimentare din denim la preturi mai mici. Piata este mare dar ingusta. Americanii isi cumpara in medie 2 perechi de jeansi pe an ; europenii cumpara 2 perechi la fiecare 18 luni.
Denim-ul este o tesatura din bumbac,  ata din tesatura fiind tratata cu o vopsea speciala indigo. In jur de 400 fire de tesatura sunt rasucite intr-o franghie si puse intr-o baie de vopsea neagra la 80C. Franghiile sunt trase apoi intr-o serie de bai reci continand lichid indigo.  La inceput faranghia capata o nuanta verde dar cerneala se oxideaza si astfel se ajunge la familiara culoare albastra.
Comanii din Italia, Germania si Belgia au cheltuit foarte mult pentru a inlocui munca manuala cu una automata facuta de roboti pentru a reduce pretul de fabricatie. Cum piata tesaturilor se schimba foarte repede, producatorii trebuie sa reinvesteasca in fiecare an multi bani.
Vopseaua indigo a fost fabricata prima data sintetic de catre firma germana BASF in Ludwigshafen in 1897, insa celelalte operatii principale ale procesului de fabricare a denimului s-au dezvoltat mult mai devreme, incepand cu 1767 cand a fost inventata ,,masina de filat". In 1800 erau necesare 100 de ore pentru a produce 100 de fire de tesatura, dar pana in 1900 timpul s-a redus la doar 10 ore, iar astazi dureaza mai putin de o ora.
In ultimii 5 ani, singura fabirca din Italia si-a redus numarul de angajati la jumatate dar


Fisiere in arhiva (1):

  • MOP - studiu de caz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!