Modele de Leadership Europene in Antreprenoriatul Inovativ

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Comunitatea globala de afaceri investeste constant in module de training cu focus pe stimularea potentialului de leadership al angajatilor. Regulile "jocului" se reinventeaza de la an la an, odata cu cresterea concurentei si a posibilitatilor de marketing. Tocmai de aceea inovatia, care se masoara in rezultate palpabile, a devenit imperativa in viziunea de afaceri.
In ultimul deceniu, schimbarile structurale din punct de vedere economic s-au intensificat. Competitia la nivel global s-a intensificat, astfel asistam la un transfer al locurilor de munca din nordul in sudul Americiii, din vestul in estul Europei (fostele tari socialiste). In Africa, Lumea Araba, Asia apar noi piete de desfacere. Corporatiile multinationale din lumea industrializata vor putea sa castige aceasta cursa doar in masura in care vor avea o strategie buna pentru a-si imbunatati capacitatile de inovare.
Din punct de vedere macroeconomic, inovatiile au demonstrat ca au un impact pozitiv asupra dezvoltarii corporatiilor, ,, Inovatiile sunt factori cheie in succesul afacerii si constituie cel mai important factor in cresterea profitabilitatii companiei" ( Christensen si Raynor , 2003; A. T. Kearney 2002). Tehnologiile, produsele, ideile noi sunt si vor fi intotdeauna importante pentru supravietuirea economica a tuturor corporatiilor. 
Din pacate pentru corporatii, eforturile facute de acestea pentru a implementa diferite inovatii, idei, tehnologii tind sa fie ineficiente.In Germania de pilda se irosesc anual 40 de miliarde de euro ( Friedmann si Maurer, 2003). Luam ca exemplu si Romania, in care, in anul 2011 o treime din companii a avut pierderi, acestea fiind datorate greselilor grave de management, incapacitatilor de adaptare la noul context economic de dupa criza, inclusiv scaderii pietei pe care activeaza.
In prezent asistam la o noua modelare a geografiei cunoasterii economice, sociale, tehnologice si militare a lumii, ceea ce se intampla este, nici mai mult nici mai putin, prabusirea civilizatiei industriale a planetei si prima aparitie fragmentara a unei noi ordini sociale, dramatica si complet noua : o civilizatie supraindustriala care va fi tehnologica, dar nu va mai fi industriala" ( A. Toffler - Spasmul economic. Raport despre Eco-Spasm).
Conceptia de inovatie
Inovatia se refera la ceva nou, care nu a mai existat in trecut si care isi pune amprenta asupra vietii de zi cu zi, implicit asupra economiei. Inovatia trebuie abordata in mod sistematic, ea implica: stiinta, tehnologie, spirit de initiativa, principii economico-financiare, management. Procesul de inovatie ofera produsului nou o alta valoare intelectuala, un nou design si un avans tehnologic suficient pentru a asigura succesul comercial, procesul fiind prezent pe tot globul indiferent de stadiul lor de dezvoltare, devenind mai performant in statele care depind de piata externa.Exemple de inovatii sunt telefonul lui Bell, fabricarea primului automobil al lui Benz si Daimler, construirea PC-ului de catre IBM (van Dulken, 2000).
Inovarea defineste atat un proces, cat si un rezultat al procesului, este o activitate diversificata care implica mai multe comportamente si numeroase interactiuni, care in functie de contextul utilizat poate avea acceptiuni diferite. Inovarea include toate oportunitatile, masurile stiintifice, tehnice, comerciale si financiare necesare pentru a asigura succesul realizarii, dezvoltarii si comercializarii materialelor si produselor noi sau imbunatatite. Cu alte cuvinte, inovarea cuprinde toate domeniile de activitate, inclusiv pe acelea care definesc functiile intreprinderii. Altfel spus, inovarea cuprinde activitati tehnice si netehnice.
Multi oameni fac confuzie intre termenul de inovatie cu cel de inventare. Acesti doi termeni, desi asemanatori, nu sunt identici. In timp ce inventarea inseamna creearea unui produs aproape de la zero si fiind foarte diferit fata de celelalte existente pe piata, inovarea reprezinta aducerea impreuna a mai multor concepte/idei deja existente pe piata si combinarea lor astfel incat sa se obtina un nou produs. Un exemplu al inovarii ar reprezenta iPod-ul care practic reprezinta o combinatie intre vechiul walkman din anii '90 cu stick-ul de memorie. Aceasta de altfel a reprezentat strategia lui Steve Jobs, care stia cum sa isi vanda marfa, luand tehnologii deja existente, ambalandu-le si prezentandu-le intr-o maniera care sa atraga clientul. El reusea sa faca oamenii sa isi doreasca lucruri pe care initial nu le-au vrut, desi erau disponibile pe piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modele de Leadership Europene in Antreprenoriatul Inovativ.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!