Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4260
Mărime: 1.74MB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Geografie Economica, ASE, Facultatea Comert, anul III

Extras din referat

Introducere

Comunitatea globală de afaceri investește constant în module de training cu focus pe stimularea potențialului de leadership al angajaților. Regulile “jocului” se reinventează de la an la an, odată cu creșterea concurenței și a posibilităților de marketing. Tocmai de aceea inovația, care se măsoară în rezultate palpabile, a devenit imperativă în viziunea de afaceri.

În ultimul deceniu, schimbările structurale din punct de vedere economic s-au intensificat. Competiția la nivel global s-a intensificat, astfel asistăm la un transfer al locurilor de muncă din nordul în sudul Americiii, din vestul în estul Europei (fostele țări socialiste). În Africa, Lumea Arabă, Asia apar noi piețe de desfacere. Corporațiile multinaționale din lumea industrializată vor putea să câștige această cursă doar în măsura în care vor avea o strategie bună pentru a-și îmbunătăți capacitățile de inovare.

Din punct de vedere macroeconomic, inovațiile au demonstrat că au un impact pozitiv asupra dezvoltării corporațiilor, „ Inovațiile sunt factori cheie în succesul afacerii și constituie cel mai important factor în creșterea profitabilității companiei” ( Christensen și Raynor , 2003; A. T. Kearney 2002). Tehnologiile, produsele, ideile noi sunt și vor fi întotdeauna importante pentru supraviețuirea economică a tuturor corporațiilor.

Din păcate pentru corporații, eforturile făcute de acestea pentru a implementa diferite inovații, idei, tehnologii tind să fie ineficiente.În Germania de pildă se irosesc anual 40 de miliarde de euro ( Friedmann și Maurer, 2003). Luăm ca exemplu și România, în care, în anul 2011 o treime din companii a avut pierderi, acestea fiind datorate greșelilor grave de management, incapacităților de adaptare la noul context economic de după criză, inclusiv scăderii pieței pe care activează.

În prezent asistăm la o nouă modelare a geografiei cunoașterii economice, sociale, tehnologice și militare a lumii, ceea ce se întâmplă este, nici mai mult nici mai puțin, prăbușirea civilizației industriale a planetei și prima apariție fragmentară a unei noi ordini sociale, dramatică și complet nouă : o civilizație supraindustrială care va fi tehnologică, dar nu va mai fi industrială” ( A. Toffler – Spasmul economic. Raport despre Eco-Spasm).

Concepția de inovație

Inovația se referă la ceva nou, care nu a mai existat în trecut și care își pune amprenta asupra vieții de zi cu zi, implicit asupra economiei. Inovația trebuie abordată în mod sistematic, ea implică: știință, tehnologie, spirit de inițiativă, principii economico-financiare, management. Procesul de inovație oferă produsului nou o altă valoare intelectuală, un nou design și un avans tehnologic suficient pentru a asigura succesul comercial, procesul fiind prezent pe tot globul indiferent de stadiul lor de dezvoltare, devenind mai performant în statele care depind de piața externă.Exemple de inovaţii sunt telefonul lui Bell, fabricarea primului automobil al lui Benz şi Daimler, construirea PC-ului de către IBM (van Dulken, 2000).

Inovarea definește atât un proces, cât și un rezultat al procesului, este o activitate diversificată care implică mai multe comportamente și numeroase interacțiuni, care în funcție de contextul utilizat poate avea accepțiuni diferite. Inovarea include toate oportunitățile, măsurile științifice, tehnice, comerciale și financiare necesare pentru a asigura succesul realizării, dezvoltării și comercializării materialelor și produselor noi sau îmbunătățite. Cu alte cuvinte, inovarea cuprinde toate domeniile de activitate, inclusiv pe acelea care definesc funcțiile întreprinderii. Altfel spus, inovarea cuprinde activități tehnice și netehnice.

Mulți oameni fac confuzie între termenul de inovație cu cel de inventare. Acești doi termeni, deși asemănători, nu sunt identici. În timp ce inventarea înseamnă creearea unui produs aproape de la zero și fiind foarte diferit față de celelalte existente pe piață, inovarea reprezintă aducerea împreună a mai multor concepte/idei deja existente pe piață și combinarea lor astfel încât să se obțină un nou produs. Un exemplu al inovării ar reprezenta iPod-ul care practic reprezintă o combinație între vechiul walkman din anii ’90 cu stick-ul de memorie. Aceasta de altfel a reprezentat strategia lui Steve Jobs, care ştia cum să îşi vândă marfa, luând tehnologii deja existente, ambalându-le şi prezentându-le într-o manieră care să atragă clientul. El reuşea să facă oamenii să îşi dorească lucruri pe care iniţial nu le-au vrut, deşi erau disponibile pe piaţă.

Preview document

Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 1
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 2
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 3
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 4
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 5
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 6
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 7
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 8
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 9
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 10
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 11
Modele de Leadership Europene în Antreprenoriatul Inovativ - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Modele de Leadership Europene in Antreprenoriatul Inovativ.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?