Modele ale schimbării organizaționale

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2983
Mărime: 45.51KB (arhivat)
Publicat de: Dora Scurtu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

1.Modelul de schimbare al lui Lewin

Prin acest model K. Lewin a încercat să explice care sunt etapele pe care le parcurge o organizaţie în cadrul procesului de schimbare organizaţională,aplicat şi în cazul culturii organizaţionale, în trecerea de la o situaţie iniţială,de fapt, la una viitoare, dorită

Schema proceselor, pe care le parcurge o organizaţie pentru a-şi atinge obiectivele stabilite pentru schimbărilerespective, este următoarea

Stare initiala

dezghetare

schimbare

reinghetare

Stare finala

Starea initiala este situaţia existentăla un moment dat în cadrul firmei şi care

nu mai este în concordanţă cu cerinţele externe şi interne ale organizaţiei.

Ca urmare a disfuncţionalităţilor tot mai acute ce apar în această perioadă începe să apară ca evidentă necesitatea introducerii unor schimbări de anumită amplitudine

în cadrul firmei.

Dezgheţarea reprezintă etapa în care cea mai mare parte a salariaţilor conştientizează aceastănevoie de schimbare şi care ar fi consecinţele neimplicării lor rapide în acest proces.

Este de dorit ca managerii să reuşească să reliefeze lipsa de performanţă a organizaţiei, problemele ce se perpetuează şi lipsa tot mai mare de satisfacţie a personalului din participarea la procesul muncii.

Un alt element important ce trebuie avut în vedere în această perioadă este acela de a prezenta un plan de acţiune realist, atractiv, care să se bucure de sprijinul celei mai mari părţi a salariaţilor.

Pentru aceasta, ei vor dori să stie cum vor fi afectaţi de noile schimbări, ce repercusiuni vor avea ele asupra statutului prezent deţinut etc. Înainte de a se angrena în procesul de schimbare, o mare parte a salariaţilor vor încerca să compar câştigurile ce le vor obţine din introducerea schimbărilor preconizate cu sacrificiile, eforturile ce le sunt solicitate.

De aceea începutul procesului deschimbare este deosebit de important şi el se bazează în mare măsură pe credibilitatea pe care reuşeşte să o construiască echipa managerială

Schimbarea este etapa în care se introduc modificările preconizate,toate elementele de noutate, de natură să contribuie la creşterea funcţionalităţii şi performanţelor firmei. Aceste schimbări pot proveni dintr-o diversitate de domenii: tehnic, economic, managerial, social etc.Ca regulă, se recomandă să se înceapă cu schimbările de mai mică anvergură dar care să aibă cele mai mari şanse de succes, pentru a transmite o serie de mesaje clare, simbolice referitoare la capacităţile echipei manageriale şi la şansele de succes ale acesteia.

Reîngheţarea este procesul prin care managerii firmei încearcă să instituţionalizeze schimbările introduse. Acest lucru se realizează prin reconceperea unor sisteme, proceduri de acţiune,şi/sau prin organizarea unor prezentări şi cursuri ce sunt axate asupra explicitării schimbărilor introduse, a stadiului în care se aflăacestea, a dezvoltării de noi abilităţi pentru personal, astfel încât acesta să valorifice cât mai bine noile condiţii de lucru.Această etapă este necesară pentru a consolida schimbările introduce şi a minimiza tendinţa unei părţi a personalului de a se întoarce către starea initiala sau de a opera cu aceleaşi proceduri,obiceiuri,etc.considerate neproductive de către manageri.

Starea finală este situaţia dorită, considerate de către iniţiatorii schimbării şi în care firma este capabilă să funcţioneze la parametrii superiori, oferind performanţe mult mai bune decât în situaţia anterioară.Modelul lui Lewin este un model care explică în cinci etape procesul de schimbare organizaţională. Este un model logic, care prezintă lanţul transformărilor pe care o organizaţie trebuie să le parcurgă de la o situaţie existent la una dorită,previzionată.Etapele prezentate pot fi urmărite în cea mai mare parte a proceselor de schimbare, indiferent de natura organizaţiilor şi a schimbărilor propuse.Aceste etape trebuie să fie însă detaliate în planuri de acţiune bine definite,care să concentreze resursele organizaţiei pe direcţiile principale de acţiune,astfel încât obiectivele stabilite să poată să fie realizate corespunzător.

Preview document

Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 1
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 2
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 3
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 4
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 5
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 6
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 7
Modele ale schimbării organizaționale - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Modele ale Schimbarii Organizationale.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Modele de schimbare într-o organizație

Introducere Multi dintre noi considera schimbarea ca fiind solicitanta, dificila si incomoda. Totusi, in mediul actual de afaceri, castigarea si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul ca știință și definiție

MANAGEMENTUL CA STIINTA SI DEFINITIE, CONCEPTE, SCOLI IN DOMENIUL MANAGEMENTULUI Managementul a fost prezent in activitatea oamenilor din cele mai...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Relația dintre logistică și marketing

1.Interfata dintre logistica si marketing La inceputul secolului, a fost o perioada cand functiunile grupate astazi sub denumirea de logistica...

Strategia de schimbare organizațională

Conceptul de schimbare Schimbare organizatorică sau managementul schimbarii Schimbarea este un imperativ al lumii sociale şi economice iar în...

Schimbarea Organizațională

Introducere Noţiunea de schimbare organizaţională este una complexă, care de-a lungul timpului a fost definită în diverse moduri. În continuare,...

Rezistența la schimbare

Rezistenţa la schimbare 1.1. Introducere Intr-un mediu economic intr-o continua schimbare, cel care nu se adapteaza este „scos din joc”. Si cele...

Cultura Organizațională în Instituțiile din Sectorul Public

1.Prezentarea generala a conceptului de cultura organizationala Termenul de cultura provine din antropologie. El a fost utilizat pentru a...

Cultura organizațională - definire, tipologii, factori de influență, forme de manifestare în instituțiile publice românești

Definirea conceptelor În procesul transformărilor care au loc în societatea contemporană, un rol aparte îi revine culturii organizaţionale. Fiind...

Managementul schimbării la societatea SC Sind Tour Trading SRL

Rezumat În această lucrare ştiinţifică va fi prezentată o schimbare a strategiei de dezvoltare a societăţii S.C.SIND Tour Trading S.R.L. în...

Managementul Schimbării - Factor Decisiv în Asigurarea Viabilității Firmei

MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII - FACTOR DECISIV ÎN ASIGURAREA VIABILITĂŢII FIRMEI I. INTRODUCERE Caracteristica generala a lucrarii Realitatea...

Ai nevoie de altceva?