Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2558
Mărime: 17.69KB (arhivat)
Publicat de: Mihnea Danciu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

”Firmele trebuie să se trezească la realitate și să înțeleagă că au un nou șef: clientul!”

Kotler

Afirmațiile renumitului specialist în domeniul calității totale, Joseph N. Kelada, potrivit cărora ”satisfacerea nevoilor clienților în ceea ce privește calitatea produsului sau serviciului, livrarea cantității cerute, la momentul și locul dorite, la un cost cât mai mic pentru client, în condițiile unor relații agreabile și eficiente cu acesta și ale unui sistem administrativ fără erori, începând cu elaborarea comenzii și până la plata facturii”, ar trebui să reprezinte moto-ul oricărei organizații. În acest sens produsul oferit trebuie sa-l entuziasmeze pe client, el trebuie să fie încântat de serviciul care i se oferă și niciodată să nu se piardă din vedere faptul că acesta are prioritate absolută.

Datorită multitudinii de tipuri de clienți și preferințe ale acestora, în mod inevitabil vor exista și clienți care vor avea de reclamat diverse aspecte legate de produsul sau serviciul achiziționat.

Pentru o bună cunoaștere a cerințelor clienților, în cadrul organizației trebuie să existe un proces eficace și eficient de tratare a reclamațiilor, de care pot beneficia organizația și clienții săi, reclamanții, precum și alte părți interesate.

Informațiile care se obțin prin procesul de tratare a reclamațiilor ajută la îmbunătățirea produselor și serviciilor, contribuind la remedierea aspectelor care nu au acoperit în totalitate așteptările clienților. Atunci când reclamațiile sunt tratate corespunzător, rezultatul este o îmbunătățire a reputației organizației, indiferent de mărime, localizare și sector de activitate.

Un proces eficace și eficient de tratare a reclamațiilor reflectă atât necesitățile organizațiilor (care furnizează produse), cât și ale celor ce primesc aceste produse.

SR ISO 10002: 2005 furnizează îndrumări pentru proiectarea și implementarea unui proces eficace și eficient de tratare a reclamațiilor pentru toate tipurile de activități comerciale și necomerciale, inclusiv cele referitoare la comerțul electronic și poate îmbunătăți performanța viitoare în domeniul tratării reclamațiilor și creșterea satisfacției clienților.

Odată cu aderarea la Uniunea Europeană, româniei i se deschid nenumărate posibilități de schimburi comerciale care presupun nu numai piețe de desfacere a produselor și serviciilor autohtone dar mai ales stabilirea de legături cu clienți din ce în ce mai selectivi și mai preciși în preferințe. Din acest motiv tratarea reclamațiilor printr-un proces așa cum este descris în acest standard internațional, poate îmbunătăți satisfacția clientului, asigurând competitivitatea organizațiilor românești și pe piața internațională, nu doar în interiorul României. Incurajarea feed-back-ului de la client, inclusiv reclamații, în cazul în care clienții nu sunt satisfăcuți, pot oferi ocazii de a menține sau îmbunătăți loialitatea și aprecierea clientului și de a îmbunătăți competitivitatea la nivel național și internațional.

Un proces de tratare a reclamațiilor poate fi utilizat de organizații de toate mărimile și în toate sectoarele de activitate. Multe dintre întreprinderile mici au resurse limitate pentru a se dedica stabilirii și menținerii unui proces de tratare a reclamațiilor, motiv pentru care necesită îndrumări specifice pentru punerea la punct a cestui proces.

In general un proces de tratare a reclamațiilor are în vedere următoarele aspecte:

 Sporirea satisfacției clientului prin crearea unui mediu orientat către client, care este deschis feed-back-ului (inclusiv reclamațiile), rezolvarea oricărei reclamații permite și sporirea abilității organizației de a-si îmbunătăți produsul și serviciul furnizate clientului;

 Implicarea și angajamentul managementului de vârf prin achiziția și utilizarea adecvată a resurselor, inclusiv instruirea personalului;

 Recunoașterea și rezolvarea nevoilor și așteptărilor reclamanților;

 Punerea la dispoziția reclamanților a unui proces al reclamațiilor deschis, eficace și ușor de utilizat;

 Analizarea și evaluarea reclamațiilor pentru a îmbunătăți calitatea produsului și a serviciului furnizat clientului;

 Auditarea procesului de tratare a reclamațiilor;

 Analizarea eficacității și eficienței procesului de tratare a reclamațiilor.

Preview document

Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 1
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 2
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 3
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 4
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 5
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 6
Modalități de soluționare a reclamațiilor clienților - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Modalitati de Solutionare a Reclamatiilor Clientilor.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Probleme strategice în implementarea managementului de relații cu clienții

Cuvinte cheie: Relatii cu clientii, informarea clientilor, integrare, Regatul Unit Rezumat. Numarul de implementari ale managementului relatiilor...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Contribuții privind asigurarea calității în serviciile bancare din România

Introducere 16 CAPITOLUL 1 – PREOCUPARI ACTUALE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANA SI LA NIVEL...

Ingineria calității

CAPITOLUL I – PREZENTAREA ORGANIZATIEI SC. PETROM. S.A 1.1. Domeniu de activitate si misiune Petrom S.A este cea mai mare companie românească de...

Management administrație publică

Capitolul 1. Date teoretice privind problemele de calitate. 1.1 Scurt istoric. Notiunea de calitate. Parerea tehnicienilor cu privire la...

Asigurările de Bunuri

Introducere În ciuda eforturilor făcute de unii oameni de ştiinţă pentru descoperirea primelor operaţiuni de asigurări, acestea nu au putut fi...

Eseu - Victoria Banc

Obiectivele lucrarii, scurte concluzii Ideia fondării unei bănci comerciale a apărut în anul 1989, în perioada restructurărilor şi reformărilor...

Modalități de Soluționare a Reclamațiilor Clienților

CAPITOLUL I. NOTIUNI GENERALE DESPRE CLIENŢI SI CONSUMATORI Pentru a-si procura bunuri sau servicii, consumatorii intra in relatii cu persoane...

Intermediari în asigurări

Proiectul este realizat la disciplina “Reglementãri in asigurãri” şi se intituleazã “Intermediarii ĩn asigurãri”. Proiectul are o parte...

Asigurările de Bunuri

Capitolul IIntroducere în universul asigurărilor Secţiunea 1. Istoricul asigurărilor Tehnicile asigurării au apărut în civilizaţiile din Asia şi...

Ai nevoie de altceva?