Misiuni UE in Atalanta - Pirateria din Atalanta

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
Operatiunea Atalanta
CAPITOLUL II
Pirateria maritima: consolidarea capacitatii de reactie a UE
II.1. Natura multidimensionala a problemei pirateriei
II.2. Actiunile UE
II.3. O reactie mai coordonata UE
CAPITOLUL III
Concluzii
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Operatia ATALANTA, lansata la data de 8 decembrie 2008, se desfasoara in conformitate cu rezolutiile 1814, 1816, 1838 si 1846 ale Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite. Operatiunea a fost prelungita de catre Consiliul European pana in decembrie 2014 si are urmatoarele obiective: protejarea navelor din World Food Programme, acordarea de ajutor umanitar si protejarea navelor de transport maritim ale Misiunea Uniunii Africane in Somalia; descurajarea, prevenirea si reprimarea actelor de piraterie si de jaf armat; protejarea navelor vulnerabile; monitorizarea, de asemenea, a activitatilor de pescuit din largul coastelor Somaliei.
Aceasta misiune reprezinta prima participare a unei nave militare romanesti la o operatie impotriva pirateriei dar si prima prezenta a Fortelor Navale Romane la o misiune in Emisfera Sudica, in zona Oceanului Indian, demonstrand faptul ca marinarii militari isi adapteaza continuu modul de actiune la contextual actual al mediului de securitate. 
Pregatirea misiunii a inceput cu mult timp inainte, fiind implicate toate structurile din Statul Major al Fortelor Navale, si s-a incheiat la Centrul NMIOTC (NATO Maritime Interdiction Operational Trening Center din Souda, Insula Creta, unde echipajul si nava au fost evaluate aspura modului de actiune in lupta impotriva pirateriei navale de catre specialistii NATO.
Operatia ATALANTA, lansata la data de 8 decembrie 2008, se desfasoara in conformitate cu rezolutiile 1814, 1816, 1838 si 1846 ale Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite. Operatiunea a fost prelungita de catre Consiliul European pana in decembrie 2014 si are urmatoarele obiective: protejarea navelor din World Food Programme, acordarea de ajutor umanitar si protejarea navelor de transport maritim ale Misiunea Uniunii Africane in Somalia; descurajarea, prevenirea si reprimarea actelor de piraterie si de jaf armat; protejarea navelor vulnerabile; monitorizarea, de asemenea, a activitatilor de pescuit din largul coastelor Somaliei.
CAPITOLUL II
II.1. Natura multidimensionala a problemei pirateriei 
Complexitatea fenomenului 
Dupa cinci ani in care atacurile piratilor asupra navelor comerciale s-au inmultit in Golful Aden, bazinul somalez, Marea Arabiei si Oceanul Indian, datele statistice recente ar putea crea confuzii, in sensul ca s-ar putea crede ca fenomenul pirateriei se afla sub control. O asemenea concluzie ar fi gresita, deoarece nu ar tine seama de efectul de imitatie si de accentuarea fenomenului in Africa de Vest. Problema pirateriei este din pacate una mondiala, ea fiind intalnita de asemenea in Indonezia, Stramtoarea Malacca/Singapore, Marea Chinei de Sud si America de Sud. Conform datelor disponibile la 24 septembrie 2012, s-au inregistrat 50 de incidente in Somalia, 34 in Golful Guineei si 51 in Indonezia. 
Utilizarea navelor-mama le-a permis piratilor sa actioneze mai eficient. Schimbarea permanenta a tacticilor, echipamentele care faciliteaza identificarea tintelor si instrumentele care permit spargerea camerelor de siguranta blindate de la bordul navelor i-a facut pe pirati mai agresivi, mai priceputi si mai violenti, lucru care a dus uneori la moartea unor navigatori. 
Pirateria ia nastere ca o problema maritima, pentru a se transforma apoi intr-o chestiune umanitara, comerciala si de economie globala, care afecteaza consumatorii de pe intreg globul. Costurile acestui fenomen ar putea exploda in situatia intreruperii lantului de aprovizionare cu alimente si energie, daca comunitatea internationala nu va combate eficient activitatile de piraterie sau daca sindicatele marinarilor vor refuza navigatia in zonele grav afectate de acest fenomen. Aceste zone sunt strabatute anual de optsprezece mii de nave. Pirateria in Golful Aden/Cornul Africii constituie o amenintare strategica pentru UE, ea afectand circulatia pe principalul coridor Europa-Asia. Pentru a evita Canalul Suez, companiile folosesc din ce in ce mai des ruta care trece pe la Capul Bunei Sperante. Pirateria a devenit o activitate criminala foarte profitabila si o ,,cariera" atractiva pentru tinerii din zona.


Fisiere in arhiva (1):

  • Misiuni UE in Atalanta - Pirateria din Atalanta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

http://civitaspolitics.org/2012/03/20/la-vanatoare-de-pirati/
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+MOTION+B7-2012-0223+0+DOC+XML+V0//RO#_part1_ref1
http://www.defensa.gob.es/areasTematicas/misiones/enCurso/misiones/mision_09.html
http://www.resboiu.ro/tag/participarea-fregatei-regele-ferdinand-in-cadrul-misiunii-atalanta/
http://www.consilium.europa.eu/eeas/security-defence/eu-operations/eunavfor-somalia?lang=en


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!