Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4988
Mărime: 34.33KB (arhivat)
Publicat de: Olga Pătrașcu
Puncte necesare: 8
Specializarea: Administraţie Publică

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 – Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Iaşi 3
  2. 1.1 Scurt istoric 3
  3. 1.2 Obiect de activitate 4
  4. 1.3 Relaţii funcţionale interne şi externe 6
  5. 1.3.1 Relaţiile dintre autorităţile administraţiei publice locale 6
  6. 1.3.2 Relaţiile autorităţilor administraţiei publice cu cetăţenii 6
  7. CAPITOLUL 2 - Mijloace de formare şi dezvoltare profesională a funcţionarilor publici din cadrul organizaţiei publice 7
  8. 2.1 Formarea şi perfecţionarea personalului din administraţia publică 7
  9. 2.2 Importanţa pregătirii profesionale 11
  10. 2.3 Etapele procesului de pregătire profesională a funcţionarilor publici 11
  11. CAPITOLUL 3 – Concluzii şi propuneri 15
  12. 3.1 Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici 15

Extras din referat

CAPITOLUL 1 - Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Iaşi

1.1 Scurt istoric

Orasul Iaşi se numară printre cele mai vechi şi mai importante aşezări ale ţării, în care a pulsat mereu, puternic, o autentică viaţă românească. Capitală a Moldovei, oraşul a dat patrimoniului naţional inestimabile valori materiale şi spirituale, a înscris în istoria ţării pagini glorioase, rămase durabil în conştiinţa poporului.

Situat în apropierea graniţei de est a României, Iaşul este după integrarea în Uniunea Europeană, un principal pol de dezvoltare al părţii estice a Uniunii Europene. Puternic centru universitar, cu peste 60.000 studenţi anual în 5 universitaţi de stat şi 3 universităţi private (Universitatea Al. I. Cuza este şi cea mai veche universitate din ţară). Puternic centru cultural (sintagmă de “capitala culturală a României” este frecvent utilizată) şi istoric (în 2008 s-au sărbătorit 600 ani de atestare documentară a Iaşului). Oraş cu un impresionant patrimoniu cultural şi religios – peste 50 de biserici, între care Biserica Trei Ierarhi, simbol al oraşului (Nicolae Iorga spunea ca “Iaşul e, înainte de toate, o biserică – biserica bisericilor trecutului nostru.”). Oraş multicultural, în care activează numeroase Centre Culturale străine (francez, german, al Americii Latine, British Council, ) alături de Comunitatea Elena, Comunitatea Italiana, Comunitatea Evreilor.

Astăzi Iaşul este cel mai important centru social, economic şi cultural al Moldovei, remarcându-se prin trecutul lui care se amestecă remarcabil cu prezentul. Vechile clădiri, acoperite de patina timpurilor se îmbină armonios cu noile construcţii, oraşul cunoscând o dezvoltare puternică datorită învăţământului şi economiei locale.

Primaria Municipiului Iasi este aparatul de specialitate al Primarului prin care este asigurata functia executiva a autoritatii locale.

Din 1970 sediul Primăriei Municipiului Iaşi este in Palatul Roznovanu.

Pana in anul 1892, Palatul Roznovanu a fost folosit ca reşedinţă temporară a familiei regale, o parte din spaţiu fiind alocat autorităţilor locale. Clădirea a jucat un rol deosebit pe scena istoriei mai ales în Primul Război Mondial, între 1916 - 1918, când a găzduit sediile ministerelor conducerii politice refugiate de la Bucureşti. În încăperea în care se află acum Cabinetul Primarului, îşi avea biroul M.S. Regele Ferdinand I, iar în actuala Sală de şedinţe a Consiliului Local s-a întrunit în 1918, Consiliul de Război al României. În deceniile 2-4 ale secolului XX, Palatul cunoaşte din nou strălucirea vieţii mondene de altădată, pentru ca, din 1944 să devină sediul Comitetului Orăşenesc de Partid.

Documentul care atestă înfiinţarea Primăriei municipiului Iaşi este Legea comunalã din 1864, votată de Adunarea generală a României (Parlamentul) în ziua de 9 martie 1864 şi promulgată sub nr. 394 de către Alexandru Ioan Cuza la data de 31 martie 1864. Astfel, un nou capitol se deschidea în istoria administraţiei comunale moderne prin înfiinţarea Primãriei. Primãria municipiului Iaşi este organizată şi funcţionează ca autoritate a administraţiei publice locale.

Primãria ca o structură funcţională cu activitate permanentă este constituită din primar, viceprimar, secretar şi aparatul propriu al consiliului local şi duce la îndeplinire hotărârile consiliului local şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii.

Organigrama Primăriei Municipiului Iaşi este una piramidală, specifică unei structuri organizatorice de tip ierarhic-funcional.

Organizarea este evidenţiată în documentele de formalizare a structurii organizatorice, respectiv Regulamentul de organizare şi funcţionare(ROF), organigrama si fisele de post. Majoritatea departamentelor sunt în legătură directă cu cetăţenii dar cea mai importantă Direcţie ce reflectă imaginea primăriei în faţa ieşenilor este cea a Relaţiilor Publice. Ea are rolul de a menţine o legătură directă şi permanentă cu locuitorii oraşului şi cu problemele lor sociale din sfera de competenţă a administraţiei publice locale şi asigură realizarea dreptului constituţional al cetăţeanului la petiţionare.

Preview document

Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 1
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 2
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 3
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 4
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 5
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 6
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 7
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 8
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 9
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 10
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 11
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 12
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 13
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 14
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 15
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 16
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 17
Mijloace de Formare și Dezvoltare Profesională a Funcționarilor Publici în Cadrul Organizației Publice - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Mijloace de Formare si Dezvoltare Profesionala a Functionarilor Publici in Cadrul Organizatiei Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Sănătatea și Securitatea în Muncă

CAPITOLUL I. ASPECTE GENERALE PRIVIND SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA ÎN MUNCĂ 1.1 Scurt istoric al sănătăţii şi securităţii în muncă Din momentul în...

Formarea și perfecționarea pregătirii funcționarilor publici - studiu de caz

Formarea şi perfecţionarea pregătirii functionarilor publici -Studiu de caz- I. Precizarea temei studiului – Introducere Activitaţile de...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Rolul și Eficiența Controlului Fiscal Exercitat de Ministerul Economiei și Finanțelor

Introducere Începuturile şi necesitatea sistemului de control fiscal. Primele mărturii ale existenţei structurilor de control ale statului, în...

Reglementarea administrativ-juridică a serviciului public în Republica Moldova

Introducere Despre state moderne şi drept modern se vorbeşte odată cu procesul politic de constituire şi consolidare a statelor naţionale...

Studiul privind formarea profesională a specialiștilor în administrația publică

INTRODUCERE Integrarea României în Uniunea Europeana înseamna pe lânga armonizarea legislativa si o preluare a valorilor si mentalitatilor...

Proiect de practică - Primăria Sector 4 București

Secţiunea I –a – Prezentarea instituţiei de practică 1.1. Denumirea instituţiei, profil, obiect de activitate profesională Municipiul Bucureşti...

Proiect practică - Primăria Slobozia

Prezentarea oraşului Slobozia Scurt istoric: Cercetările arheologice au dus la descoperiri ce confirmă existenţa unor aşezări umane în perimetrul...

Practică în cadrul unei instituții publice - Primăria Municipiului Pitești

1.PREZENTAREA PRIMARIEI MUNICIPIULUI PITESTI 1.1 DENUMIREA INSTITUTIEI,PROFIL,OBIECT DE ACTIVITATE PROFESIONALA Primaria municipiului Pitesti...

Proiect de practică - Primăria Giurgiu

Secţiunea I –a – Prezentarea instituţiei de practică 1.1. Denumirea instituţiei, profil, obiect de activitate profesională Giurgiu este reședința...

Resursa umană de la recrutare la dezvoltarea carierei

Recrutarea si selectia sunt subcomponente ale procesului de recrutare si selectie de personal. Calitatea acestui proces depinde de modul în care...

Ai nevoie de altceva?