Metode și Stiluri de Management

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1810
Mărime: 10.15KB (arhivat)
Publicat de: Eusebiu Pașca
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Metode manageriale

Metodele manageriale - reprezinta ansamblul de principii, tehnici, procedee si instrumente, exprimand modul in care se executa functiile de management.

Tehnicile manageriale, sunt ansamblul de procedee, reguli si instrumente prin care se indeplinesc activitatile de management. Altfel spus, tehnicile manageriale - arata modul in care managerul, transforma informatiile in actiuni cu ajutorul deciziilor.

Metodele de management, au urmatoarele caracteristici, sau trasaturi:

- structura generala si aplicabilitate specifica, nivelurilor de management si obiectivelor urmarite

- au continut teoretic, practic si participativ

- metodele manageriale, esentializeaza munca de conducere

- metodele trebuie sa fie flexibile si dinamice

- folosesc un limbaj specific, bazat pe cunostinte economice. matematice si informatice.

Dupa sfera de aplicabilitate, metodele manageriale, pot fi considerate ca:

- metode generate , precum: conducerea prin obiective, prin sisteme, prin exceptie si prin delegare de autoritate.

Dupa caracterul metodei manageriale, acestea pot fi:

- metode economice, cu utilizarea unor instrumente din acest domeniu, precum profitul, preturile, creditul, impozitele, contractele etc.

- metode administrative si organizatorice, vizand introducerea si mentinerea in firma a unui climat de ordine si disciplina. Aceste metode se bazeaza pe autoritatea managerilor si presupune existeta unor reglementari precise a autoritatii si responsabilitatii pe nivelele ierarhice ale firmei, presupunand si o formulare clara a ordinelor si dispozitiilor date de catre manageri

- metode psiho-sociologice, urmarind dezvoltarea initiative; creatoare a personalului firmei, intr-un climat de munca care sa stimuleze aceste inclinatii ale angajatiilor.

Metodele manageriale, mai pot fi clasificate dupa disciplinele ale caror teorii le utilizeaza, si anume:

- metode matematice, statistice

- metode economice, informatice

- metode psiho-sociale s.a.m.d.

Aplicarea, indiferent caror metode de management, este conditionata atat de pregatirea corespunzatoare a managerilor, cat si de convingerea pe care ace§tia o au privind utilitatea fundamentarii deciziilor si intarirea caracterului participativ al acestora, prin utilizarea metodelor manageriale prezentate.

Metoda de conducere prin obiective

Aceasta metoda de management a aparut in SUA, in perioada in prezent fiind utilizata in numeroase tari. Este cel mai frecvent sistem de management folosit.

Conducerea prin obiective, raspunde eel mai bine etapei pe care o parcurge economia mondiala, orientand eforturile frmelor in directia calitatii si eficientei. Esenta metodei, o reprezinta unei concordante intre nivelul recompenselor sau a sanctiunilor acordate subordonatilor, in functie de rezultatele muncii in realizarea obiectivelor stabilite.

Metoda a tost propulsata de nevoia ordonarii actiunii de conducere a firmclor, conducerea acestora pe baza unor obiective precis stabilite.

Prin obiective, se inteleg scopurile pe care firmele si le un sa le realizeze, intr-un anumit termen, cu mijloace predeterminate.

Utilitatea obiectivelor in desfasurarea actului managerial, este evidentata de urmatoarele aspecte:

- orienteaza modul de actiune al managementului

- fixeaza nivelurile de productie si de calitate care trebuie atinse

- sugereaza mijloace pentru realizarea obiectivelor si pentru controlarea eficientei activitatii economice.

Obiectivele firmei se stabilesc in urma unor studii de pectare a pietei si in functie de posibilitatile / dotarile de care aceasta dispune. Deciziile strategice si tactice sunt de competenta adunarii generale (organul de conducere al firmei), ele definind / stabilind performantele in acrivitatea firmei.

Managerii trebuie sa cunoasca atat obiectivele generale ale firmei, cat si cele pe compartimentele / subunitatile componente. Astfel, managementul prin obiective, reprezinta un sistem dinamic in baza caruia se pot integra obiectivele subdiviziunilor organizatorice cc cele generale ale firmei, prin participarea creatoare a factorului uman. Metoda are un curs ciclic, astfel incat dupa fiecare analiza a modului de realizare a obiectivelor, se definesc noile obiective, pmtru urmatoarea perioada.

Etapele parcurse, pentru aplicarea acestei metode, sunt:

- stabilirea obiectivelor generale ale intreprinderii

- delimitarea obiectivelor partiale si repartizarea lor pe compartimente si locuri de munca

- stabilirea modului de atingere a obiectivelor

- compararea rezultatelor cu obiectivele initiate §i stabilirea obiectivelor pentru perioada urmatoare.

Avantajele metodei manageriale de conducere a firmelor prin obiective, pot fi in general rezumate, la:

- posibilitatea concentrarii atentiei managerilor si executantilor, spre aspecte concrete de detaliu, mai importante in diferitele momente ale activitatii

- dezvoltarea deprinderii managerilor de a privi si analiza in perspective problemele firmei

Preview document

Metode și Stiluri de Management - Pagina 1
Metode și Stiluri de Management - Pagina 2
Metode și Stiluri de Management - Pagina 3
Metode și Stiluri de Management - Pagina 4
Metode și Stiluri de Management - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Metode si Stiluri de Management.doc

Alții au mai descărcat și

Stiluri de Management în Cadrul Unei Companii

CAPITOLUL I CONCEPTUL DE MANAGEMENT 1.1 Definirea, rolul şi importanţa managementului Baza obiectivă a apariţiei managementului a constituit-o...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Stilul Autoritar de Management

Caracterizarea stilului autoritar Stilul managerial autoritar se caracterizează prin centrarea puterii in mainile unei singure persoane-liderul,...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Stiluri Manageriale

Stilul de management poate fi definit prin totalitatea particularitatilor caracteristice activitatii managerului, a modalitatilor specifice de a...

Te-ar putea interesa și

Negocierea și Medierea în Gestionarea Conflictelor în Organizații

INTRODUCERE Problematica conflictelor organizaţionale în special si problematica comunicării si a comportamentului organizaţional, în general,...

Îmbunătățirea Folosirii Potențialului Productiv prin Perfecționarea Managementului Operațional

INTRODUCERE Managementul operaţional al producţiei aprofundează şi aplică cunoştinţele şi management general în domeniul funcţiunii de producţie a...

Comunicarea Managerială în Conflictul Organizațional

INTRODUCERE “Aproape fiecare problemă, fiecare conflict, fiecare greşeală sau neînţelegere are la nivelul cel mai de jos o problemă de...

Strategii de dezvoltare a turismului privind stațiunea Vatra Dornei

INTRODUCERE Tema din prezenta lucrare de diplomă este self-managementul învăţării, este o temă foarte interesantă în alegerea căreia am avut mai...

Analiza și perfecționarea stilurilor de management la SC Contag SRL

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND APARIŢIA ŞI DEZVOLTAREA ŞTIINŢEI MANAGEMENTULUI 1.1. Din istoria managementului Managementul este...

Fundamente Teoretice ale Managemntului Firmei

CAPITOLUL I FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MANAGEMENTULUI FIRMEI 1.1 Obiectul de studiu 1.1.1. Definirea ştiinţei managementului După părerea...

Negocierea și medierea în afaceri

ARGUMENT Negocierea și medierea sunt două metode esențiale în gestionarea conflictelor în organizații. Acestea sunt procese prin care părțile...

Management General și Juridic

AGENTUL ECONOMIC SI FUNCTIILE LUI Obiectul teoriei si practicii managementului îl constituie agentul economic, indiferent de forma sa de...

Ai nevoie de altceva?