Metode de motivare a angajatilor in cadrul entitatilor turistice

Cuprins referat Cum descarc?

1.Introducere
2.Conceptul de motivare
3.Rolurile motivarii personalului
4.Teoria motivarii. Principalele teorii motivationale
5.Tipurile de motivare
6.Tehnici de motivare a personalului
7.Concluzie
8.Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Traind in societate, viata noastra este legata de viata celor din jurul nostru si fiecare isi influenteaza intr-o anumita masura grupul in care traieste. succesul se regaseste acolo unde exista tarie de caracter, munca in echipa si oameni motivati.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, stiind cine este omul in timpul muncii si ce anume il motiveaza, Abraham Maslow si Douglas Mc Gregor au deschis calea teoriilor motivarii: oamenii nu sunt toti identici, ei prezinta caracteristici ce pot fi identificate si chiar clasificate in categorii.
Managerii pot obtine succese in activitatea lor daca reusesc sa inteleaga bine acest rol. motivatia initiaza si divizeaza comportamentul, spre un scop care o data instalaratins va determina satisfacerea unei necesitati. O motivatie crescuta in randul salariatilor unei intreprinderi, duce la ea satisfactiei in munca.
In turism, ca in orice alt domeniu economic, motivarea reprezinta o componenta majora a dezvoltarii si integrarii personalului, a functionarii la capacitate maxima a resurselor umane.
2. Conceptul de motivare
Daca privim motivatia din punct de vedere al conceptiei manageriale putem deosebi doua acceptiuni majore ale acesteia:
Motivarea, in sens larg, rezida in ansamblul de decizii/actiuni prin care se determina membrii unei organizatii sa contribuie la realizarea de functionalitati si performante superioare, pe baza corelarii intereselor in abordarea si realizarea obiectivelor organizatiei.
In sens restrans, motivarea consta in corelarea necesitatilor, aspiratiilor si intereselor personalului din cadrul organizatiei cu realizarea obiectivelor si exercitarea sarcinilor,competentelor si responsabilitatilor atribuite in cadrul organizatiei.
Din multitudinea definitiilor putem observa ca acest subiect este unul care suscita mult interes, fiind si una dintre principalele probleme cu care se confrunta in ziua de azi mediul economic, iar rezolvarea acestei probleme este o cerinta obligatorie pentru eficientizarea resurselor umane.
Motivarea este arta de a determina o persoana sa faca ce vrei tu pentru ca ea insasi isi doreste sa faca acel lucru. Dincolo insa de citate memorabile, motivatia este printre cele mai importante aspecte cand vine vorba despre viata profesionala a oricarei persoane, iar in lipsa ei au de pierdut angajatul si angajatorul deopotriva.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode de motivare a angajatilor in cadrul entitatilor turistice.pptx

Bibliografie

Butler-Bowdon Tom, 50 de carti fundamentale pentru dezvoltarea personala , Ed. Meteor Press, 2008;
Chandler Steve, 100 de cai spre automotivare -  Schimba-ti definitiv viata, Ed. Curtea Veche, 2007;
Constantin Ticu, Determinanti ai motivatiei in munca -  de la teorie la analiza realitatii organizationale, Ed.Universitatea A.I. Cuza, 2009;
Marin Corina, Tehnici de comunicare cu persoane dificile, Motivational.ro, 2009;
Nae Diana, Strategii si tehnici de motivare, Saptamana Financiara, 2007.
Niculescu Ovidiu, Verboncu Ion, Fundamentele managementului organizatiei, Ed.Universitara, 2008;
Niculescu Ovidiu, Sistemul decizional al organizatiei, Ed. Economica, 2008;
Niculescu Ovidiu, Managerii si managementul resurselor umane, Ed. Economica, 2004;
Purcarea Anca, Niculescu Constantin, Constantinescu Doina,Management, Motivarea -  punct de plecare in stimularea energiei umane, Ed. Economica, 2003;
Verboncu Ion , Managementul organizatiei, Ed. Economica, 2008 ,
Tehnicile motivationale si personalitatea individului, PsihoDiagnostic.ro, 2009;


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!