Metode de motivare a angajaților în cadrul entităților turistice

Referat
8/10 (1 vot)
Ă
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: pptx
Pagini : 33 în total
Mărime: 3.77MB (arhivat)
Publicat de: Diana C.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. 1.Introducere
  2. 2.Conceptul de motivare
  3. 3.Rolurile motivării personalului
  4. 4.Teoria motivării. Principalele teorii motivaționale
  5. 5.Tipurile de motivare
  6. 6.Tehnici de motivare a personalului
  7. 7.Concluzie
  8. 8.Bibliografie

Extras din referat

Introducere

Trăind în societate, viața noastra este legată de viața celor din jurul nostru și fiecare își influențează intr-o anumită măsură grupul în care trăiește. succesul se regăsește acolo unde există tărie de caracter, muncă în echipă și oameni motivați.

După cel de-al doilea război mondial, știind cine este omul în timpul muncii și ce anume îl motivează, Abraham Maslow și Douglas Mc Gregor au deschis calea teoriilor motivării: oamenii nu sunt toți identici, ei prezintă caracteristici ce pot fi identificate și chiar clasificate în categorii.

Managerii pot obține succese în activitatea lor dacă reușesc să înțeleagă bine acest rol. motivația inițiază și divizează comportamentul, spre un scop care o dată instalaratins va determina satisfacerea unei necesități. O motivație crescută în rândul salariaților unei întreprinderi, duce la ea satisfacției în muncă.

În turism, ca în orice alt domeniu economic, motivarea reprezintă o componentă majoră a dezvoltării și integrării personalului, a funcționării la capacitate maximă a resurselor umane.

2. Conceptul de motivare

Dacă privim motivația din punct de vedere al concepției manageriale putem deosebi doua accepțiuni majore ale acesteia:

Motivarea, în sens larg, rezidă în ansamblul de decizii/acțiuni prin care se determină membrii unei organizații să contribuie la realizarea de funcționalități și performanțe superioare, pe baza corelării intereselor în abordarea și realizarea obiectivelor organizației.

În sens restrâns, motivarea constă în corelarea necesităților, aspirațiilor și intereselor personalului din cadrul organizației cu realizarea obiectivelor și exercitarea sarcinilor,competențelor și responsabilităților atribuite în cadrul organizației.

Din multitudinea definițiilor putem observa că acest subiect este unul care suscită mult interes, fiind și una dintre principalele probleme cu care se confruntă in ziua de azi mediul economic, iar rezolvarea acestei probleme este o cerință obligatorie pentru eficientizarea resurselor umane.

Motivarea este arta de a determina o persoana sa faca ce vrei tu pentru ca ea insasi isi doreste sa faca acel lucru. Dincolo insa de citate memorabile, motivatia este printre cele mai importante aspecte cand vine vorba despre viata profesionala a oricarei persoane, iar in lipsa ei au de pierdut angajatul si angajatorul deopotriva.

Bibliografie

Butler-Bowdon Tom, 50 de cărți fundamentale pentru dezvoltarea personală , Ed. Meteor Press, 2008;

Chandler Steve, 100 de căi spre automotivare - Schimbă-ți definitiv viața, Ed. Curtea Veche, 2007;

Constantin Ticu, Determinanți ai motivației în muncă - de la teorie la analiza realității organizaționale, Ed.Universitatea A.I. Cuza, 2009;

Marin Corina, Tehnici de comunicare cu persoane dificile, Motivational.ro, 2009;

Nae Diana, Strategii și tehnici de motivare, Săptămâna Financiară, 2007.

Niculescu Ovidiu, Verboncu Ion, Fundamentele managementului organizației, Ed.Universitară, 2008;

Niculescu Ovidiu, Sistemul decizional al organizației, Ed. Economică, 2008;

Niculescu Ovidiu, Managerii și managementul resurselor umane, Ed. Economică, 2004;

Purcărea Anca, Niculescu Constantin, Constantinescu Doina,Management, Motivarea - punct de plecare în stimularea energiei umane, Ed. Economică, 2003;

Verboncu Ion , Managementul organizației, Ed. Economică, 2008 ,

Tehnicile motivaționale și personalitatea individului, PsihoDiagnostic.ro, 2009;

Conținut arhivă zip

  • Metode de motivare a angajatilor in cadrul entitatilor turistice.pptx

Ai nevoie de altceva?