Mediul de Marketing

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3345
Mărime: 46.36KB (arhivat)
Publicat de: Olga Neacșu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andeea Diaconu

Extras din referat

CAPITOLUL I

1.FUNCȚIA DE DECIZIE IN MANAGEMENT

Reprezintă una din cele mai importante activități (procese) în management Adoptarea deciziei constituie insăși esența managementului.

1.1Definirea si rolul deciziilor manageriale

Decizia constituie ansamblul proceselor prin care se schimbă natura și conținutul resurselor sistemului contribuind la modificarea sistemului obiectiv de nevoi si urmărind realizarea optimului economico–social al acestuia.

Decizia are un puternic caracter operațional prin implicarea profundă și cât mai eficientă a personalului (de execuție si conducere) în realizarea sarcinilor ce le revin. Accentul în cadrul acestei funcții cade pe motivarea personalului. În funcție de nivelul la care se exercită, decizia reprezintă intervenția conștientă a leaderului, de ea depinzând evoluția viitoare a sistemului condus.

După o analizăa amănunțită dintr-o bază semnificativă de informații un bun manager alege cea mai fovorabilă decizie pentru realizarea obiectivelor organizației sale.

1.2Principalele roluri ale deciziei în procesul managerial sunt :

- decizia stabilește obiectivele derivate din plan, cum se realizează acestea, cum trebuie realizate si ce trebuie pentru realizarea lor;

- prin decizie se arată sau se stabileste rolul si locul fiecărui salariat sau a părții din respectiva organizație.

Astfel managerul trebuie să fie stăpân pe situația creată în urma unei decizii, să știe ce situație s-ar putea ivi și ce anume trebuie să facă, ce să adopte sau când trebuie să intervină. Altfel spus, trebuie să fie cu cel puțin un pas înaintea oricărei situații ce s-ar putea ivi, în urma unui tratament decizional.

Microstructura unui process decizional

Orice proces deczional presupune parcurgerea unui ciclu având ca elemente principale:

Informația – decizia – acțiunea.

La acest ciclu contribuie și o seamă de factori care imprimă dinamica în evoluția acestuia:

- atitudinea clienților (beneficiarilor) organizației care influentează organizația în măsura raportului care există ;

- atitudinea acționarilor sau proprietarilor în măsura rezultatelor obținute ca urmare a procesului decisional;

Evoluția procesului decizional este măsurată la intervale de timp pentru a se urmării dacăa rezultatul obținut în acel timp este cel preconizat, cel real și dacă tinde spre rezultatul final.

Aceste măsurători, calcule și probleme cad în sarcina factorului managerial.

1.3Factorii primari ai deciziei manageriale

Investigatiile întreprinse au arătat că cele mai importante elemente constitutive ale situției decizionale sunt :

- factorul de luare a deciziei sau decidentul;

- mediul ambiant decizional.

Factorul de luare a deciziei sau decidentul este reprezentat de un manager sau

un organism managerial care, în virtutea obiectivelor, sarcinilor, competențelor și

responsabilităților circumscrise, adoptă decizia în situatia respectivă .

Mediul ambiant decizional constă în ansamblul elementelor endogene si exogene

firmei, care alcătuiesc situația decizionalî, caracterizată prin manifestarea unor influențe directe și indirecte semnificative asupra conținutului si rezultatelor deciziei manageriale.

În procesul decizional, factorii primari ai deciziei intră în interdependențe, care se reflectă în caracteristicile situațiilor decizionale pe care le generează.

În principal pot exista trei situații:

- certitudine;

- incertitudine;

- risc.

Bibliografie

1. Adriana Prodan "Managementul de succes. Motivatie si comportament", Editura Polirom, Iasi, 1999;

2. Alexandru Puiu "Management: analize si studii comparative", Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003;

3. F. Hesselbein, M. Goldsmith, "Organizatia viitorului", Editura Teora, Richard Beckhard Bucuresti, 2000;

4. Ioan Popa, Radu Filip "Management international", Editura Economica, Bucuresti, 1999;

5. Ion Stancioiu, Gheorghe Militaru "Management. Elemente fundamentale", Editura Teora, Bucuresti 1999;

6. Ionescu Gh.Gh., Toma A. "Cultura organizationala si managementul tranzitiei", Bucuresti, Editura Economica, 2001

7. Muscalu Emanoil "Management general", Editura ULBS, 2004;

8. O. Nicolescu, I. Verboncu, "Fundamentele Managementului organizatiei", Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2002;

9. T. Zortelan, E. Burdus, "Managementul organizatiei", Editura G. Caprarescu Economica, Bucuresti, 1999.

Preview document

Mediul de Marketing - Pagina 1
Mediul de Marketing - Pagina 2
Mediul de Marketing - Pagina 3
Mediul de Marketing - Pagina 4
Mediul de Marketing - Pagina 5
Mediul de Marketing - Pagina 6
Mediul de Marketing - Pagina 7
Mediul de Marketing - Pagina 8
Mediul de Marketing - Pagina 9
Mediul de Marketing - Pagina 10
Mediul de Marketing - Pagina 11
Mediul de Marketing - Pagina 12
Mediul de Marketing - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Mediul de Marketing.doc

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacău

MEMORIU JUSTIFICATIV In lucrarea de disertatie „Analiza influentei mediului de marketing la Colegiul Economic Bacau” am incercat sa surprind...

Analiza Mediului de Marketing la SC Ricu Prodcom SRL

Introducere În lucrarea de faţă vom examina şi vom prezenta mediul de marketing al S.C. Ricu Prodcom S.R.L., respectiv componentele micromediului...

Mediul de Marketing al SC Pol Distribution SRL

INTRODUCERE Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C. Pol Distribution S.R.L.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor...

Analiza Mediului Intern de Marketing la SC PSV Company

Introducere In economia contemporana, a carei evolutie este marcata de tendintele de globalizare a economiei si pietelor, performantele...

Plan de internaționalizare Petrom

1. Prezentarea conditiilor care determina adoptarea programului de marketing international Cu o experienta de peste 150 de ani, SC PETROM SA este...

Componențele mediului de marketing modern

INTRODUCERE - De ce mi-am ales acest proiect? Mi-am ales acest proiect deoarece îmi place să analizez componentele mediului de marketing și modul...

Strategia de Marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului

Strategia de marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) Facultatea de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) este...

Ai nevoie de altceva?