Mediul de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
1.FUNCTIA DE DECIZIE IN MANAGEMENT
Reprezinta una din cele mai importante activitati (procese) in management Adoptarea deciziei constituie insasi esenta managementului.
1.1Definirea si rolul deciziilor manageriale
Decizia constituie ansamblul proceselor prin care se schimba natura si continutul resurselor sistemului contribuind la modificarea sistemului obiectiv de nevoi si urmarind realizarea optimului economico-social al acestuia. 
Decizia are un puternic caracter operational prin implicarea profunda si cat mai eficienta a personalului (de executie si conducere) in realizarea sarcinilor ce le revin. Accentul in cadrul acestei functii cade pe motivarea personalului. In functie de nivelul la care se exercita, decizia reprezinta interventia constienta a leaderului, de ea depinzand evolutia viitoare a sistemului condus.
Dupa o analizaa amanuntita dintr-o baza semnificativa de informatii un bun manager alege cea mai fovorabila decizie pentru realizarea obiectivelor organizatiei sale.
1.2Principalele roluri ale deciziei in procesul managerial sunt :
- decizia stabileste obiectivele derivate din plan, cum se realizeaza acestea, cum trebuie realizate si ce trebuie pentru realizarea lor;
- prin decizie se arata sau se stabileste rolul si locul fiecarui salariat sau a partii din respectiva organizatie.
Astfel managerul trebuie sa fie stapan pe situatia creata in urma unei decizii, sa stie ce situatie s-ar putea ivi si ce anume trebuie sa faca, ce sa adopte sau cand trebuie sa intervina. Altfel spus, trebuie sa fie cu cel putin un pas inaintea oricarei situatii ce s-ar putea ivi, in urma unui tratament decizional.
Microstructura unui process decizional
Orice proces deczional presupune parcurgerea unui ciclu avand ca elemente principale: 
Informatia - decizia - actiunea.
La acest ciclu contribuie si o seama de factori care imprima dinamica in evolutia acestuia:
- atitudinea clientilor (beneficiarilor) organizatiei care influenteaza organizatia in masura raportului care exista ;
- atitudinea actionarilor sau proprietarilor in masura rezultatelor obtinute ca urmare a procesului decisional;
Evolutia procesului decizional este masurata la intervale de timp pentru a se urmarii dacaa rezultatul obtinut in acel timp este cel preconizat, cel real si daca tinde spre rezultatul final. 
Aceste masuratori, calcule si probleme cad in sarcina factorului managerial.
1.3Factorii primari ai deciziei manageriale
Investigatiile intreprinse au aratat ca cele mai importante elemente constitutive ale situtiei decizionale sunt :
- factorul de luare a deciziei sau decidentul;
- mediul ambiant decizional.
Factorul de luare a deciziei sau decidentul este reprezentat de un manager sau
un organism managerial care, in virtutea obiectivelor, sarcinilor, competentelor si
responsabilitatilor circumscrise, adopta decizia in situatia respectiva .
Mediul ambiant decizional consta in ansamblul elementelor endogene si exogene
firmei, care alcatuiesc situatia decizionali, caracterizata prin manifestarea unor influente directe si indirecte semnificative asupra continutului si rezultatelor deciziei manageriale.
In procesul decizional, factorii primari ai deciziei intra in interdependente, care se reflecta in caracteristicile situatiilor decizionale pe care le genereaza.
In principal pot exista trei situatii:
- certitudine;
- incertitudine;
- risc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

1. Adriana Prodan "Managementul de succes. Motivatie si comportament", Editura Polirom, Iasi, 1999;
2. Alexandru Puiu "Management: analize si studii comparative", Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003;
3. F. Hesselbein, M. Goldsmith, "Organizatia viitorului", Editura Teora, Richard Beckhard Bucuresti, 2000;
4. Ioan Popa, Radu Filip "Management international", Editura Economica, Bucuresti, 1999;
5. Ion Stancioiu, Gheorghe Militaru "Management. Elemente fundamentale", Editura Teora, Bucuresti 1999;
6. Ionescu Gh.Gh., Toma A. "Cultura organizationala si managementul tranzitiei", Bucuresti, Editura Economica, 2001
7. Muscalu Emanoil "Management general", Editura ULBS, 2004;
8. O. Nicolescu, I. Verboncu, "Fundamentele Managementului organizatiei", Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2002;
9. T. Zortelan, E. Burdus, "Managementul organizatiei", Editura G. Caprarescu Economica, Bucuresti, 1999.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!