Manipularea

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODECERE 2
CAPITOLUL I. MANIPULAREA 
1.1 Ce reprezinta manipularea? 3
1.1.1 Premisele teoretice ale manipularii 4
1.2 Clasificarea manipularilor 
1.2.1 Manipularile mici 6
1.2.2 Manipularilor medii 9
1.2.3 Manipularile mari 11
CAPITOLUL II. MANIPULAREA IN CADRUL ORGANIZATIEI 
2.1 Manipularea situatiilor de munca prin crearea relatiei de incredere 14
2.1.1 Atasamentul personalului 14
2.2 Amorsarea 15
2.3 Amagire (momeala) 16
2.4 Piciorul-in-usa 17
2.5 Usa-in-nas 18
CAPITOLUL III. PRACTICI MANIPULATIVE 
3.1 Zvonul 20
3.2 Intoxicarea 22
3.3 Dezinformarea 22
3.4 Propaganda 26
CAPITOLUL IV. SFATURI PENTRU A REZISTA MANIPULARII 
CONCLUZII 32
BIBLIOGRAFIE 34


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Domeniul de studiu al culturii organizationale are o istorie relativ recenta, termenul a inceput sa fie utilizat pe larg in anii '80 ai secolului al XX-lea. Interesul fata de cultura organizationala se explica prin faptul ca la etapa actuala comunitatea mondiala este marcata de asemenea procese de anvergura ca globalizarea economiei si informatizarea societatii, ceea ce a condus la aparitia unor noi forme si metode de organizare a activitatii umane. Ritmul schimbarilor tehnologice impun noi cerinte fata de practicile organizatiilor si oamenii care activeaza in cadrul lor. In aceste conditii, organizatia economica se centreaza mai mult pe cunostinte si comunicare decat pe control si ierarhie administrativa. Noile tehnologii presupun pozitionarea potentialului uman pe primul plan, fiind reconsiderata si tehnologia organizationala, in structura careia exista nu numai norme si reguli formale, dar si proceduri informale.
Cunoasterea de catre personal a legilor, normelor si a procedurilor informale creeaza conditii pentru realizarea anumitor verigi din lantul tehnologic. Totalitatea valorilor, procedeelor, normelor de comportament, acceptate intr-o organizatie ca baza comuna de actiune, ajunge o dominanta a gandirii colective a grupului uman, prin intermediul careia el isi rezolva problemele de adaptare la mediul extern si de integrare interna.
CAPITOLUL I.
MANIPULAREA
1.1. Ce reprezinta manipularea 
Manipularea este o actiune de a determina un actor social (o persoana, un grup, o colectivitate) sa gandeasca si sa actioneze intr-un mod compatibil cu interesele initiatorului.
Prin manipulare se intelege actiunea de a influenta prin mijloace specifice opinia publica, astfel incat persoanele manipulate sa aiba impresia ca actioneaza conform ideilor si intereselor proprii. In realitate insa ele preiau o parere (argumentare, idei ,evaluare) care nu le apartine, ci le-a fost indusa prin diferite mijloace. 
Intr-o exegeza recenta manipularea este definita ca ''actiune de a determina un actor social (persoana, grup, colectivitate) sa gandeasca si sa actioneze intr-un mod compatibil cu interesele initiatorului, iar nu cu interesele sale, prin utilizarea unor tehnici de persuasiune care distorsioneaza intentionat adevarul, lasand insa impresia libertatii de gandire si de decizie. Spre deosebire de influenta de tipul convingerii rationale, prin manipulare nu se urmareste intelegerea mai corecta si mai profunda a situatiei, ci inocularea unei intelegeri convenabile, recurgandu-se atat la inducerea in eroare cu argumente falsificate, cat si la apelul la palierele non-rationale. Intentiile reale ale celui care transmite mesajul raman insesizabile primitorului acestuia''. Diversificarea permanenta a surselor de concepere si difuzare de mesaje a condus la o practica manipulativa care are la baza coduri precise, dar identificabile numai de ''profesionisti'' si total inaccesibile celor neinitiati in acest domeniu. Unul din scopurile fundamentale ale comunicarii este de a convinge receptorul (receptorii) mesajului de o anumita opinie si de a-i intari sau de a-i modifica in acest fel atitudinile. Daca un emitator doreste sa schimbe o atitudine altei persoane, el va trebui sa identifice factorii procesului de comunicare care pot produce aceasta schimbare. Mesajul care isi propune sa provoace o schimbare de atitudine la receptor se numeste mesaj persuasiv. 
Manipularea mai poarta si numele de ,violenta simbolica'. Nu suntem batuti, bruscati, fortati sa credem sau sa facem ceva. Cunoscandu-ni-se felul de a fi, specificul varstei sau alte particularitati, putem fi determinati sa credem ceea ce o persoana sau un grup de persoane si-a propus sa ne faca sa credem. Daca am fi intrebati cine ne-a influentat, am raspunde cu mandrie ca nimeni. Pe asta mizeaza si cei care ne manipuleaza. Pe hotararea noastra de a nu ne lasa ,,dusi de nas", de a crede ceea ce vrem noi sa credem. Din nefericire insa, in manipulare suntem adusi in situatia de a vrea ceea ce au hotarat altii ca trebuie, astfel incat ei sa-si atinga scopurile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Manipularea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!