Managementul Total al Calității

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2426
Mărime: 20.77KB (arhivat)
Publicat de: Stancu Covaci
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Maftei Mihaela
Academia de Studii Economice Facultatea de Comerţ

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. 1. Definirea managementului total al calităţii (TQM) 4
  3. 2. Principiile managementului total al calităţii 7
  4. 2.1. Orientarea spre client 7
  5. 2.2. Îmbunătăţirea continua 7
  6. 2.3. Implicarea fiecăruia 8
  7. 2.4. Orientarea spre proces 8
  8. 2.5. Management prin fapte şi perspective pe termen lung 9
  9. 3. Factorii critici în implementarea principiilor TQM 10
  10. Concluzii 12
  11. Bibliografie 13

Extras din referat

INTRODUCERE

Pe măsură ce tehnologiile evoluează, oferta de produse şi servicii pentru societate şi indivizi se diversifică; apar produse noi, cu performanţe şi caracteristici care în urmă cu 15-20 de ani nici nu puteau fi imaginate. Au apărut, în special în domeniul comunicaţiilor, al gestiunii şi transmiterii informaţiilor, al sistemelor de prelucrare a datelor, produse a căror rată de înnoire este foarte mică: de la 6 luni la 2 ani şi care introduc o serioasă competiţie. În plus, aşteptările şi necesităţile devin tot mai explicite pentru aspecte cum ar fi sănătatea şi securitatea locului de muncă, protecţia mediului (inclusiv conservarea energiei şi a resurselor naturale) şi siguranţa funcţionării produselor.

Consumatorii sunt cei care decid ce şi cât se poate produce, la ce preţuri şi la ce termene se poate vinde; fiind educaţi, instruiţi şi protejaţi, consumatorii achiziţionează doar produse cu raport calitate/preţ maxime.

Cerinţele clienţilor sunt adesea cuprinse în specificaţii care nu pot însă garanta prin ele însele satisfacerea cu consecvenţă a aşteptărilor pieţei în cazul în care tehnologiile de producţie, sistemul organizatoric de livrare, susţinerea produsului în exploatare prin activitate de service, garanţie, modernizare, prezintă deficienţe.

În primul capitol sunt prezentate definiţii din mai multe puncte de vedere, în cel de-al doilea capitol sunt prezentate principiile de bază ale managementului total al calităţii, iar în ultimul capitol sunt prezentaţi factorii critici în implementarea managementului total al calităţii.

Această lucrare teoretică se încheie cu o serie de concluzii care ne ajută să înţelegem mai bine termenul de «managementul total al calităţii ».

1. Definirea managementului total al calităţii (TQM)

Luând în considerare opiniile exprimate în literatura de specialitate, putem pune în evidenţă următoarele orientări principale în definirea calităţii totale :

- Calitatea totală este o politică sau o strategie a întreprinderii în domeniul calităţii ;

- Calitatea totală este o filosofie ;

- Conceptul de calitate totală şi managementul total al calităţii, sunt echivalente ;

- Calitatea totală reprezintă scopul, iar managementul total al calităţii, mijlocul pentru realizarea ei.

În definirea managementului total al calităţii (Total Quality Management – TQM), pot fi puse în evidenţă mai multe orientări.

- marea majoritate a autorilor sunt de acord că TQM este, înainte de toate, o nouă filosofie, un nou model de cultură a întreprinderii, având scopul de a orienta spre client toate activităţile şi procesele acesteia şi de a le optimiza, astfel încât să-i aducă beneficii pe termen lung.

- o serie de autori scot în evidenţă, în definirea TQM, pe lângă dimensiunea să filozofică, aspectele tehnice şi sociale pe care le implica această filozofie. Unii pun accentul pe dimensiunea tehnică a TQM, alţii, dimpotrivă, pe cea socială, considerând că antrenarea şi motivarea personalului sunt mai importante în cadrul acestui demers decât aspectele tehnice. Există, însă, şi opinii potrivit cărora ambele dimensiuni sunt la fel de importante.

- potrivit unei alte orientări, TQM reprezintă un concept tridimensional, fiind o filozofie de management care se bazează pe o anumită logică şi care presupune utilizarea unor metode şi tehnici specifice, de unde rezultă cea de-a treia dimensiune a sa, cea tehnică.

Preview document

Managementul Total al Calității - Pagina 1
Managementul Total al Calității - Pagina 2
Managementul Total al Calității - Pagina 3
Managementul Total al Calității - Pagina 4
Managementul Total al Calității - Pagina 5
Managementul Total al Calității - Pagina 6
Managementul Total al Calității - Pagina 7
Managementul Total al Calității - Pagina 8
Managementul Total al Calității - Pagina 9
Managementul Total al Calității - Pagina 10
Managementul Total al Calității - Pagina 11
Managementul Total al Calității - Pagina 12
Managementul Total al Calității - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Managementul Total al Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza sistemului de management al calității la SC Herman Ploiești

INTRODUCERE Bazele teoretice ale managementului calităţii au fost puse începând cu anii '50 pe baza lucrărilor şi cercetărilor elaborate de...

Organizarea procesului de servire într-un restaurant

Scurta prezentare a contextului Actualul proiect supune analizei întregul proces de servire ce are loc într-un restaurant, un restaurant cu...

Managementul calității în domeniul alimentar

Scopul studiului Obiectivul acestei lucrari a fost studiul procesului de managementul calitatii. In debutul lucrarii s-au enuntat componentele...

Managementul calității unei firme

1.GENERALITATI Termenul management provine din latinescul maneo care inseamna a ramane de unde a ajuns la termenul francez maison (casa) si la...

Satisfacția Clientului - O Strategie A Calității În Domeniul Financiar Bancar

1. Despre management, calitate și managementul calității Există multe definiții ale managementului, foarte vaste și foarte științifice însă nici...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Metode moderne a managemetului producției - managementul calității totale

Capitolul I. Prezentarea conceptului de management al calitătii totale 1.1 Conceptul de TQM Managementul calităţii totale (TQM) a devenit în...

Managementul Calității

Cursul prezintă elemente de bază privind managementul calităţii, managementul total al calităţii-TQM, tehnici şi instrumente ale managementului...

Te-ar putea interesa și

Rolul resursei umane în managementul totale al calității

Introducere Managementul resurselor umane este recunoscut ca fiind un ansamblu de activități desfășurate la nivel organizațional, având ca scop...

Managementul Calității Totale

I. CONCEPTUL DE CALITATE TOTALĂ Vorbind de ,,calitate totală’’ mulţi se raportează la Deming şi Juran, doi dintre cei mai importanţi precursori ai...

Managementul Calității Totale

Managementul Calităţii Totale 1.1. Conceptul de calitate totală Cu toate că încercările sunt numeroase, nu s-a reuşit până în prezent, să se...

Implementarea managementul calității în cadrul Primăriei Sectorului 2

Capitolul I. Managementul calitatii totale 1.1 .Conceptul de calitate, managementul calitatii totale Etimologic cuvântul “calitate” provine din...

Importanța resurselor umane în aplicarea managementului total al calității în serviciile culturale

Introducere Managementul resurselor umane este considerat a fi un ansamblu de activități ce au loc la nivel organizațional, permițând astfel...

Managementul total al calității

Managementul total al calitatii 1. Fundamentele teoretice ale managementului calitatii Cei mai importanti precursori ai managementului calitatii...

Metode și tehnici utilizate în managementul calității totale

1. Definirea si principiile managementului calitatii totale Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie organizationala fundamentata pe...

Introducerea managementului total al calității în instituțiile administrației publice

Conceptul de calitate Conceptul de calitate a aparut la inceputul anilor ’30, fiind utilizat pentru prima data in publicatia Economic Control of...

Ai nevoie de altceva?