Managementul Total al Calitatii

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
1. Definirea managementului total al calitatii (TQM) 4
2. Principiile managementului total al calitatii 7
2.1. Orientarea spre client 7
2.2. Imbunatatirea continua 7
2.3. Implicarea fiecaruia 8
2.4. Orientarea spre proces 8
2.5. Management prin fapte si perspective pe termen lung 9
3. Factorii critici in implementarea principiilor TQM 10
Concluzii 12
Bibliografie 13


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Pe masura ce tehnologiile evolueaza, oferta de produse si servicii pentru societate si indivizi se diversifica; apar produse noi, cu performante si caracteristici care in urma cu 15-20 de ani nici nu puteau fi imaginate. Au aparut, in special in domeniul comunicatiilor, al gestiunii si transmiterii informatiilor, al sistemelor de prelucrare a datelor, produse a caror rata de innoire este foarte mica: de la 6 luni la 2 ani si care introduc o serioasa competitie. In plus, asteptarile si necesitatile devin tot mai explicite pentru aspecte cum ar fi sanatatea si securitatea locului de munca, protectia mediului (inclusiv conservarea energiei si a resurselor naturale) si siguranta functionarii produselor.
Consumatorii sunt cei care decid ce si cat se poate produce, la ce preturi si la ce termene se poate vinde; fiind educati, instruiti si protejati, consumatorii achizitioneaza doar produse cu raport calitate/pret maxime.
Cerintele clientilor sunt adesea cuprinse in specificatii care nu pot insa garanta prin ele insele satisfacerea cu consecventa a asteptarilor pietei in cazul in care tehnologiile de productie, sistemul organizatoric de livrare, sustinerea produsului in exploatare prin activitate de service, garantie, modernizare, prezinta deficiente.
In primul capitol sunt prezentate definitii din mai multe puncte de vedere, in cel de-al doilea capitol sunt prezentate principiile de baza ale managementului total al calitatii, iar in ultimul capitol sunt prezentati factorii critici in implementarea managementului total al calitatii.
Aceasta lucrare teoretica se incheie cu o serie de concluzii care ne ajuta sa intelegem mai bine termenul de <<managementul total al calitatii >>.
1. Definirea managementului total al calitatii (TQM)
Luand in considerare opiniile exprimate in literatura de specialitate, putem pune in evidenta urmatoarele orientari principale in definirea calitatii totale :
- Calitatea totala este o politica sau o strategie a intreprinderii in domeniul calitatii ;
- Calitatea totala este o filosofie ;
- Conceptul de calitate totala si managementul total al calitatii, sunt echivalente ;
- Calitatea totala reprezinta scopul, iar managementul total al calitatii, mijlocul pentru realizarea ei.
In definirea managementului total al calitatii (Total Quality Management - TQM), pot fi puse in evidenta mai multe orientari.
- marea majoritate a autorilor sunt de acord ca TQM este, inainte de toate, o noua filosofie, un nou model de cultura a intreprinderii, avand scopul de a orienta spre client toate activitatile si procesele acesteia si de a le optimiza, astfel incat sa-i aduca beneficii pe termen lung.
- o serie de autori scot in evidenta, in definirea TQM, pe langa dimensiunea sa filozofica, aspectele tehnice si sociale pe care le implica aceasta filozofie. Unii pun accentul pe dimensiunea tehnica a TQM, altii, dimpotriva, pe cea sociala, considerand ca antrenarea si motivarea personalului sunt mai importante in cadrul acestui demers decat aspectele tehnice. Exista, insa, si opinii potrivit carora ambele dimensiuni sunt la fel de importante.
- potrivit unei alte orientari, TQM reprezinta un concept tridimensional, fiind o filozofie de management care se bazeaza pe o anumita logica si care presupune utilizarea unor metode si tehnici specifice, de unde rezulta cea de-a treia dimensiune a sa, cea tehnica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Total al Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!